Facebook, Google, Instagram, YouTube? Melyiken érdemes hirdetni?

Olvasási idő 4 perc
Hb Kepek Cikk Hirdetes

Olyan sok online hirdetési felület van, hogy a vállalkozásoknak nehéz eldönteni, melyiket válasszák. Így jobbára félinformációk, szokások, városi legendák, vagy éppen az egyes hirdetési rendszerek – sokszor részrehajló – javaslatai alapján döntenek.

Pedig érdemes jobban körüljárni a témát, hiszen két különböző cég, két eltérő termék vagy szolgáltatás esetén más hirdetési megoldások a hatékonyak. Ami az egyik cégnek sikert hoz, a másiknak tiszta pénzkidobás.

Éppen ezért nézzük át néhány szempontból, milyen lehetőségeink vannak akkor, ha hirdetések segítségével szeretnénk növelni az eredményeinket!

Keresőhirdetés

Ha azokat szeretnénk elérni, akiknek van valami konkrét problémája, vágya, kérdése és ez annyira fontos neki, hogy aktívan foglalkoztatja, akkor keresőhirdetésekben érdemes gondolkodni. Ez Magyarországon elsősorban magát a Google keresőt jelenti, hiszen a legtöbb ember ide írja be, mi érdekli, miben van szüksége segítségre. Ezekre a keresésekre pedig hirdetéseket indíthatunk.

Az ilyen jellegű hirdetések nagyon jók arra, hogy elérjük a különböző problématudatos embereket, de fontos, hogy közöttük is vannak különbségek. Hiszen aki éppen elkezdett érdeklődni a téma iránt (például mert új konyhagépet keres, vagy nyaralást tervez), az más üzenetekre, más ajánlatokra reagál jól, mint azok, akik már a folyamat végén, a döntés küszöbén vannak (mert már tudják a konyhagép típusát és színét és azt is, milyen dátummal, melyik tengerpartra szeretnének eljutni). Speciális keresőhirdetésnek tekinthetjük a Google térképen megjelenő ajánlatokat is, hiszen vannak akik a közelben levő boltokat vagy szolgáltatásokat térkép segítségével próbálják megtalálni.

Nagyon hasznos hirdetési megoldás, a legtöbb cégnek érdemes bevenni a portfóliójába.

Display hirdetések

Az idegenül hangzó szóval azokat a hirdetéseket szoktuk jelölni általában, amik valamilyen tartalom mellett jelennek meg. Például egy interneten olvasott cikk mellett vagy éppen a szövegbe ágyazva.

Ezek a hirdetések jók lehetnek arra is, hogy felkeltsük az emberek érdeklődését egy olyan téma iránt, amire még nem biztos, hogy gondoltak (például akik nyaralást keresnek, jó ha látnak utasbiztosítás hirdetést). De arra is jók, hogy emlékeztessük az embereket. Például azok, akik jártak a weboldalunkon és megnéztek egy terméket, jó ha ismét találkoznak a cégünkkel és az ajánlatunkkal például valamilyen display hirdetés formájában.

Display hirdetéseket a Google hálózatán is meg tudunk jelentetni, de hasonló elven működik sok Facebook hirdetés is, amik például a hírfolyamban jelennek meg.

Videóhirdetések

Elmúltak azok az idők, amikor csak szöveggel, esetleg egy-egy állóképpel tudtuk meggyőzni a potenciális vevőket. Ma már mindegyik hirdetési platform boldogan fogadja a videóinkat, amiket pedig tényleg érdemes használni, mert a legtöbb esetben hatékonyabbak. Több embert tudnak átvinni a weboldalunkra, eredményesebben győzik meg a célcsoportot, jobban konvertálnak. Nincs videónk? Ma már ez sem baj. A legtöbb hirdetési rendszerben pár perc alatt képesek vagyunk néhány állóképből olyan videókat vagy animációkat gyártani, amik sokkal hatékonyabbak lesznek, mint a képek. Ha viszont videókról beszélünk, akkor érdemes ma már álló formátumban gondolkodni, főleg, ha Facebookon szeretnénk hirdetni. Ha pedig Instagram sztori hirdetéseket használnánk, ne is gondoljunk másra!

Hogyan találjuk meg a célcsoportot?

A hirdetések használata szempontjából fontos kérdés az is, hogyan választjuk ki, hogy ki találkozzon velük.

A keresőhirdetésnél ez értelemszerű: aki keres, azt van esélyünk megszólítani.

A display hirdetéseknél vagy a közösségi platformokon megjelenő reklámjainknál azonban vegyesebb a kép.

Hiszen ezeken a felületeken el tudjuk érni az embereket például demográfiai jellemzők vagy az érdeklődési körül alapján. De meg tudjuk szólítani azokat is, akik jártak a weboldalunkon vagy látták egy videónkat (ezeket összefoglalva gyakran remarketingnek nevezzük), vagy akár azokat is, akik hasonlítanak a vevőinkre.

Amikor az automatizmusok helyettünk dolgoznak

Egyre több helyen épülnek be a hirdetési rendszerekbe különböző automatizmusok, mesterséges intelligencia alapú megoldások, tanuló algoritmusok. Nem kell például létrehoznunk minden egyes termékünknek egyedi hirdetéseket, hiszen a Google Shopping vagy a dinamikus remarketing megteszi ezt helyettünk automatikusan. Így pontosan azokat a termékeket tudjuk bemutatni a célcsoportunknak, amik számukra fontosak a kínálatunkból.

De a gépi megoldások képesek arra, hogy kiválasszák a leghatékonyabb szövegeket, képeket vagy éppen előnézeti képeket a videóból. Így egyre több optimalizálás feladatot tudnak egyre hatékonyabban átvenni tőlünk a hirdetési rendszerek.

Google, Instagram, Facebook, YouTube… hogyan válasszunk?

A legtöbb cégnek nem a választás lesz a megoldás, hanem a megfelelő mix kialakítása.

Például Instagram hirdetéssel elérni földrajzi és érdeklődési alapon a potenciális embereket, akik meglátogatják a weboldalt. Majd őket lehet megszólítani a Google Display hálózatában.

Vagy Google keresőhirdetésekkel becsábítani a weboldalra a problématudatos embereket, akiket néhány perc múlva Facebookon a dinamikus remarketing hirdetéseink fogadhatnak.

Bár vannak speciális megoldások (pl. keresőhirdetések), amik egy-egy hirdetési platformot egyedivé tesznek, de a legjobb eredményt azok fogják elérni, akik jól tudják egymásra építeni a különböző platformokon futó reklámjaikat.

A szerzőről:

Lévai Richárd

közösségi marketing specialista

Liftup Kft.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!