Ezeket tartsd szem előtt egy weboldal tervezésénél

Megmutattjuk, hogy mire figyelj oda weboldal tervezésnél. Ezekkel a tippekkel könnyebben és gyorsabban tervezheted meg céges oldalad!

Most alapítod vállalkozásod és szükséged van egy weboldalra? Már megvan a vállalkozásod, de még nincs weboldalad? Már megvan a siteod, de nem vagy elégedett vele? Segítünk, hogy mire érdemes odafigyelni, hogy jó és hatékony weboldalad legyen.

Az első és legfontosabb lépés, hogy meghatározd, hogy mi a célod a weboldaladdal. Mit szeretnél elérni? Ha el szeretnéd adni a termékeidet, nyiss webáruházat. Ha nem tudsz a weben értékesíteni, de van arra erőforrásod, hogy visszahívd az embereket, esetleg emailben felkeresd őket, vagy akár tájékoztató anyagot küldj nekik postán, akkor gyűjtsd az érdeklődő vásárlókat a weboldaladon.

Bármi legyen is a célod az oldaladdal, tartsd szem előtt, hogy a vásárlóid szintén valamilyen céllal jönnek az oldaladra. Sajnos el kell, hogy szomorítsunk mindenkit, aki azt gondolja, hogy valós lehetőség, hogy az emberek reggelente felkelnek és a kávé mellett a telefonjukon internetezve eszükbe jut, hogy „De régen néztem meg a villanyszerelőm weboldalát! Kíváncsi vagyok, mostanában hogy néz ki!” – ez a forgatókönyv nem létezik.

Az már igen, hogy a kávézás közben az elromlott villanykapcsoló megjavításán töri valaki a fejét és rákeres a villanykapcsoló javítás kifejezésre a Google-ben. Mi történik ekkor?

Egyrészt hirdetésekkel találkozik az ember, de ha ezekre nem kattint rá, akkor jó esetben a mi villanyszerelési szolgáltatásunk weboldala előkelő helyen szerepel és a mi linkünkre kattintva, a felhasználó megérkezik a mi oldalunkra.

Ha a fenti példánál maradunk, akkor a felhasználó a következő dolgokra kíváncsi, sőt elvárja, hogy választ találjon a kérdéseire:

  • van-e olyan szolgáltatásunk, amivel megoldjuk a problémáját?
  • vajon mennyibe fog neki mindez kerülni?
  • mikor tudja megoldani a problémát?
  • hogyan vásárolhat nálunk, tehát hogyan érhet el minket akár telefonon vagy emailben?

Nos, ebben az esetben jól látható, hogy ezekre a kérdésekre kell választ adnunk egy weboldal tervezésénél. Szóval azon túl, hogy tudjuk, hogy mi a saját célunk az oldalunkkal, pontosan tisztában kell lennünk azzal, hogy a saját vásárlóink milyen problémákkal küzdenek, mire kereshetnek nálunk megoldást, és hogy ezekre a poroblémákra mi a saját weboldalunkon milyen megoldást kínálunk.

Ha tehát egy szóban kellene válaszolnunk arra, hogy mit kell szem előtt tartani egy jó weboldal tervezésénél, akkor azt válaszolnánk: a vásárlót.

Hogyan tudod megismerni a saját vásárlóidat és mit érdemes tudni róluk?

Ez természetesen attól is függ, hogy mi a tevékenységi köröd vagy, hogy milyen terméket árulsz. De az biztos, hogy minél több információd van arról, hogy kik a vásárlóid, annál biztosabban meg tudod mondani, hogy milyen problémával keresnek fel téged. Szóval attól függően persze, hogy mit árulsz érdemes tudnod a vásárlóidról, hogy mivel foglalkoznak, férfiak-e vagy nők, milyen élethelyzeteben vannak (egyedülállók, családosok), de legfőképp, hogy amikor olyan megoldást keresnek, mint a te szolgáltatásod, akkor ezt hogyan teszik és mi az, ami fontos számukra? A gyorsaság vagy hogy versenyképes árad legyen?

Szóval gyűjts információt a vásárlóidtól. Beszélj velük, kérdezd meg őket egy emailben, vagy akár telefonon is feltehetsz a leghűségesebb vásárlóidnak ilyen kérdéseket. Főleg, ha tudatosítod bennük is, hogy mindezt azzal a céllal teszed, hogy nekik még jobb legyen.Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!