Egy e-mail cím is számít, avagy hogyan tűnj kezdő vállalkozóként profibbnak? Tudj meg mindent a céges e-mail cím előnyeiről a Budapest Garden sztoriján keresztül

Olvasási idő 7 perc

Hogyan lehet egy ismert, de megfakult márkába új életet lehelni? A Görzenál – Budapest Garden története nemcsak ezt mutatja meg, hanem arra is jó példa, hogy milyen sokat számít a sikernél, ha a vállalkozásunk minden elemében profin működik. Kezdve a legalapvetőbb beállításoknál, azaz, hogy milyen e-mail-címről kommunikálunk, hogyan válogatjuk szét a beérkező leveleket, és mennyire zajlik gördülékenyen nálunk a háttérmunka. A Budapest Garden esetében ez tényleg szó szerint is érhető.

A Görzenál neve a 2000-es évek elejére fogalommá szilárdult a görkorisok, gördeszkások körében. Óbudán, a Duna parton elhelyezkedő szabadidőpark 1995-ben nyitotta meg a kapuit a fiatalok előtt, és méretével (11 ezer négyzetméteren terül el!) és pályáival az országoson túl, európai hírnevet is szerzett. Idővel viszont megkopott a híre, részben azért, mert a parkban elmaradtak a felújítások és fejlesztések. Egészen a 2010-es évek középéig stagnált a helyzet, amikor egy multinacionális vállalat saját programjának keretében korszerűsítette a pályákat, illetve az alapító-tulajdonos fiai is bekapcsolódtak az üzletmenetbe. Zanati Márton és Zanati Bence első szárnypróbálgatásai a vendéglátáshoz kapcsolódtak, ezért is adta magát az ötlet, hogy a pályák javítása után a Görzenált is ilyen irányba kellene fejleszteni. Ez bejött, és 2018-ban mikor találkoztak egy a turizmusban és vendéglátásban digitális vonalon is otthonosan mozgó csapattal, már ők is felkészültek a teljes körű változásra. „A Budapest Garden ernyőmárkát közösen alkottuk meg, és abban már az elején biztosak voltunk, hogy egy komplex élménykultúrát szeretnénk összerakni. Maradjon meg benne a Görzenál, a már komolyabb kulináris tevékenységet folytató Sörterasz, és adjunk helyet a családi és csapatépítő programokon túl egyéb sportos, kulturális eseményeknek is. A nevünk is egy végeláthatatlan ötletbörze során született meg” – meséli nevetve Zanati Márton, a park egyik ügyvezető igazgatója (a testvére a másik). 

Folyamatosan ötletelünk és fejlesztünk

Mártonék már 2018 előtt aktívan jelen voltak a közösségi médiában, a Facebookon keresztül is lehetett asztalt foglalni hozzájuk. „Máskülönben viszont sok minden még amatőr módon intéződött, és ezt minden rossz érzés nélkül mondom. Én is elkövettem azt a tipikus kkv-s hibát, hogy nehezen engedtem ki a kezem közül egy-egy megszokott feladatot. Például nagyon sokáig én válaszoltam minden e-mailre, közösségi médiás üzenetre, posztra. Miután ezt átszerveztük, nem is értettem, miért nem volt ez másképp. Visszatekintve annyira logikus már, hogy mindenki csinálja azt, amihez a legjobban ért” – mondja Márton. A Budapest Garden életében a 2019-es év volt a vízválasztó. Az egész területet átrendezték, ekkor épült meg a Ninja-és a trambulinpálya is. Mivel már egy sokkal szélesebb célközönséget kezdtek el megszólítani, újratervezték a kommunikációt és a marketinget is, egyben az online háttérrendszereket is újrahúzták. „Nagyon intenzív időszak volt. Emlékszem, már készült az új honlap, de közben még nem volt kész az új park, így nem voltak fotóink. Ezért is volt nagy pillanat nekem, amikor debütált az új honlap, mert az egyben azt is jelentette, hogy igen, ez sikerült! Mert, hogy készen vagyunk, még sosem mondtuk. Folyamatosan ötletelünk és fejlesztünk, mind a szolgáltatás, mind a digitális oldalon” – fejtegeti Márton.

Itt el is érkezünk a vállalkozás egyik fontos alapjához, a céges levelezéshez, amelyet szintén megújítottak a Budapest Gardennél. „A profi kinézetű, mindig működő levelezés nagyon sokat számít egy cég megítélésénél” – magyarázza Katona Tamás, a Hello Biznisz digitális transzformációs szakértője, a Microsoft 365 termékmenedzsere. „Minden vállalkozónak azt javasoljuk, hogy Gmail, freemail helyett saját cégneves tartományú céges levelező rendszert válasszon, hiszen ezzel megbízhatóbbnak tűnik minden vállalkozás” – teszi hozzá.

Zanati Márton is csak nemrégiben csinált saját céges e-mailt magának, mert korábban az info@ e-mailükről levelezett Budapest Garden ügyekben. Ez a megoldás sokáig nem jelentett problémát, de most már annyiféle megkeresés fut be hozzájuk, hogy sokkal jobb, ha az adott ügyet egyből annak a felelőse kezeli. (Egyébként fenntartanak event@ és program@ fiókokat is, hogy így is egyből szelektálják a leveleket.)

