Futureproof: zseniális karriertervező app a Z generációnak!

Olvasási idő 5 perc

A karriertervezés sosem volt könnyű, ám napjaink minden korábbinál bizonytalanabb világában valóban komoly kihívást jelent minden generáció számára. A kutatások alapján a Z generáció kifejezetten aggódik a jövője miatt, ám a Futureproof web applikáció éppen nekik nyújt komplex segítséget önmaguk, illetve az elvárásaik megismerésében és ezen keresztül a karriertervezésben is. Mindemellett az alkalmazás bőséges információforrás is, hiszen több, mint száz inspiráló, számos iparági területet átfogó, a jövő trendjeibe betekintést nyújtó tartalom érhető el benne a már a saját útjukat járó munkavállalók, vállalkozók számára is.

A precíz és tudatos, személyre szabott karriertervezés mindig is fontos szerepet kapott a megfelelő foglalkozás, hivatás, állás és pozíció megtalálása során, ám a pandémia és az azt követő időszak megmutatta, hogy a tudatosság minden korábbinál fontosabbá vált e területen is. Napjainkban – és a jövőben még inkább – egyszerre van szükség nagyobb rugalmasságra és tervezésre, de elengedhetetlenné vált a „két lépéssel előbbre tekintek” gondolkodásmód is. E kihívás minden generációt érint, ahogyan a mögöttünk hagyott időszak sem hagyta érintettlenül a különböző korosztályokat. Egy karriert megtervezni hosszú- vagy akár középtávon is meglehetősen izgalmas folyamat, ami lehetőséget ad nem csupán önmagunk alaposabb megismerésére, de azon keresztül nagyobb eséllyel is találjuk a bennünket elégedettséggel eltöltő hivatásunkat is. Erre több lehetőség is a rendelkezésünkre áll, ezek egyike a Futureproof web applikáció, ami amellett, hogy kifejezetten a Z generáció számára nyújt komplex segítséget a karriertervezésben, a jövő trendjeibe betekintést nyújtó tartalmaival azok számára is rendkívül hasznos, akik már megtalálták az útjukat.

Ezért kell odafigyelnünk a Z generációra

Az e korosztállyal való foglalkozás azért kiemelten fontos, mert noha a jövőt illetően megjelenő aggodalom különböző arányokban ugyan, de az összes korosztályban megjelenik, a Deutsche Telekom kutatása szerint a Z generáció (az 1995 és 2010 között születettek – a szerk.) tagjainak a pandémia utáni világban összetett – kulturális, társadalmi és gazdasági – nehézségekkel is szembe kell néznie. Több, mint minden második európai Z generációs fiatal aggódik a jövőjével kapcsolatban. A telekommunikációs vállalat mérése alapján e fiatalok kifejezetten borúlátók; a jövőbeli munka- és karrier-lehetőségei miatt mintegy hatvanegy százalékuk fejezte ki aggodalmát. Emellett jelentős részük (ötvennégy százalék) a jövőbeli pozíciók miatt aggódik, míg közel felük (negyvenhárom százalék) amiatt bizonytalan, hogy vajon megvannak-e azok a készségeik, amelyek sikerre vihetik őket a jövőben. Mindez annak ellenére van így, hogy a Z generációs fiatalok többek között nyitottak, fejlett problémamegoldó képességgel, kiváló technikai érzékkel és figyelemmegosztási képességgel bírnak és gyakorlatilag belenőttek a digitalizációs világba.

A Futureproof web app fejlesztését nem csupán foglalkoztatási szakemberek, hanem Z generációs fiatalok is segítették, így a felhasználók valóban a korosztályukat érintő kérdésekkel, javaslatokkal és témákkal találkozhatnak. Tehát a már létező megoldásoktól eltérően ez az app egyedülálló módon a Z generáció szemszögéből vizsgálja a munka világának legfontosabb trendjeit, ráadásul személyre szabott, gamification módszeren keresztül nyújt betekintést a folyamatokba. Mindezt a RIASEC (foglalkozási személyiség-tipológia – a szerk.) modell segítségével teszi, ami a felhasználó érdeklődési köre és személyisége alapján segít megtalálni a számára megfelelő pályát. Vagyis a fiatalok segítséget kapnak a képességeik felismerésében és tudatosításában, illetve az app rámutat arra is, hogy az érdeklődési területük és a tehetségük milyen hatással bír a jövőbeli karrier-lehetőségeikre.

Dt Linkedin Asset 02 2
Jövőkép, elvárások, profilozás, iparági javaslatok – így használd az appot

A megismerési és tervezési folyamat egy három dimenziót feltérképező kérdőív kitöltésével indul. A fiatalok először az általuk elképzelt személyes jövőjükkel kapcsolatos, izgalmas és elgondolkodtató kérdésekre adnak válaszokat onnantól kezdve, hogy egyáltalán milyen a jelenlegi jövőképük. A kérdőív második szakasza az attitűdöket méri föl a problémákhoz való hozzáálláson át a munkavégzés céljáig. A harmadik, a „Mit is szeretnél igazán?” szakasz pedig a munkával, a munkaadóval kapcsolatos elvárásokra kíváncsi.

Mindezzel az izgalmas tervezés még nem ért a végére, hiszen az app a megadott információk alapján a rendelkezésre álló tizenhat profil egyikét adja meg végeredményként, így lehet valaki „alkotó”, „vezető”, „szervező”, „tanító”, „kezdeményező” vagy éppen „Szikla” is. Az alkalmazás a következő lépésben a megadott profilhoz huszonegy iparágból kiválasztva teszi meg a karrierút-javaslatát, ami lehet „vendéglátás és turizmus”, „digital engineering és programozás”, „építőipar”, „marketing és reklámipar”, vagy éppen az „oktatás, képzés és coaching” területe is.

A Futureproof web app esetén gyakorlatilag egyfajta mini karriercoachingról van szó, ami abban segíti a fiatalokat, hogy pontosabb képet kapjak önmagukról, jobban megfogalmazzák a jövőbeli terveiket, a személyiségükkel és a tehetségeikkel illeszkedő irányba tudjanak elindulni a pályaválasztásuk során.

A jövő trendjei, technológiái: tudásbázis fiataloknak és az útjukat járó vállalkozóknak

A Futureproof web app egyébként remek információ és inspirációs forrásként is szolgál a karriertervezők és a már a szakmájukban, hivatásukban megállapodott munkavállalók vagy vállalkozók számára is. Az alkalmazás a pályájukat tervező fiataloknak a kitöltött kérdőív eredményeként kiválasztott profil alapján ajánl tematikus tartalmakat, míg az utóbbiak több mint száz olyan tartalmat érhetnek el, amelyek betekintést engednek számukra a jövő trendjeibe, technológiáiba a saját és sok más iparági területen egyaránt.

Összefoglalva
  • A Covid-járvány elbizonytalanította a Z generációt a jövőt illetően
  • A tudatos karriertervezés a fiatalok számára is elengedhetetlen
  • A digitalizáció adta lehetőségek soha nem látott módon segítik a tervezést

Szerző:
Lippai Roland – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 6

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.