Azért dolgoznak, hogy a magyarok is figyeljenek oda az egészségükre

Olvasási idő 7 perc
Névtelen Terv 2024 04 30t134732.522

A v24 Essentials azt ígéri, hogy egy rövid, online teszt kitöltése után a jelenlegi céljaid szempontjából legtökéletesebb vitaminmixet kapod, ráadásul, még házhoz is jön. A legnagyobb kérdésük az, hogyan lehet mindezt előfizetéses formában, hosszabb elköteleződéssel is megvalósítani. A kulcsszó a bizalom.

Szerencsés az az együttállás, amikor az ötlet, a befektető és az ötlet megvalósítására képes szakember egyszerre van egy helyen. A v24 Essentials esetében a befektető hozta az ötletet, így már csak meg kellett találni azt, aki meg tudja alkotni azokat a vitamin és ásványi anyag komplexeket, amelyek a legközelebb állnak a vásárló szükségleteihez.

Az Egyesült Államokból hozta az ötletet

Halász Balázs volt az, akinek a személyében egyszerre volt jelen az ötletgazda és a befektető is. Az elgondolást pedig közvetetten a Covid-járvány adta, illetve, hogy Balázs gyakran látogat az Egyesült Államokba, ahol jó néhány remek példát látott a személyre szabott vitaminok területén. „Az elmúlt 15 évben az Egyesült Államokban nagy változás történt az életmód-béli sajátosságokkal kapcsolatban – kezdi Halász Balázs. „Míg korábban jellemző volt, hogy a társadalom nagy része túlsúlyos és nem figyel oda az egészégére, addig mára az egészséges életmód került a fókuszba. Ehhez pedig hozzátartozik az is, hogy a megfelelő esszenciális vitaminok és nyomelemek bekerüljenek a szervezetükbe. Amerikában ezt általában összekötik egy vérvizsgálattal, de abban biztosak voltunk, hogy ez Magyarországon nem működhet, viszont már azt is haladásnak éljük meg, hogy valaki rászán öt percet, hogy végre őszintén magába nézve kitöltse a tesztünket, amely alapján a számára legtökéletesebb vitaminkoktélt ajánljuk.” Ez a fajta tudatosság Balázs életében a sporttal érkezett: bebizonyította, hogy soha nem késő valami újba belevágni. „Gyerekként kajakoztam, ám később csak hobbisportoló voltam. Sokat úsztam, de, amikor a Covid-járvány miatt bezártak az uszodákat, igazolt sportolóként kezdtem edzésekre járni, majd 45 évesen versenyezni. Ez – és az edzőm -, pedig egy sokkal tudatosabb életmódot hozott számomra, többek között a táplálkozás és a vitaminbevitel tekintetében is és láttam, mennyire nem jó helyzetben van ebből a szempontból Magyarország.”

Nem figyelünk oda, milyen vitamint szedünk

A koronavírus járvány arra is rámutatott, hogy a magyar társadalom nem igazán figyel oda, hogy milyen és mennyi vitamint juttat be a szervezetébe. És ha még el is jutnak oda, hogy a gyógyszertár polcát böngészni kezdik, nem feltétlenül tudják, hogy milyen vitaminokra van szükségük. „Hiszen teljesen más belső támogatásra van szüksége annak, aki várandós, aki éppen egy nagy sportteljesítményre készül vagy aki az immunrendszerét szeretné megerősíteni. Öt gyermek édesapjaként én magam sem tudtam, hogy melyik vitamint mivel kell együtt szedni, hogy a hatás erősebb legyen vagy éppen, hogy mi kell ahhoz, hogy egy vitaminnak ne legyen kellemetlen íze. Ezen gondolat mentén indultunk el, hogy létrehozzuk a v24 Essentials-t.” Üzlettársa, Dénes Gábor is fantáziát látott a vitaminokban, majd megtalálták azt a szakembert Gabrics Noémi személyében, aki kézzel foghatóvá tudta tenni az elképzelésüket. 2023 februárjában elkészült az üzleti terv, majd megkezdődött az együttműködés a Novotic Kft-vel, amely évtizedek óta ezen a területen működik. „Ősszel készültünk el a termékfejlesztéssel – számomra fontos volt, hogy ne kapszula formátuman kerüljenek a vitaminok a piacra -, és azt is leszögeztem, hogy nem egy vitamin webáruházat szeretnék létrehozni. Miután az érdeklődő kitölti a tesztet, egy olyan vitamin és nyomelem keveréket ajánlunk neki, amelyben 15-16 kapszulányi hatóanyag van és egy-egy tasakban az egész napra elegendő vitaminadag rejlik, amely 90 százalékban kiszolgálja minden igényét. Fontos azonban, hogy tudjon priorizálni; egyszerre nem lehetséges, hogy a porckopásán, az alvásproblémáin és a töredezett haján is segítsünk, de ha az egyik probléma megoldódott, jöhet a következő. Jelenleg 12 féle vitamin mixből lehet választani.”

Mi kell az elköteleződéshez?

