Ilyen egy jó weboldal 2020-ban

Hb Kepek Cikk Weboldal 2

Legyen szó akár kisvállalkozásról, akár cégóriásról, az üzleti weboldal a sikeres online marketing elengedhetetlen eleme. Az egyik legfontosabb eszköz, melynek célja a potenciális ügyfelekkel való kapcsolatteremtés, az új partnerek hatékony meggyőzése. Éppen ezért funkcionalitásában és megjelenésében is tökéletesnek kell lennie. 

Az elmúlt évtizedre tekinthetünk úgy, mint az internet fejlődésének legdinamikusabb időszakára. A tabletek és okostelefonok megjelenése átformálta a virtuális térről alkotott képünket, és már merőben máshogy gondolkodunk arról, mi a működőképes és mi az esztétikus.

A trendek jönnek-mennek, ilyen lendületes tempó mellett versenyben maradni pedig egyáltalán nem egyszerű feladat.

Ha szeretnénk lépést tartani a korral, a megfelelő tervezés mellett a vizuális tendenciákat és a tartalmi követelményeket is érdemes figyelembe vennünk, és úgy alakítani weboldalunkat, hogy az maradéktalanul megfeleljen a felhasználók igényeinek és a modern kor elvárásainak.

De mire van szüksége egy jó üzleti weboldalnak, ha szeretné egyszerre meggyőzni és meg is tartani a látogatókat? Az alábbiakban bemutatjuk azokat a lényeges elemeket, melyek nélkül egy jó honlap 2020-ban nem létezhetne.

1. Funkcionalitás

Az eNet 2019-es felmérései szerint Magyarországon 2019 szeptemberére közel 5,3 millióra emelkedett az okostelefonok felhasználóinak száma, és ez a jövőben valószínűleg csak tovább növekszik majd. Ez azt jelenti, hogy az emberek többsége ma már nem csak asztali számítógépen és laptopon böngészi az internetet.

Fontos tehát, hogy oldalunk mobileszközökön is hibátlanul megjeleníthető, teljes funkciójában működőképes legyen.

A reszponzív webdizájn lényege, hogy egy honlap minden eszközön egyszerre használható és esztétikus módon jelenik meg. Így nincs szükség arra, hogy külön okoseszközökre optimalizált verziót tervezzünk, hiszen az oldalunk kódja magában hordozza az alkalmazkodáshoz szükséges géneket, és megnyitáskor automatikusan adaptálódik az adott eszközhöz képernyőjéhez.

2. Esztétikus megjelenés

Az első benyomás rendkívül fontos, pláne abban az esetben, ha üzletről van szó. Éppen ezért egy weboldal megjelenésének érdemes kiemelt jelentőséget tulajdonítanunk. Ha honlapunk már külsejével is profizmust sugároz, nagyobb a valószínűsége annak, hogy elnyerjük vele látogatóink bizalmát.

Minél átláthatóbb, letisztultabb és elegánsabb egy weboldal felszíne, annál inkább arra következtethetünk, hogy értékes belsőt takar. Az elmúlt években éppen ezért a webdizájntrendek leginkább az egyszerű, már-már végletekig csupaszított formák körül forognak, és úgy tűnik, ez egy jó darabig nem is fog megváltozni.

3. Megfelelő színhasználat és tipográfia

A letisztult, elegáns megjelenés érdekében fontos, hogy ne használjunk túl sok felesleges színt egy weboldalon. Kerüljük az olyan dizájnelemeket, melyek nem rendelkeznek különösebb funkcióval, és törekedjünk arra, hogy megtaláljuk azokat az árnyalatokat, melyek megfelelően reprezentálják márkánk arculatát, segítenek üzenetünk közvetítésében.

Annak érdekében, hogy elkerüljük a zsúfoltságot, érdemes kevesebb grafikai elemet, illusztrációt használni, és a szöveges blokkokat is az oldal szerves része, egyfajta díszítőelemként kezelni. A harmonikus tördelés, a betűtípusok és térközök megfelelő használata is rendkívül sokat dobhat a megjelenésen.

Nem véletlen ez, hiszen a tipográfia önmagában is művészeti ágnak tekinthető, így a tervezés során érdemes kihasználnunk a benne rejlő, megannyi lehetőséget.

4. Minőségi illusztrációk

Ha a célunk az, hogy ügyfeleink komolyan vegyék cégünket, meg kell mutatnunk, hogy profik vagyunk abban, amit csinálunk. Ez pedig kizárólag magas minőségű, esztétikus illusztrációk segítségével lehetséges.

Ma már megszámlálhatatlan olyan oldal közül választhatunk, melyek kifejezetten abból a célból jöttek létre, hogy prémium színvonalú fotókat és grafikákat kínáljanak a tartalomgyártók számára.

