Így digitalizáld a vállalkozásod a nulláról – 24 óra alatt

Az online megoldások és okoseszközök használata egyre egyszerűbbé teszi az ügyintézést, és gyorsabbá, hatékonyabbá varázsolja az ügyfeleinkkel történő kapcsolattartást. Éppen ezért napjaink egyre gyorsuló piaci versenyében kiemelten fontos, hogy egy vállalkozás bombabiztos digitális alapokon álljon. Nem véletlen tehát, hogy az üzleti életben napjaink egyik legfelkapottabb kifejezése a digitalizáció.

Sok kis cég nem tudja, hogyan is vághatna neki a digitalizáció feladatának. Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttünk néhány tippet azzal kapcsolatban, hogyan alapozhatod meg vállalkozásod online jelenlétét, és helyezheted a céged digitális alapokra akkor is, ha egészen a nulláról szeretnéd ezt elkezdeni, és nincs rá több időd, mint 24 óra.

Mit jelent a digitalizáció?
Az online marketing és a vállalkozásfejlesztés szempontjából napjaink egyik leginkább felkapott kifejezése a digitalizáció. Pontos fogalma azonban nehezen meghatározható. Ha mindenképp szeretnénk körülírni, talán azt mondhatnánk: egy cég működésének szempontjából lényeges feladatok digitális platformokra történő teljes vagy részleges áthelyezése.

És hogy miért is jó ez egy vállalkozásnak?

A legtöbben úgy tartják, hogy amelyik cég nem elérhető online, az nem is létezik. Éppen ezért fontos, hogy a korral haladva vállalkozásunkat digitális alapokra helyezzük, és amennyire csak lehet, felzárkózzunk a modern trendekhez.

És most lássuk, hogyan is érdemes nekivágni a feladatnak.

1.Ahol tudsz, légy jelen
Ahhoz, hogy vállalkozásod digitális alapokra helyezd, nem csak az eszközpark modernizációjában kell gondolkodnod. Fontos, hogy egy olyan új szemléletmódot sajátíts el, melynek központjában az ügyfelekkel történő, hatékony kommunikáció, valamint a lehető leggyorsabb ügyintézés áll.

Ennek első lényeges lépése, hogy céged minden, működése szempontjából releváns, digitális platformon elérhető legyen.

Az egyik legfontosabb felületnek természetesen továbbra is a jól működő weboldal tekinthető, azonban ez napjaink okoseszközök által uralt, felgyorsult világában önmagában már nem elegendő. Online marketing és kommunikáció szempontjából a közösségi médiában való jelenlét mára legalább annyira lényeges, minthogy saját honlappal és működő ügyfélszolgálattal rendelkezz.

Egy komoly vállalkozás esetében érdemes olyan, szakmai szempontból sok lehetőséget kínáló közösségi platformokban gondolkodnod, mint a LinkedIn, ahol többek közt a munkaerő toborzása is egyszerűbb feladat. Célközönséged összetételétől függően pedig olyan oldalakat is választhatsz, melyeken a legnagyobb eséllyel érheted el a potenciális ügyfeleket. Hogyan döntsd el, hogy melyik közösségi média csatornán legyél fent? Lévai Ricsi egy korábbi cikkben válaszolt erre a kérdésre.

2.Kezdj aktív közösségépítésbe
Ha már rendelkezel saját profillal vagy oldallal a különböző platformokon, fontos, hogy ki is használd az ezek által kínált, megannyi lehetőséget. Törekedj arra, hogy minél gyakrabban lásd el követőidet számukra érdekes, informatív tartalommal, és tedd lehetővé számukra az ezekkel kapcsolatos interakciót.

Közösségépítés és hirdetés szempontjából az egyik legjobb megoldást továbbra is a Facebook jelenti, de ha például a fiatalabb réteget szeretnéd hatékonyan megszólítani, egy Instagram-profil is kiváló döntés lehet.

Ha szeretnél többet tudni arról, hogyan hozhatsz létre jól működő Facebook-oldalt, ajánljuk figyelmedbe korábbi bejegyzésünket, amiben Vida Ágnes gyűjtötte össze, milyen adatokat érdemes feltöltened a profilodba.