Balázs szerint az egyik legnehezebb feladat itthon elérni az elköteleződést, márpedig ők előfizetéses rendszerben képzelték el a v24 Essentials működését. „A legfontosabb a bizalom kialakítása és ez most a legfőbb kérdésünk. Hiszen, ha például látják, hogyan készül a termék, akkor nem aggódnak a származása miatt. 12 éve biztosítási értékesítéssel foglalkozom, és ezen a területen is az volt a célom, hogy megreformáljam és felülírjam az ezzel kapcsolatos előítéleteket, de rá kellett ébrednem, hogy egy olyan termék esetében, amelyet nap, mint nap beviszünk a szervezetünkbe, még nehezebb a bizalom kialakítása, hiszen a saját, vagy a gyermeke, a szülei egészségéről van szó. Az előfizetéshez pedig még nagyobb bizalomra van szükség. Hogy ez könnyebben menjen, bárki megnézheti a szegedi gyárat, ahol készülnek a v24 Essentials vitaminporok; a terméknek szigorú auditoknak kell megfelelnie és milligramm pontossággal dolgoznak a munkatársak. Az első ezer előfizető egy hónapig ingyen kapta a számára megfelelő terméket, jelenleg pedig az új csatlakozók fél áron. De tény, hogy a magyarokat nehéz rábírni arra, hogy hosszabb távon elköteleződjenek, ezért nincs hűségidő a programban, bármikor lemondható, ugyanakkor abba az irányba mozdulunk el, hogy ha egy hónap után elégedett és több hónapra rendel, akkor bizonyos kedvezményeket kaphat a vásárló.”

Hol található meg a vásárlóközönség?

Halász Balázs szerint ez tipikusan az a terület, ahol szükség van a türelemre, hiszen nem fél év alatt alakul ki egy olyan bázis, amely már biztos hátteret biztosít a cégnek. „Ugyanakkor azt látom, hogy a piaci tényezők segítenek, hiszen egyre többen figyelnek oda az egészségükre. A célcsoport tekintetében viszont még tanuló fázisban vagyunk, hiszen november óta létezik a weboldal, de igyekszünk kikristályosítani, hogy milyen vásárlót lássunk magunk előtt, illetve, hogy őt milyen csatornákon keresztül érhetjük el. Úgy gondoljuk, hogy leginkább azok a városi nők lehetnek az előfizetőink, akik valakiről gondoskodnak, legyen az az egész család, a gyermekük, vagy az idősödő szüleik. A másik karakteresen kivilágló csoport a sportolók, hiszen ők pontosan tudják, hogy a rendszeres mozgás mellé szükséges belsőleg is támogatni a szervezetet, illetve az idősek, akik már érzik, hogy a kor mivel jár – például a csontritkulás, a feledékenység vagy az álmatlanság -, ám egyelőre úgy tűnik, a lányukat könnyebb meggyőzni a napi vitaminbevitel fontosságáról, mint őket, hiszen általában megvan a patikusuk és azt a terméket veszik, amit ő ajánl nekik.” A magyar piacon fontos tényező az ár is; kiadnak-e 13 000 forintot a havi vitaminadagért, ha a gyógyszertár polcán kevesebbért is elérhetőek a multivitaminok? „Ez napi szinten nincs 500 forint, és mi mindenre elköltünk ennyit, ami aztán megy a kukába? Ráadásul, ennyi pénzért biztosan nem vesz 15 féle vitamint és nyomelemet, hiszen a kis tasakokan ennyi megtalálható. Annál pedig semmi sem drágább, ha megbetegszik az ember, vagy a szerette…” Ha kitöltjük a tesztet, az eredmény alapján 12 vitamin összeállításból választja ki a rendszer, hogy számunkra mi a legfontosabb fókusz. Ahhoz pedig, hogy ezt minél szélesebb réteghez eljuttassák, igyekeznek a legtökéletesebb csatornákat megtalálni, természetesen, a célközönség szem előtt tartásával. „Nyárra szeretnénk, ha kikristályosodna, mely online felületekre kell fókuszálnunk. Az már most látszik, hogy a TikTok bármennyire is népszerű, de inkább fiatalok a felhasználók, akik az egészségükkel kapcsolatban kevésbé tudatosak. Emiatt inkább a Facebook lehet a mi szócsövünk. Emellett személyesen is értékesítünk, amely azok számára jó lehetőség, akik élőben tennék fel a kérdéseiket. Azt gondolom, a kommunikáció módjaival kapcsolatban is leginkább azon ügyfelek visszajelzéséből tanulhatunk, akik már megadták a bizalmat.”

5 tipp Balázstól, hogy miképp ismerheted meg a vásárlóidat
  • Menj oda személyesen, ahol a tiédhez hasonló termékeket vásárolnak!
  • Rendeld meg versenytársaid termékeit, majd olvasd el a vásárlók visszajelzéseit, hogy mi az, ami tetszett nekik és mi nem.
  • Beszélj az emberekkel, sokat. Azokkal, akiket célcsoportnak gondolsz. Ne legyen előzetes elvárásod, hagyd, hogy saját szavaikkal mondják el, mi fontos, mi fáj, és hogy oldják meg ezeket a problémákat.
  • Próbáld meg eladni a terméked személyesen, ismeretlen embernek. Figyelj oda mit jeleznek erősségként és gyengeségként.
  • Legyél nyitott a világra! Menj máshova, keletre, nyugatra, és figyeld meg az embereket, a vásárlókat, akkor is, ha más a kultúrájuk. Lehet a jövőt látod, lehet a múltból tudsz tanulni, lehet te fogsz trendet teremteni otthon.

Szerző:
Ványik Dóra – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 2

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.