  • A céges tartomány beállításáról – pl. hogy nevem@cegnev.hu legyen a nevem@cegnev.onmicrosoft.com helyett – itt lehet bővebben olvasni.
Multifunkcionális és biztonságos

„Nagy előnye a céges e-mailnek, hogy be lehet állítani, hogy arcképpel és automatikus aláírással, céges logóval együtt menjen ki a levél. Sokat segítenek az automatikus válaszok is: nem csak szabadság esetén adnak tájékoztatást partnereinknek, hanem központi e-mail-címekhez is beállítható. Pl. automatikus visszaigazolás mellett, Microsoft Forms segítségével értékelő űrlap is kiküldhető. Hasznos az is, hogy a Naptárban a tipikus munkaidő és a munkanapok testreszabhatóak – ld. a Budapest Garden sem hétköznap 9-5-ig tevékenykedik, hanem este és hétvégén is. De az is nagy segítség lehet a munkában, hogy az e-mailünkhöz egyedi hozzáférési beállításokkal hozzáadhatunk másokat is (asszisztenst, társtulajt stb.), vagy hogy a Power Automate segítségével egyszerű rutin tevékenységeket lehet automatizálni” – mondja Katona Tamás. A szakértő azért is nagyon javasolja a céges levelezést, mert az megfelel az európai GDPR szabályozásnak is, hiszen cégként a személyes adatokat külön kell kezelnünk, azokat törölni kell tudnunk. A Gmail és más lakossági levelező rendszerek erre nem alkalmasak, más a vonatkozó adatvédelmi szabályzatuk. „Ugyanígy nagy jelentőségű, hogy Microsoft mint a világ legnagyobb szoftvergyártó cége megfelelően biztosítja a vírusvédelmet is” – teszi hozzá.

Tamás vallja, hogy hogy nem elég, hogy az új technológiai eszközöket megvesszük, hanem használni, kísérletezni is tudni kell vele, keresnünk kell az új megoldásokat. „Ez a vállalkozók legnagyobb vakfoltja. Megvan az új technológia, de nem használják ki a képességeit. Az Office-ban, az Outlook-ban is rengeteg hasznos beállítás van, de a Teams is sokkal többet tud, mint sokan hiszik, nemcsak egy videós platform. Lehet rajta chates formátumú csatornákat is létrehozni, ahol a dokumentumokat közösen szerkeszthetjük, nem kell mindig a módosított verziót csatolni a levelezéshez. A csatornához újonnan csatlakozók a teljes „levelezést” látják” – mondja. „Ha mindig mindent úgy csinálnak, ahogy eddig, azt teszik, amit eddig, akkor az fog történni, ami eddig történt, tehát nincsen fejlődés” – mondja a Hello Biznisz szakértője arról, hogy miért is érdemes alaposan megismerni egy fejlesztést.

A Budapest Garden legközelebbi fontos programja, hogy a Skate43 – Skate for Free! csapattal ingyenes gördeszkás oktatást tartanak iskolásoknak. „Fontosnak tartjuk, hogy a gördülő sportokat – görkori, gördeszka, roller – minél több gyerekkel megismertessük.  Érdekesség, hogy mostanság a rollerezés a legnépszerűbb nálunk”. Persze digitális fronton is hoznak újítást, az online megvett jegyeket ezentúl QR-kóddal is ellátják, amely meggyorsítja majd a jegykezelést, a parkba a bejutást.

Mik a teendők, ha megvásároltuk a céges M365 előfizetést? 
  1. A felhasználó és licenc beállítása
  2. Megjelenésünk személyre szabása
  3. Levelezés személyre szabása
  4. Naptár személyre szabása
  5. Egyéb beállítások
  6. Céges tartomány beállítása
Hogyan tűnj még profibbnak, ha még csak most kezdtél el vállalkozni?
  1. Adj a részletekre! A céges e-mail-cím bizalmat generál. Ugyanígy figyelj a back office munkájára. Legyenek a folyamataid logikusak és megbízhatóak! Légy elérhető!
  2. Sosem késő váltani! Ha eddig nem volt céges e-mailed, akkor állítsd be most! Tanulmányozd a M365 minden funkcióját, ne maradjon felszínes a tudásod.
  3. Fejleszd az üzletet minden szinten! Ha jobb szolgáltatást csinálsz offline, legyen meg az online párja is. Figyeld meg, hogy mit keresnek az emberek, és igazodj az igényeikhez.
  4. Ha valamiben elakadsz, kérj szakértőtől tanácsot. Egy vállalkozásnál kétszeresen is igaz, hogy az idő pénz. Ne hagyd, hogy azért álljon nálad a munka vagy forduljanak el tőled az ügyfelek, mert nem jártál valaminek időben utána.

Ha Te is szeretnél céges email címre váltani, keresd fel Márton D tervét, amiben megmutatjuk a beállítás lépéseit és egy hasznos letölthető sablont is találsz.

Ha szakértőt keresel, vagy csak beszélgetnél még erről a témáról többet, akkor keresd Katona Tamást a Facebook Telekom Hello Biznisz csoportban! Telekom ügyfelek számára a legfontosabb beállításokhoz munkaidőben díjmentes telefonos segítség kérhető a +36 80 202 500 telefonszámon.

Szerző:
Kandó Eszter – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 5

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.