Igazítsd a marketingeszközöket a 2019-es digitális trendekhez!

Olvasási idő 6 perc
Bigpreview 1080x610 0124 01

Új év, új célok és új irányok! Ismerd meg 2019 marketing trendjeinek legfontosabb pontjait!

Az üzleti világban minden évben új irányvonalak mentén új eszközök jelennek meg, ráadásul friss és ropogós trendek születnek, amik azonnal sikerrel kecsegtetnek. 2019 új évet nyitott, most sincs ez másként. Cégvezetőként ismerned kell a változásokat és tudatosan fel kell készülnöd az új irányokra. Csak akkor tudsz piacképes maradni, ha követed a trendeket vagy saját magad teremted meg őket.

A marketing tevékenységekre különösen igaz ez az állítás: haladni kell a friss irányvonalakkal és általuk törekedni kell kiemelkedni a tömegből. Ehhez viszont tudnod kell, hogyan változik a piac, milyen online marketing eszközök születnek, milyen lehetőségeid vannak és mindezekre mennyit kell majd költened. Lássuk, hogy 2019-ben milyen marketingeszközökre lesz szükséged a mutatók feltornázásához!

Milyen marketing trendek jönnek 2019-ben?

A következő évben a meglévő alapokra épülnek a marketing trendek, ezért várhatóan 180 fokos fordulatra nem kell számítani. Az eddig gyerekcipőben járó lehetőségek, technológiák és megoldások beérnek és alkalmazásuk egyre elterjedtebbé válik. Nézzük 2019 legfontosabb marketing trendjeit!

Még nagyobb figyelmet kap a minőségi tartalom

A tartalommarketing hangsúlyosabbá válik, mint korábban bármikor. Egyedi, személyközpontú, őszinte, átgondolt, szakmailag erős és minőségi tartalmak kerülnek a középpontba, melyek a célcsoportod számára érdekfeszítőek, újdonságot hordoznak és oktatnak. Mindez pedig a saját céged érdekeit is szolgálja.

Az online hirdetések már több esetben nem érnek célba: bizalmatlanság övezi őket, arról nem is beszélve, hogy az emberek többsége használ már valamilyen reklámszűrőt a gépén. A valódi, szakmai tartalmat vagy hasznos információt tartalmazó cikkekbe viszont komoly bizalmat fektetnek az emberek. A tartalom az, ami képes közvetíteni az üzeneteidet ezért nem kétség, hogy jelentős összegeket kell átcsoportodítanod a tartalomgyártásra.

Megváltoznak a keresési módszerek

A hangalapú keresés még kifinomultabb lesz a következő években, ezért arra számíthatsz, hogy egyre nagyobb körben alkalmazzák majd. Kiszélesedik a felhasználási területe is: főzéskor hasznos a hangalapú keresés, míg a billentyűzés vagy az érintőképernyő ilyenkor nem a legjobb megoldás. Bármilyen területről legyen is szó, az írás több időt igényel, és az elírások nehezítik a kommunikációt. A hangalapú keresés ezzel szemben gyorsabb és könnyebb mindenki számára. Kimondod és máris utánakeresett a telefon bárminek.

Ahhoz, hogy a hangalapú keresési találatok között megjelenjen a céged, technikai és tartalmi szempontból jól felépített weboldalra van szükséged. A honlap sebessége és a biztonságos HTTPS kapcsolat nélkülözhetetlenné válik, illetve a kellően részletes, 2000 szónál hosszabb cikkek kerülnek előre a hangalapú kereséseknél. Ez is alátámasztja, hogy milyen fontos a minőségi tartalom a cégek számára.

A hang mellett a vizuális keresés is komoly hangsúlyt kap. A vizuális keresés során az ember csak előkapja a mobiltelefonját, lefotózza a keresés tárgyát, majd a technológiának és a mesterséges intelligenciának köszönhetően pillanatok alatt elé kerül az eredmény. Ami a legérdekesebb, hogy nem csak boltbeli termékeknél működik a kép alapú keresés, lehet ez bárhol és bármi: egy plakáton lévő táska vagy akár egy ismerősünk új ruhája. Ha például webshopot üzemeltetsz, a termékekhez tartozó képeket mindenképp érdemes optimalizálnod: a fájl címe tartalmazza a termék nevét (ékezet nélkül, a szóközök helyett pedig kötőjel legyen) és a kép ALT textjét is mindig töltsd ki.

