🎄Karácsonyi marketing tippek, hogy vállalkozói stressz helyett profit álljon idén a fa alatt 🎄

Névtelen Terv (36)

Emlékszel még a legutóbbi karácsonyra, amikor fejvesztve próbáltál az utolsó pillanatban hirdetéseket elindítani, egy utolsó hírlevelet kiküldeni, vagy végső akciót bedobni a semmiből? Nos, idén segítünk feldíszíteni a virtuális marketing karácsonyfádat “igazi díszekkel”, hogy ne egy fejvesztett menekülés legyen az ünnepi szezon, hanem igazán átgondolt, hatékony értékesítés. Fogj egy csésze forró kakaót (vagy forraltbort), és tervezd meg velem az év utolsó nagy hajráját!

1.  Storytelling, avagy az eljött a karácsonyi mesék ideje

Ne feledd, a karácsony a történetekről szól! A klasszikus ünnepi meséktől kezdve a nagymamád mesebeli süteményén keresztül egészen a vállalkozásod legkatasztrofálisabb napjáig bármiről mesélhetsz most. A felhasználók szomjazzák a történeteket, és ha van valami szeretnivaló, valami érzelmes a mondandódban, karácsony táján mégjobban szíven találja a vásárlóidat. Mindenhonnan árad ilyenkor a reklámzaj, egy kedves, vicces, vagy épp megható történettel emlékezetessé válhatsz.

Oszd meg márkád történetét a közösségi média oldalaidon, hiszen a személyes történetek bizalmat építenek és megjegyezhetővé tesznek.

Tipp: Keress rá a John Lewis legendás karácsonyi hirdetéseire a YouTube-on, és garantáltan magával ragad a történetmesélés ereje!

2. E-mail marketingre fel

A hírlevelezés nem halott, sőt, köszöni szépen, nagyon is jól van. Ha jól építettél hírlevéllistát, kampányidőszakban nem tudsz elég levelet küldeni. Itt az idő, hogy szegmentáld a korábbi listáidat, és személyre szabott üzeneteket küldj a vásárlóidnak. Szegmentálj nem, korosztály, vagy vásárlói aktivitás alapján: küldj más ajánlatot a törzsvásárlóidnak (őket becsüld is meg jól!), és mást azoknak, akik egy éve inaktívak. Adj személyre szabott karácsonyi segédletet pl. ajándékvásárlási tippeket, autóápolási ötleteket, recepteket, vagy önfejlesztési térképet- a témádnak megfelelően. Vigyázz, ne spamet küldj és akciókat, hanem értékes tartalmat, amiért a vásárlóid hálásak. Az igazán profi amerikai marketing guruk kampányidőszakban akár napi 8-10 levelet is küldenek (neked persze nem kell ennyire messzire menned), de ünnepek előtt nyugodtan sűrítsd a havi 1-2 hírleveledet. Ha jó minőségű leveleket küldesz, minimális lesz a leiratkozás -és ez a tisztulás a listádon nem is árt- jelentősen megnövelheted a vásárlásaid számát.

Tipp: ha alkalmas rá a webshopod vagy CRM rendszered, a felhasználóid korábbi vásárlásai, böngészései alapján tudsz egyedi üzeneteket és termékajánlókat küldeni nekik.

3. Adventi naptárak-csoki helyett kontent 🗓

Tervezz meg 24 napot egyedi, ünnepi témájú posztokkal. Ezek lehetnek történetek, kuponok, termékajánlók, betekintés a kulisszák mögé, vagy akár néhány vicces irodai fotó rólatok! A felhasználók ünnepi hangulatba kerülnek ettől, és amikor ajándékvásárlásra szánják el magukat, hamarabb fogsz eszükbe jutni, mint a konkurenciád: ezekkel a posztokkal ugyanis az oxitocin-termelést serkented az emberi szervezetben, ami a kötődésért, tehát a márkahűségért és bizalomért felel.

Tipp: Canvában tervezhetsz ezeknek egy közös sablont, így sokat gyorsíthatsz a tartalomkészítési folyamaton, de előveheted a tavalyi Facebook és Insta posztjaidat is, hogy felfrissítve új kontentet készíts belőlük. (Ne aggódj, kevesen fognak emlékezni a tavalyi posztjaidra:).

4. Ünnepi Facebook és Instagram videók

Készíts ünnepi videókat útmutatókkal, termékajánlókkal, kérdezz-felelekkel vagy DIY csomagolási útmutatókkal. Ilyenkor minden egyedi díszlet, a megszokottól eltérő tartalom sokkal nagyobbat üt, mint máskor. Lépj interakcióba a vásárlóiddal, hagyd, hogy kérdezzenek, tudd meg, hogy mire kíváncsiak. Hogyan küldhetem vissza a terméket, ha mégsem tetszik a fiamnak? Melyik táskát válasszam a feleségemnek? Meddig tudom megrendelni, hogy biztosan megérkezzen karácsonyig? – csak hogy néhányat említsek a leggyakoribb kérdések közül. Szedd össze ezeket, és egy videóban válaszold meg. Sokkal személyesebb lesz, és egy csomó időt megspórolsz a privát üzeneteket megválaszolásának kiváltásával!

