Álomszép esküvői ruhák és egy életre szóló élmény – a RAMI Wedding Dress-nek a Cápák sem tudtak ellenállni

A fiatal divattervező egyedi esküvői ruháival tarolt az RTL, Cápák között című üzleti showműsorában, példája pedig mutatja, hogy a divatszakmában is szükség van a digitalizációra, a divatszakma is lehet digitális. Adorján Ramóna már nagyon fiatalon tisztában volt a céljaival és ezért hajlandó is volt sokat és keményen dolgozni, így az általa életre hívott egyedi esküvői ruhák tervezésével és készítésével foglalkozó RAMI Wedding Dress nem csupán a hazai divat világában vetette meg a lábát, de két Cápa jóvoltából befektetéshez is jutott. Digitális nyitottságával a Telekom érdeklődését is felkeltette, így a Rami Wedding Dress elnyerte a cég Digitálisan Tettrekész díját is.

„Mindig is vágytam arra, hogy a munkámban a magam ura lehessek. Úgy gondolom, hogy ha valaki tényleg szeretne egy saját munkastílust kialakítani és egy szuper csapatot létrehozni – és nem csak belecsöppenni –, akkor azt leginkább vállalkozóként lehet megvalósítani” – vallja Adorján Ramóna divattervező, a RAMI Wedding Dress megálmodója és alapítója. „Egy olyan brandet, egy olyan különlegességet szerettem volna létrehozni, ahol nem csak egy álomszép ruhát kapnak a nők, hanem egy életre szóló élményt is. Emellett a vállalkozó létben nagyon vonzott az óriási növekedési potenciál is” – avatott be minket. Az egyedi esküvői és alkalmi ruhák tervezésével és kézzel való készítésével foglalkozó divattervező elnyerte a Telekom Digitálisan Tettrekész díját (a Telekom ezzel a díjjal azon vállalkozókat ismeri el, akik nyitottak a digitális megoldások, lehetőségek használata iránt, magas szinten élnek a digitalizáció adta lehetőségekkel – a szerk.), illetve sikerrel szerepelt az RTL, Cápák között című üzleti showműsorában is.

Nagyon korán tudta, hogy milyen karriert szeretne

Rami nagyon korán elkezdett dolgozni, hiszen a tánc, ami addig a hobbija volt átalakult munkalehetőséggé, így fiatal kora ellenére eseményekben gazdag élet- és karrierutat tudhat a magáénak. Noha Magyarországon egyáltalán nem könnyű megkapaszkodni a divat világában, e kihívás sokkal inkább motiválta Ramit, akinek már a gimnázium elvégzése után nagyon határozott elképzelése volt a jövőjét és a karrierjét illetően. Céljaként tűzte ki, hogy minél nagyobb mértékben hozzájáruljon ahhoz, hogy minden nő valóra válthassa álmait a divat segítségével, a romantika és a nőiesség kifejezésével. „Kívánom minden nőnek, hogy lehetősége legyen ezt az élményt átélni” – mondta a divattervező vállalkozó.

Univerzális szakmai érdeklődés

Mindig érdekelte és követte is a divat világát, de azzal is tisztában volt, hogy mindez nem lesz elég az álmai megvalósításához. Ezért nagy energiával vetette bele magát a tanulásba és a szakmai önfejlesztésbe, a divattervezés és a personal styling rejtelmeivel egy londoni főiskolán ismerkedett meg. Itthon egy tehetséges magyar tervezőnél kezdett el dolgozni asszisztensként, majd a következő időszakban megfordult több divatcégnél, de stylist mellett is dolgozott. Mint mondja, a divatszakma számos területén van tapasztalata, ám emellett arra is figyelt, hogy a gyártási oldal jellemzőit is megismerje, a munkafolyamatokat megtanulja. „Arra törekedtem, hogy a tervezés mellett megismerjem a szabásminta szerkesztésével, a varrással és az egyéb gyártástechnológiákkal kapcsolatos tudást is, amit egy rendkívüli szabó mestertől tanulhattam meg” – mondta Rami.

A saját márka és ami mögötte van

E tapasztalatok megszerzése után érezte úgy, hogy megalkotja a saját márkáját, aminek legfontosabb elemeiként a minőséget, az egyediséget és a fenntarthatóságot említette. „Mindemellett kiemelten fontos számunkra a romantikus nőiesség és a varázslatos vásárlói élmény nyújtása, hiszen amikor egy menyasszony minket bíz meg azzal, hogy élete legfontosabb napjára készítsük el a ruháját, a legmélyebb bizalmával tisztel meg bennünket. Nálunk a vásárlók igényei tényleg mindenek felett állnak, minden tevékenységünket vásárlóink köré szervezzük. Ez a titkos recept, ez különböztet meg bennünket a divaton belül” – emelte ki Rami. Emellett nagyon fontos számukra, hogy ezt a nagyon magas minőséget elérhető áron nyújtsák a piacon és mindenki számára elérhető legyen az a bizonyos álomruha.

Ez olyannyira jól működik, hogy a RAMI Wedding Dress ügyfélköre jelentős része személyes ajánlások útján épül. „Az ajánlások nem csak személyesen, de a digitális térben is megjelennek. Több csoport is van, ahol a menyasszonyok meg tudják osztani a tapasztalataik az esküvői szolgáltatókról, így tudják tovább ajánlani azokat, akikkel meg voltak elégedve. Szerencsére ezen a platformon is sok ajánlást kapunk. A személyes ajánlásokon kívül a másik legjelentősebb platform, ahol megtalálnak és hallanak rólunk a vásárlóink, az a közösségi média tere. Így a digitális marketingre nagyon nagy fókuszt helyezünk. Mondhatni, hogy minden platformon jelen vagyunk és igyekszünk a menyasszonyok számára hasznos tippeket, információkat adni nem csak esküvői ruha, de esküvőszervezés kapcsán is” – tudtuk meg Ramitól.

