Budapest Garden: kicsiny sördelikátból hatalmas szabadidőpark – így segíthetik az online eszközök az eredményességet

Olvasási idő 5 perc

Zanati Márton tíz évvel ezelőtt, a testvérével együtt vágott bele a vállalkozásba. Egy kis sörbolttal kezdték, személyes szenvedélyüktől vezérelve, ma pedig már egy 11 ezer négyzetméteres szabadidőparkot menedzselnek, a Budapest Gardent. A vállalkozót arról kérdeztük, hogyan nőtte ki magát a hely, és milyen online eszközök segítik az üzlet hatékony működését.

A hazai kisüzemisör-forradalom

Mint Zanati Márton elmondta, indulásuk nagyjából egybeesett a kézművesek sörök iránti érdeklődés felfutásával. „Ez a vonal minket is érdekelt, és ebből a kíváncsiságból alakult ki a dolog“ – meséli. Mint mondta, 6-7 éve indították a III. kerületi egységüket a nagy múltú Görzenál park oldalában. „Egy forgalmas bicikliút halad itt, szóval erre mindig volt mozgás. A bringások megálltak beszélgetni, enni-inni egy jót, tetszett a hely az embereknek, mi pedig szerettünk volna egy kicsit komplexebb élményt nyújtani. Így a vendéglátás egyre jobban összefonódott magával a szabadidőparkkal“ – eleveníti fel a tulajdonos a kezdeteket.

Mint egy saját kert

„A szomszédos, tízemeletes panelekből mint egy saját kertbe tudtak lejönni és együtt lenni az itt lakók. Amíg a gyerekek gördeszkáztak-görkoriztak, a szülők tudtak inni egy limonádét, enni egy hamburgert. Eközben próbáltuk szépen apránként kibővíteni a kínálatot: lehetett jönni bográcsozni, grillezni, vettünk eszközöket, a gyerekeknek különböző születésnapi csomagokat találtunk ki – hogy minél inkább családi programhelyszín, találkozópont lehessünk.“

A Budapest Garden és az online jelenlét

2019-ben azután megismerkedtek egy csapattal, akiknek komoly tapasztalatuk volt a programszervezés és az online kommunikáció terén egyaránt. Velük hosszas ötletelgetés után közös projektbe kezdtek, és a Görzenálból, valamint a kerthelyiségből megszületett a Budapest Garden, rengeteg élményelemmel. A terület is nagy ráncfelvarráson esett át (focipályát, trambulinparkot, Ninja Warrior pályát építettek, a gördeszka-pályát felújították), és a honlap is teljesen átalakult, komolyabbá vált.

Milyen digitális eszközök segítik az eredményességet?
Időpontfoglalás és fizetés a neten

„Hihetetlen ugrás volt a saját fejlesztésű adminrendszer, amivel például sportpályákat, eszközöket, bográcshelyeket bérelhetnek az emberek, illetve jegyet vásárolhatnak az egyes programokra. Régen kis naptárakba írogattuk, ha valaki felhívott telefonon, de akkor gyakran ütközések voltak az időpontokban, egy csomó probléma akadt. Ez a rendszer viszont nagyon olajozottan működik. Meghirdetünk egy eseményt, és a folyamat attól kezdve lényegében nem igényel további gondozást: a vásárló kényelmesen végigmehet rajta, mi pedig kapunk egy emailt arról, hogy ő vett egy belépőt, és számíthatunk az érkezésére“.