Tipp: Még egy “hogyan díszítettük fel az irodát/raktárat/üzletet” videóval is nagy sikert arathatsz. A felhasználók imádnak belátni a kulisszák mögé. Ne feledd, ezek sosem öncélúak: kapcsolatot építesz a vásárlóiddal. Ha van kapcsolat, kötődés, akkor már nem kizárólag az ár számít!

6. Ne feledkezz meg a mobilos felhasználókról

Az online vásárlások több mint 60%-a mobilon keresztül történik az ünnepek alatt (máskor is, de ilyenkor még kiélezetteb a helyzet) Gondoskodj arról, hogy weboldalad és hirdetéseid mobilbarátok legyenek. Nincs annál dühítőbb, amikor valaki azért akad el vásárlás közben, mert mobilról használhatatlan az oldal, szétcsúszik, nem működnek a gombok. Sok energiával, pénzzel odatereled a felhasználókat, akiknél már meg is van vásárlási szándék, de elakadnak. Nem elég, hogy elveszíted a vásárlót, de még dühös és csalódott is lesz.

Tipp: Ne felejtsd el mobilról is csekkolni a weboldalad. Érdemes legalább havonta egy próbavásárlást indítanod a saját oldaladon (asztali gépről és mobilról is), hogy azonnal felfedezd és kijavítsd a hibákat. Minél előbb észreveszed a hiányosságokat, annál kevesebb időt, vásárlót, pénzt veszítesz.

7. Korlátozott idejű ünnepi ajánlatok ⏰

Az egyik leghatékonyabb marketingeszköz a sürgetés: ha a felhasználóid érzik, hogy igyekezniük kell, mert lecsúszhatnak az ajánlatról, kedvezményről, vagy a korlátozott készlet miatt magáról a termékről is, akkor gyorsabban fognak dönteni, hiszen erősen működik bennünk a FOMO (Fear of Missing Out = félelem a kimaradástól). Vigyázz viszont, hogy légy következetes: ha valaki lecsúszik a határidőről, te mégis megadod a kedvezményt, legközelebb már elszáll a sürgetés, hiszen hozzászoknak a vásárlók, hogy mindegy, hogy időben döntenek-e, úgyis megkapják az engedményt.

Tipp: kösd össze ezt az adventi kalendáriummal: akár minden nap hirdethetsz egy olyan akciót, ami csak 24 óráig él. ez nagy munka, de ha elég nagy a termékszortimented, megéri. Ha csak néhány terméked van, akkor is élhetsz ezzel a technikával: ne minden nap akciózz. Néha akció, néha egyedi ajánlat (pl ingyenes szállítás, vagy csomagajánlat), máskor egy kedves történet, vagy recept.

8. Ünnepi együttműködések 🤝

Keress olyan márkákat, cégeket, akikkel támogatni tudjátok egymást. Elsősorban olyan partnereket keress, akivel egyezik a célcsoportotok, de nem vagytok egymás konkurenciái. Például ha fodrászüzleted van, egy kozmetikai partner nagyon jó lehet, vagy marketing ügynökség esetében egy könyvelő iroda, stb. Promótáljátok egymást, szervezzetek közös akciókat, esetleg közös adománygyűjtést.

Tipp: Nem csak megduplázod ezzel az elérésedet, de akár a tartalomkészítésben is összefoghattok: te megoszthatod a partnereid posztjait, akcióit, ő pedig a tiédet, készíthettek közös videókat, nyereményjátékokat. Mindkettőtöknek jó, de még a vásárlóitoknak is: ők színesebb tartalmakat és több akciót kapnak.

És ha a lista végére értél, nincs más hátra, minthogy kifújd magad és megpihenj. Ha csak a tippek felét megvalósítod, már jó úton haladsz afelé, hogy egy tartalmas, értékes karácsonyi szezont zárhass, ami jó a vásárlóidnak, jó a munkatársaidnak, és jó neked is. Hidd el, megéri a befektetett energia, mert ha minden ponttal csak 1-2%-ot javítasz, összességében 10-20%-nyi forgalomnövekedésre is számíthatsz idén. (vagy ha válság által érintett szektorban dolgozol, ezekkel csökkentheted a deficitet…)

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg, hogy minél több vállalkozóhoz eljuthasson, és minél többeknek tudjuk segíteni.

Kellemes marketinget és boldog ünnepeket! 🎄

Szerző:
Matykó Noémi – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 1

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.