Rengeteg magas minőségű stock fotó közül választhatunk, azonban ha igazán egyediek szeretnénk lenni, cikkeinkhez, termékeinkhez saját fotókat vagy grafikákat is alkalmazhatunk. Mindig figyeljünk azonban arra, hogy ezek kizárólag esztétikus és profizmust sugárzó illusztrációk legyenek.

A statikus grafikák és fotók mellett pedig egyre népszerűbbek a dinamikus illusztrációk is. A tervezők végre egyre bátrabban merik kihasználni a rövid videókban és animált GIF-ekben rejlő lehetőségeket, ezáltal izgalmasabbá és látványosabbá téve a honlapok megjelenését.

5. Egyszerű, mégis nagyszerű navigáció

Egy jól működő vállalkozás weboldala legalább annyira megbízható, mint maga a cég. Ha honlapunk minden szegmense gyorsan és megfelelő módon működik, biztosak lehetünk abban, hogy a látogatók elégedettek lesznek vele.

Egy látszólag szép, azonban rosszul működő üzleti weboldal azonban nagyon gyorsan elriaszthatja a potenciális ügyfeleket.

Mindig figyeljünk tehát honlapunk igényes és logikus felépítésére, és arra, hogy az oldal a lehető legegyszerűbb módon kezelhető legyen.

A fő- és almenük kivitelezésén kívül az olyan, elsőre talán apróságnak tűnő dolgokra is energiát kell fordítani, mint a linkek, kérdőívek, illetve egyéb interaktív funkciók megfelelő működése.

6. Informatív és minőségi tartalom

A látványos külső és a működőképes konstrukció önmagában még nem minden. Ha azt szeretnénk, hogy honlapunk sikeres legyen és minél többen látogassák, okot kell adnunk arra, hogy az emberek rákattintsanak. És mi másért is tennék ezt, ha nem a rendszeresen frissülő, informatív tartalom miatt?

Az, hogy egy oldal milyen kontenttel várja a felhasználókat, főként attól függ, mi a pontos célja. Ez lehet a cég bemutatása, tájékoztatás, szórakoztatás, vagy épp leadgenerálás. Minden esetben másfajta tartalommarketing szükséges. Egyvalami azonban minden esetben megegyezik: kizárólag jól megírt, megfelelően kulcsszavazott, minőségi tartalomra van szükségünk.

A szövegeket a könnyebb emészthetőség érdekében érdemes multimédiás elemekkel is feldobnunk. Rendkívül népszerűek mostanában a bejegyzésekbe ágyazott rövid videók, hiszen az audiovizuális kontent azokat a felhasználókat is képes megfogni, akik nem feltétlenül tudnak elég időt szánni arra, hogy hosszú, több ezer karakteres cikkeket olvassanak.

7. Keresőoptimalizálás

Ha oldalunkon a fentebb említett feltételek mindegyike teljesül, az már alapvetően kezünkbe adja a siker kulcsát. Azonban akad még egy dolog, amit semmiképp sem szabad elhanyagolni: keresőbaráttá kell tennünk honlapunkat, annak érdekében, hogy a nagy keresőmotorok találati listáján minél előkelőbb helyen láthassuk viszont.

Sokan gondolják úgy, hogy a keresőoptimalizálás a gyakorlatban a szöveges tartalom megfelelő konfigurálásában merül ki. Az igazság azonban az, hogy ennél jóval összetettebb feladatról van szó.

A folyamatnak éppúgy része az oldal megfelelő technikai felépítése, mint a felhasználói élmény, vagy a megfelelő hivatkozások által felépített hitelesség kialakítása.

A keresőoptimalizálás rendkívül széles témakör, mellyel több oldalon keresztül is foglalkozhatnánk. A lényeg azonban az, hogy oldalunkon mindig biztosítsuk látogatóink számára a zavartalan böngészés élményét, a szöveges tartalmak létrehozásakor pedig használjunk megfelelő mennyiségű, releváns kulcsszót.

Egy jó weboldal nem csak szép, de felhasználóbarát is

Összegezve a tapasztalatokat elmondható, hogy egy üzleti weboldal akkor lehet igazán jó, ha mind tartalmilag, mind formailag igazodik a modern felhasználói elvárásokhoz.

Weboldalunk abban az esetben tud helytállni a piacon, ha:

  • minden eszközön megjeleníthető;
  • elegáns és letisztult;
  • egyszerűen kezelhető;
  • informatív és reprezentatív;
  • keresőbarát.

Fontos továbbá, hogy ismerjük saját célközönségünket, és tisztában legyünk azzal, leendő weboldalunknak mi a konkrét célja, küldetése. Amennyiben ezekre a dolgokra odafigyelünk, biztosak lehetünk abban, hogy olyan honlapot hozunk létre, ami nemcsak 2020-ban, hanem évekkel később is megállja a helyét a piacon, és vállalkozásunkat onlinemarketing-fronton sikeresen támogatja.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!