Hogyan hozd ki a maximumot a Facebook oldaladból? Milyen adatokat érdemes feltölteni a profilodba?

Olvasási idő 6 perc
Kkv 021 1080x610 20200207 01

Facebook oldalt indítani egyszerű, viszont jól marketingezni már annál nehezebb. Most megmutatom, milyen sok lehetőséged van bemutatni a vállalkozásodat a Facebook oldaladon  – te vajon mindet használtad már?

A legjobb Facebook marketing tippek sem érnek semmit, ha már a bemutatkozásnál elrontod a dolgot. Elindítottad a Facebook oldaladat, de vajon milyen kategóriát választottál neki? Az ugyanis, hogy milyen lehetőségeket ad az oldalad Névjegyben a bemutatkozásra, attól függ, milyen kategóriába soroltad regisztrációkor az oldalad. Egészen más mezőket kell kitölteni a bemutatkozáskor annak, aki azt adta meg, hogy webáruháza van, szolgáltató vagy mondjuk előadóművész.

A Névjegyed jelenlegi formáját az oldalad oldalsávjában a „Névjegy” menüpontban találhatod meg:

Ha regisztrációkor nem fordítottál erre külön figyelmet, érdemes bemenni és kitölteni az összes mezőt, hiszen így a követőid vagy azok, akik most járnak elsőként az oldaladon, de még nem követtek be, alaposabban megismerhetnek. Ha módosítani vagy frissíteni szeretnéd az adatokat azt megteheted az oldal tetején „Az oldal adatainak módosítása” linkre kattintva vagy az egyes névjegyelemek mellett található linkekre kattintva is.

Mi mindent adhatsz meg a névjegyben?

Leírás: Itt mutathatod be röviden a vállalkozásodat, legfeljebb 255 karakterben.

Kategóriák: itt adhatod meg néhány szóban mivel is foglalkozol, legalább 2-3 kapcsolódó kategóriát érdemes felvenni, ez növeli az oldalad megtalálhatóságát.

Telefonszám: nem kötelező megadni, azonban azoknak a vállalkozásoknak (pl. szolgáltatóknak), akiknél a vevők rendszeresen jelentkeznek be vagy keresnek telefonon, mindenképpen érdemes megadni, hiszen az ügyfelek többsége mobilról internetezik és szereti egy kattintással fel is hívni a cégeket, ha valamire szüksége van (pl. időpontot szeretne foglalni nálad).

Webhely: ha van honlapod, mindenképpen érdemes kitölteni. Ha nincs jelöld be, hogy nem rendelkezel vele, így ez a mező meg sem jelenik a névjegyedben és nem fog üresen tátongani.

Email cím: ha elérhető vagy e-mailben, itt add meg.

Jó, ha legalább egy elérhetőséget megadsz ebből a háromból, mert sokan szeretik a hagyományos elérési módokat és a vállalkozásodat is megbízhatóbbnak fogják találni, ha nem csak a chaten tudnak írni neki.

Hely: ha van nyilvánosan elérhető irodád, üzleted, add meg a címét, ez felkerül a névjegybe térkép nézetben is!

Az adatok módosítása oldalon találsz egy felső menüt is, amiben lépkedhetsz a különféle adatok megadása között.

A Nyitvatartás részben adhatod meg, mikor van nyitva a vállalkozásod. Ha ez nem jellemző a cégedre, akkor megadhatod a „Mindig nyitva” vagy a „Nyitvatartási idő nem érhető el” opciót, de még akkor is érdemes lehet kitöltened a nyitva tartási idő részt, ha nem hagyományos módon dolgozol, ez jelzi ugyanis az ügyfeleknek azt, mikor vagy elérhető és mikor nem. Például tanácsadóként vagy nyelvtanárként gondolhatod úgy, hogy akkor dolgozol, azaz vagy „nyitva”, amikor az ügyfél ráér, valójában azonban bizonyos napokon általában nem vállalsz ügyfeleket. A nyitva tartási idő megadásával világosan jelezheted ezt. Még egy haszna van, ha megadod a nyitva tartási időt: a mai online, „mindent azonnal akarok”-világban sokan elvárják, hogy 1-1 kérdésükre azonnal kapjanak választ, a megrendelésüket azonnal szolgálják ki. Ha világosan megadod, mikor vagy nyitva, akkor megvéded magad attól, hogy vasárnap a pihenésed alatt kelljen online kérdéseket megválaszolgatni Messengeren 🙂

Ha bármi miatt változik a nyitva tartási időd, ne felejtsd el frissíteni az oldalon! Nincs bosszantóbb annál, amikor egy cégnek nincs kint az ünnepi nyitva tartása, ezért pl. Karácsony és Szilveszter között sorra keresnek az ügyfelek, mert elfelejtetted kiírni, hogy szabadságon vagy.