Áttekinthető és informatív honlap

Aki felmegy az oldalra, az megnézheti a park kínálatát, az árakat, a programlehetőségeket, a galériában végigböngészheti a képeket, és segítséget talál az eljutáshoz – szóval teljeskörűen tud tájékozódni, és megismerheti a hely atmoszféráját. „Igyekeztünk minél több tudnivalót feltüntetni a honlapon – ezzel is időt takarítunk meg -, de hetente összeülünk, hogy arról beszéljünk, mi az, amit még lehetne fejleszteni, optimalizálni.“

Erős közösségimédia-kommunikáció

„Nagyon figyelünk arra, hogy ha a Facebookon vagy bármely másik platformon érkezik megkeresés, akkor lehetőség szerint perceken belül válaszoljunk. Emellett minden újdonságról hírt adunk a Facebookon is, és igyekszünk onnan a honlapra terelni az embereket, ahol komplexebb felvilágosítást kaphatnak, illetve megtalálhatják az egyéb programlehetőségeinket is.“

Ha valaki most szeretne honlapot készíteni, mire figyeljen?
1. Rendszeres aktivitás:

„Nagyon fontos az, hogy az ember aktívan kommunikáljon. Kerüljenek ki képi anyagok, láthatók legyenek, a felszínen legyenek azok az események, amelyek meg fognak valósulni.”

2. Stabilitás

„Nem elhanyagolható, hogy kiszámíthatóan működjenek az online rendszerek, vagyis mindenképpen legyen olyan ember, aki átlátja, és érti ezeket. A honlappal folyamatosan foglalkozni kell, és a vállalkozásoknak célszerű eljutni odáig, hogy a weboldal kezelése ne egy kötelező rossz legyen, de nem is olyan, hogyha van kedvem, csinálom, ha nincs kedvem, akkor nem.”

3. Folyamatos fejlesztés

„Rendszeresen jelennek meg újítások, és a Google, a Facebook nagyon jó lehetőségeket kínál arra, hogy az ember monitorozza, amit csinál, megnézze, hogy egy-egy változtatás, egy-egy lépés milyen eredményre vezetett. Ugyanilyen fontos, hogy a tartalmak naprakészek legyenek, illetve hogy a felhasználók minél kényelmesebben, ergonomikusabban kezelhessék a felületeket.“

4. Reszponzivitás

„Sok ember a telefonjáról nézi meg a honlapokat, szerintem hozzánk is mobilokról érkezik a legtöbb megtekintés, ezért fontos, hogy onnan is gördülékenyen lehessen használni a weboldalt.“

Érdemes mindehhez külön szakembert felvenni?

„Nekünk azért kiemelten fontos a digitalizáció, mert rendkívül komplex szolgáltatáscsomaggal rendelkezünk, és nagyon nagy számú vendéget próbálunk megszólítani. Ha valakinek – mint nekünk régen – egy kis üzlete van, akár az is elég lehet, ha az árakat, akciókat tudja kommunikálni, kedvcsináló képeket, információkat tud megosztani. De bármilyen vállalkozás tud olyan irányba mozogni, hogy az online jelenlét segítse a munkáját – például a netes vásárlás lehetőségével“.

Hogyan befolyásolta a járvány a munkaerő-helyzetet?

„Tavaly és tavalyelőtt olyan szempontból szerencsénk volt, hogy szabadtéri helyként az elsők között nyithattunk ki. Sok vendéglátósnak ez jó lehetőség volt, így „repülőrajttal“ fel tudtunk venni 20-30 embert. Idén ez szerintem érdekesebb lesz, mert a legtöbb kávézó, étterem nyitva van, viszont kevés a munkaerő a jelenlegi igényekhez képest. Nagyon sokan más területen próbáltak szerencsét, de elképzelhető, hogy akik elmentek, amint azt látják, hogy újra kiszámíthatóvá válik ez a szektor, visszatérnek az eredeti hivatásukhoz.“

„Nemrég indult a honlapunkon a karrier aloldal, ahol az érdeklődők bármikor át tudják tekinteni a nyitott pozíciókat – jelenleg 4-5 különböző álláslehetőség is elérhető. Épp a napokban tettük fel a hirdetést, melyben pultost keresünk, és aznap már jelentkeztek is, úgyhogy nem reménytelen a helyzet.”

Szerző:
Fábián Emese – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 4

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.