Jöttek a kőkemény munka évei

Persze az öt évvel ezelőtti indulás számára sem ment egyik napról a másikra, hiszen noha ő maga a brand és a tervezés kreatívja, nem tudott mindent egyedül végezni így a gyártásban már segítségre volt szüksége. Ekkor kezdte a közös munkát két szabó mesterrel, akik azóta is a csapat tagjai. Viszont ezek az évek valóban a kőkemény munkáról szóltak. A kezdetektől fogva teljes egészében önfinanszírozással, Rami ekkor még a meglévő állása – miután gyerekkora óta táncolt, így a tánc is az élete része maradt – mellett építette a vállalkozását. Amellett, hogy a ruhák bizonyos részeit ő maga készítette – és készíti jelenleg is – kézi varrással, ő vitte a marketinget, a külső és a partneri kommunikációt is. Mint mondja, „külsős pénzügyi erőforrás hiányában minden tevékenységben aktívan részt kellett vennem; az elmúlt öt évben például nagyon sokat tanultam az online marketingről, több képzést végeztem el, számtalan videót néztem- és podcast-ot hallgattam meg, hogy fejlődni tudjak marketing és egyéb területeken”.

Egy olyan kihívással szembesült…

A befektetett munka meg is térült: 2021-től immár csak a vállalkozással foglalkozik, a megrendelések volumene és a csapat is folyamatosan bővül. Egyébként éppen erre az évre esik az egyik legnagyobb kihívása is, ugyanis az esküvői szezon közepén váratlanul megugrottak a megrendelések, a teljesítéséhez pedig „gyakorlatilag azonnal szükségünk volt profi kézivarró csapattagokra, amit meg is tudtunk oldani szerencsére elég hamar”. Érdemes tudnunk: egy ruha elkészülési ideje kettő és hat hónap is lehet az igényektől függően. Mint Rami kiemelte, „szerencsére a szakma legjobbjaival dolgozunk együtt, amit rendkívül nagyra értékelünk. Munkatársaink öröme, valamint az, hogy kiteljesedjenek munkájukban kifejezetten fontos számunkra”.

A komfortzónán túl: a Cápák között üzleti showműsor

Az elmúlt időszak bővelkedett sikerekben, ám Rami egyértelműen az RTL-en vetített Cápák között című üzleti showműsort emelte ki. A műsorban sikerült a tapasztalt üzletemberek számára megmutatniuk a márkát, annak filozófiáját és a saját gondolkodásmódjukat, aminek köszönhetően két Cápa is beszállt a vállalkozásba. „Eléggé kiléptünk a komfortzónánkból még úgy is, hogy sokat készültünk a bemutatkozásra. A korábbi évadok során láttuk, hogy igazán kemény kérdésekre is számíthatunk” – emlékezett vissza Rami. A részvétel mögött kettős cél húzódott meg, hiszen nem csupán a befektetés, hanem a mentoring lehetősége is nagyon izgalmas volt számukra. „Felnézünk mindegyik Cápára és nagyon inspirálónak tartjuk a karrierjüket, biztosak vagyunk abban, hogy sokat tudunk tanulni Istvántól és Leventétől” – mondta a divattervező.

A divat világában is szükség van a digitalizációra

Természetesen egyetlen vállalkozás sem lehet sikeres megfelelő üzleti- és a pénzügyi tervezés nélkül, amiben Ramit az üzlettársa, Zajkás Benedek segíti. „Bedi nem csupán az üzlettársam, hanem a párom is, akinek komoly tanácsadói és üzletfejlesztési múltja van. Az ő szakmai meglátásai nagyon sokat tettek és tesznek hozzá a cég fejlődéséhez” – mondta Rami. Viszont egy, a divat világában jelen lévő vállalkozás sem lehet sikeres a digitalizáció adta lehetőségek kihasználása és az innovatív gondolkodásmód nélkül. A RAMI Wedding Dress a céges háttérfolyamatait is digitális alapokra helyzete. „Ahhoz, hogy a háttérben is gördülékenyen tudjon működni a teljes csapat, Bedi egy CRM rendszert épített fel, amiben vezetünk mindent és látjuk, hogy egy-egy vásárlónk éppen melyik státuszban van a tervezési folyamatban. Már elengedhetetlennek érzem a vállalkozásunk működéséhez” – monda a divattervező. Az innovációnak erős szerepe van a divat világban, ami lehetőséggel a RAMI Wedding Dress is él. „Nemrégiben elkezdtünk tervezni egy újszerű fejlesztési folyamatot, ugyanis a gyártási oldalon egy innovatív digitális megoldással szeretnénk biztosítani, hogy vásárlóink még inkább elérhető áron jussanak hozzá a piacon található legmagasabb minőségű termékekhez” – tudtuk meg. „A kézzel készült részletek előkészítését lehetne bizonyos mértékig digitalizálni. Ez egy olyan technológia lenne, amivel a teljes ruhakészítési folyamatot nagy mértékben gyorsítani tudnánk. Ezzel nem csak gyorsítjuk a folyamatot, de költséghatékonyabbak is tudnánk lenni hosszútávon” – árulta el Rami. További terveikről elmondta: az elkövetkező időszakban a hazai piacra fókuszálnak, ám a céljaik között szerepel a nemzetközi terjeszkedés is.

Szerző:
Lippai Roland – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 4.4 / 5. Összes értékelés: 8

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.