A Továbbiak menüpontra kattintva találsz egy Termékek nevű menüpontot, itt részletesen kifejtheted milyen termékeid/szolgáltatásaid vannak és ide már kattintható linket is be tudsz tenni az egyes termékekre (csak arra ügyelj, hogy ne felejts http://-t írni a linkek elé!

A GDPR szabályait betartva meg kell adnod az Adatvédelmi szabályzatodra mutató linket is. Ez egyes országokban kötelező, mint ahogyan az Impresszum megadása is (Németország, Svájc), Magyarországon nincs ilyen kötelezettség, de mindenképpen megbízhatóságot sugároz, ha megadod.

Ha mindent kitöltöttél és elmentettél, még mindig nem vagy készen.

A Névjegyeden találsz még sok-sok izgalmas kitöltenivalót ezeken felül is:

  • Alapítás: itt adhatod meg, mikor indítottad a vállalkozást
  • Elismerések: Kaptál egy díjat? Ide tudod kitenni

Attól függően, hogy milyen típusú oldalt állítottál be a regisztrációnál, itt további mező is megjelenhetnek még, pl. Tömegközlekedés (ha boltod van, hasznos lehet megadni, hogyan mehetnek oda), Étlap (éttermek esetében) stb.

A Névjegyed jobb oldali oszlopában még egy érdekesés igen hasznos mezőt találhatsz „Leírás” néven. Itt részletesen formázva, kattintható linkekkel, képekkel mutathatod be a vállalkozásodat. A bemutatkozás nem csak a névjegyben jelenik meg hanem az oldalad nyitólapján jobb oldalt felül is, így minden látogatódnak a szeme előtt lesz.

De még mindig nem ért véget a bemutatkozási lehetőségek sora!

Ha az oldalad fejléce alatt található három kis pöttyre kattintasz, egy sor szuper funkciót találhatsz, amiben van egy különösen izgalmas: a Mérföldkő létrehozása.

Ezzel adhatod hozzá az oldaladhoz a vállalkozásod történetét lépésről lépésre, évszámról évszámra haladva. A mérföldkövek a névjegyben és az oldaladon is megjelennek a posztok között!

A bemutatkozás lényeges vizuális eleme a Fejléckép és a Profilkép is. Érdemes olyan profilképet választani, ami jól felismerhető. Elmosódott fotók, távolról készült teljes alakos képek sajnos nem megfelelőek erre a célra, hiszen ez az a kép, ami elsőként megjelenik minden egyes posztod mellett a felhasználók hírfolyamában, erről ismernek fel téged! Jó választás lehet a vállalkozásod logója, egy jellegzetes termékedről készült közeli fotó (ez elsősorban kézműveseknek ajánlott) vagy akár egy saját közelről készült arcképed is.

A fejlécnél fontos, hogy egyértelmű üzenetet adjon át. Ne tegyél bele fotómontázst és ne akard túlzsúfolni! A saját stratégiám az, hogy van egy fejlécem, amin bemutatkozom 1 mondatban (ki vagyok, miről szól ez az oldal) és ezt cserélem le néha, nagyobb kampányok, új termékbevezetések, rendezvények alkalmával valami aktuálisra. Azt se felejtsd el, hogy a fejlécre rá is lehet kattintani és ilyenkor egy poszt jelenik meg. Feltöltés után érdemes rákattintani a fejlécképre majd az üres poszt alatt a módosítás gombra és részletesebben bemutatkozni. Ide betehetsz linkeket is a honlapodra, termékeidre, szolgáltatásaidra.

Legyen saját menüd!

Az oldalad úgy lesz teljes, ha a bal oldalon található menüt is testreszabod. A oldalad „Beállítások” menüpontjában a „Sablonok és lapfülek” alatt tudod testreszabni a menüt és beállítani a menüelemek sorrendjét, valamint itt tudsz speciális menüpontokat is beletenni a menübe, mint pl. a Szolgáltatások lapfül vagy a Bolt. Amennyiben bekapcsolod őket, megjelennek a menüben, majd pedig az oldaladra belépve és az adott menüpontra rákattintva tudod beállítani azok tartalmát: felveheted a szolgáltatásaidat vagy pedig feltöltheted a Boltba a termékeidet, aminek az is nagy előnye, hogy innentől kezdve elérhetővé válik számodra a termékmegjelölési funkció is a posztokban.

Ne feledd: a bemutatkozást nem elég egyszer megcsinálni és utána elfelejteni: érdemes legalább minden negyedévben egyszer ránézni és frissíteni a mérföldköveket, a nyitvatartást, az adatokat, feltenni az új termékeket, szolgáltatásokat, hogy a felhasználók az aktuális információkat érhessék el a cégedről.

Szerzőről:

Vida Ágnes

pszichológus, online marketing szakértő

www.gazdagmami.hu

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!