A chatbotok segítenek a kommunikációban

Az online jelenlét során a fogyasztók folyamatosan nyomokat hagynak maguk után. Ezeket felhasználva az online hirdetések személyre szabják az ajánlatokat. Mindez a felhasználókban igényt is teremt: elvárják a személyes és egyénre szabott kommunikációt minden szolgáltatástól. Ez a fajta elvárás és igény általános érvényű válik a vásárlókban. Ezt például chatbotokkal tudod kiszolgálni.

A chatbotok kapcsolatba lépnek a felhasználókkal, segítenek a problémák megoldásában és megmutatják, mire is van szükség a vásárlás során. Mindemellett fontos információkat szolgáltatnak neked a célközönségedről és szokásaikról, melyeket a marketing és az üzleti tervezés során fel tudsz használni.

A videómarketingben a gyengébb, de tartalmas kontentek nyernek

A marketingeszközök között kitűnnek majd a videók, amik az üzeneteket és az információkat szórakoztató formában is képesek átadni. A videómarketingben a rövid tartalmak kerülnek előtérbe: a gyors, pontos, élvezhető videók hatásosak. Sőt az okostelefonok világában már nem elvárás a drágán elkészített és csúcsminőségű tartalom. A közvetlen, humoros és gyors kommunikáció viszont annál inkább, főleg a közösségi médiában. A nézőt a kulisszák mögé kell beengedni, és a legfrissebb eseményekről, eredményekről tájékoztatni. Mindezt pedig akár valamilyen vicces filterrel megspékelve.

AI és VR megoldások kerülnek előtérbe

A mesterséges intelligenciát megkövetelő technológiák egyre jobban előtérbe kerülnek marketing téren is. A személyesség újabb szintre emelkedik az AI-nak köszönhetően: a termékek és szolgáltatások a visszajelzések, szokások alapján kerülnek ki a piacra.

A virtuális valóság élménye a játékok és a szórakozás terén már komoly piaccal rendelkezik. Azonban hamarosan a VR gyökeresen megváltoztatja a marketinget is. Nem kérdés, hogy a VR hirdetésekkel kapcsolatos tudás egyre jobban elérhetővé válik a marketingesek számára. Így pedig egy új világ nyílik meg a cégek számára a hirdetések tekintetében.

A kisvállalkozások körében 2019-ben még távoli trendnek számítanak az AI és VR megoldások, mert nagyobb összegű befektetést igényelnek, ami nem feltétlen reális egy kis cég számára. A technológia viszont folyamatosan fejlődik és terjed, ezért mindenképp érdemes figyelni a fejleményeket.

Vizsgáld felül a marketing stratégiád és a marketingeszközöket!

Az új trendeknek megfelelően át kell gondolnod a marketingtervedet a következő évre vonatkozóan, hogy lépést tarts a versenytársakkal.

  • Vizsgáld meg a 2018-as eredményeidet! A fejlődéshez elengedhetetlen, hogy tanulj az elkövetett hibáidból és a sikereidből. Nézd át a marketing aktivitásokat: mi vált be és mi volt bukás az elmúlt egy évben. Döntsd el, mi az, amivel továbbmész, mi fontos a céged és az ügyfeleid számára.
  • Elemezd ki a begyűjtött adatokat! A különféle marketing megmozdulások során rengeteg új információhoz jutsz. Sokszor nincs idő évközben ezzel foglalkozni. Most viszont itt az idő: használd fel a saját és mások adatait is a következő évi stratégia összeállításához.
  • Írd össze a marketing céljaidat! A szintentartáshoz és a növekedéshez valószínűleg új irányokra lesz szükség, épp ezért mindenképp sorra kell venned, milyen reális célokat tűzöl ki magad elé és ezeket miként tudod majd megvalósítani.
  • Gondold át, kihez milyen üzenetet akarsz eljuttatni, és ha szükséges változtass a célcsoportodon! Észben kell tartanod, hogy a Z generáció is felnő mostanra, ezért velük is fizetőképes fogyasztóként kell számolnod a következő években. Ismerned kell a szokásaikat, céljaikat és gondolkodásmódjukat. Olyan eszközökre lesz szükséged, melyekkel eljutsz hozzájuk.
  • Légy nyitott és vágj bele! A sikerhez kockáztatni kell, így van ez marketing területen is. Ragaszkodj a jól bevált módszerekhez, de merj kísérletezni és új területekkel megismerkedni. Használj olyan eszközöket, amelyek a jövő felé visznek, ne maradj le a versenytársaktól, tarts lépést a piaccal!

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!