Hogyan döntsd el, hogy melyik közösségi média csatornán legyél fent a vállalkozásoddal?

Olvasási idő 3 perc

Facebook, Instagram, Linkedin, TikTok, YouTube, Pinterest… annyi közösségi média platform van már, hogy még összegyűjteni is nehéz őket. De hogyan döntse el egy cég, egy kisvállalkozás, esetleg egy egyéni vállalkozó, melyiken érdemes megjelennie? Hogyan válasszunk a sok jónak tűnő lehetőség közül?

A kérdésre több válasz van, amik közül néhány könnyen tévútra vezetheti a cégeket. Nézzük először ezeket!

1. Legyünk ott mindenhol, mert minél több platformon vagyunk jelen, annál jobbak lesznek az eredményeink!

Ez egy olyan megközelítés, ami alapjában teljesen igaz.
Minél több platformon kommunikálunk, minél változatosabb témákat és formátumokat használva, annál több esélyünk van arra, hogy a legkülönbözőbb célcsoportokat érjük utol. Hiszen ha valaki nincs fent Instagramon, de használja a LinkedIn-t, csak akkor lesz esélyünk elérni, ha mindkét felületen kommunikálunk. Ráadásul ha valaki több helyen van fent, akkor is megéri őt elérni mindenhol, hiszen így gyorsabban meggyőzhetjük, hamarabb végigkísérhetjük a vásárlási úton (amiről a Szerezz több vevőt online! című cikkben is olvashattok).

A gond viszont az, hogy erre a stratégiára a legritkábban van erőforrás. Még a nagy cégek, akik több marketingessel, vagy ügynökségekkel dolgoznak, sem feltétlenül engedhetik meg maguknak az ilyen egész pályás letámadást.

2. Legyünk ott, ahol a legfontosabb célcsoportunk van, vagy ahova éppen tart!

Ez egy teljesen jó megközelítés, hiszen minek erőltetném én a TikTok-ot, ha csak 40 fölötti célcsoportom van? Vagy miért küzdenék a LinkedIn-en, ha csak tiniket szeretnék megszólítani?

Éppen ezért érdemes valóban megvizsgálni, mit használ a célcsoportom, illetve mik a tendenciák náluk. Ezekben tudnak segíteni kutatások, de megoldás az is, ha egyszerűen elbeszélgetünk a vevőinkkel, és kikérdezzük őket a szokásaikról.

Ez segíthet platformot választani.

De ha csak ezt az egy szempontot vesszük figyelembe, kényelmetlen helyzetbe kerülhetünk.

Ugyanis mi van, ha kiderül, hogy a célcsoportunk leginkább YouTube videót néz, mi viszont gyűlölünk a kamera elé állni? Vagy mi történik, ha olvasni szeretnek a vevőink, de mi képtelenek vagyunk leírni azokat a gondolatokat, amikkel egyébként élőben teljesen lenyűgözzük őket?

Ebben segít a harmadik stratégia.

3. Legyünk ott ahol a célcsoport van, de kezdjük azzal, ami nekünk kényelmes!

Amikor elkezdünk kommunikálni, érdemes első körben azokat a csatornákat és azokat a formátumokat választani, amik kényelmesek, ahol jól érezzük magunkat. Ha írni szeretünk, írjunk, ha inkább hanganyagokat készítenénk, vágjunk bele abba!

Szerencsére a legtöbb potenciális vevőnket több felületen és több formátumban is el fogjuk tudni érni, ezért érdemes először megadni az esélyt saját magunknak arra, hogy rutint szerezzünk azokon a felületeken, amik kényelmesek, és tudunk időt adni arra, hogy megtanuljuk a többi, ma még ismeretlen felületet és kommunikációs formát.

Ha így teszünk, lépésről lépésre építhetjük fel a kommunikációs láncot, és egyszer csak azt vesszük észre, hogy biztonsággal használunk egyszerre 2-3 eltérő csatornát, illetve formátumot.

A szerzőről:
Lévai Richárd – közösségi marketing specialista, Liftup Kft.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 3.6 / 5. Összes értékelés: 5

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.