Ha már kész a profilod, az adott közösségi oldalon könnyen adhatsz fel olyan hirdetést is, mellyel kifejezetten a vállalkozásod szempontjából releváns célközönséget célozhatod meg.  Fontos, hogy a hirdetésre mindig olyan platformot válassz, melyen a legnagyobb eséllyel érheted el potenciális ügyfeleidet.

3.Emeld új szintre a szervezést
A hatékony digitalizáció érdekében nem csak az ügyfelekkel való kommunikációt, de a belső, céges ügyintézést is egyszerűbbé kell tenned. Fontos, hogy minden egyes folyamat könnyedén nyomon követhető legyen, és mindig mindenki tisztán láthassa az aktuális projektekkel kapcsolatos, lényeges tudnivalókat.

A belső kommunikáció átszervezésére rengeteg lehetőség áll rendelkezésedre. Az egyik leghatékonyabb módszert a Trello alkalmazása jelenti, melyet egyedül vagy másokkal közösen is használhatsz. A PC-n és okoseszközökön egyaránt használható program célja, hogy leegyszerűsítse a szervezést, átláthatóvá tegye teendőidet, és figyelmeztessen a közelgő határidők betartására.

A programon belül külön részfeladatokat is létrehozhatsz, újabb kollégákat adhatsz az általad választott projektekhez, és gyorsan, hatékonyan kommunikálhatsz a résztvevőkkel.

4.Dokumentumok megosztása
A digitalizáció nagy előnye, hogy a projektek követése mellett a kapcsolódó dokumentumok megosztását is egyszerűbbé teszi. Nincs szükségünk többé arra, hogy kizárólag az e-mailezésre hagyatkozzunk, hiszen az olyan megoldások segítségével, mint a Google Drive, már akár nagyméretű projektfájlokat is gyorsan és könnyedén oszthatunk meg partnereinkkel.

A legjobb az egészben pedig az, hogy ezek a fájlok valós időben szerkeszthetők is. Így tehát egy adott munkafolyamaton többen is dolgozhatunk egyszerre, hozzáadhatjuk véleményünket, megjegyzéseinket egy fájlhoz, mindezt úgy, hogy a másik félnek nem kell várnia a változásokra, és nem kell folyamatosan e-mail-fiókját ellenőriznie.

A Google Drive ráadásul nem csak adattárolásra és -megosztásra kiváló. A felhőalapú szolgáltatás segítségével Excel-táblázatainkat, munkaügyekkel kapcsolatos naptárainkat is hatékonyan kezelhetjük. A regisztrációhoz pedig csak működő Gmail-fiókra van szükséged, és alig vesz néhány percnél több időt igénybe.

5.Hatékony könyvelés online alapokon
A digitális számlázás és könyvelés megoldása szintén olyan feladat, amely gyorsan és egyszerűen implementálható, azonban rengeteg terhet képes levenni a vállunkról.

A digitális alapokra helyezett könyvelés segítségével bármilyen bevételt vagy kiadást, egyéb pénzügyi adatot pillanatok alatt megjeleníthetünk, és a korábbinál nemcsak hatékonyabban, de egyszerűbben is tervezhetjük meg költségvetésünket.

Az elektronikus számlázásra számos kiváló lehetőség is rendelkezésünkre áll, mint például a Billzone. A könyvelésre pedig tökéletes megoldás lehet a szintén PC-n és okoseszközön is használható Koin nevű applikáció, melynek segítségével minden kiadásunkat egyszerűen csoportosíthatjuk és követni tudjuk vele.

Hosszú folyamat, de megéri elkezdeni

A fentebb említett megoldások segítenek abban, hogy vállalkozásodat akár 24 óra alatt sínre tedd a digitalizáció felé vezető vágányon. A hatékony működéshez azonban nemcsak a munkamódszerek, de a gondolkodásmód átformálására is szükséged lesz.

Ne sajnáld az új módszerek megismerésébe fektetett időt, és az eszközök modernizációjába fektetett pénzt, hiszen, ha szeretnél hosszú távon versenyképes maradni, ezek szükséges kiadások. Melyek azonban, ha ügyesen implementálod őket munkafolyamataidban, egészen biztos, hogy záros határidőn belül megtérülnek majd.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 4.5 / 5. Összes értékelés: 6

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.