Figyeld a versenytársaidat, mint egy profi!

Olvasási idő 2 perc

Fontos, hogy mindig a vevő szemével nézd a világot. Te a saját üzletedet ismered a legjobban, de a vevőknek csak egy vagy a sok közül, hiszen hozzájuk a versenytársaid is eljutnak. A versenytársak megismerése időbe telik, és utánajárást igényel, de megéri. Jobban fogod érteni a vevőidet, így sikeresebb lehetsz.

Versenytárs minden olyan üzlet, amely ugyanazt a terméket árulja, mint te, vagy ugyanannak a célcsoportnak akar eladni – vagy éppen mindkettő egyszerre.

Fontos, hogy ne csak egy bizonyos termékre vagy termékkörre fókuszálj, mindig próbálj tágabb értelemben gondolkodni! Egy péknek nemcsak a szomszéd utcában lévő pékség, de a közeli szupermarket is a versenytársa. Sőt: tulajdonképpen egy étterem is, ha a vevője úgy dönt, hogy aznap nem otthon vacsorázik.

Egy kerékpárüzletnek közvetlen versenytársa a másik kerékpárüzlet, egy online kerékpár-kereskedő, a nagyáruház a szomszéd városban, de végső soron versenytárs a tömegközlekedés vagy akár az autó is.

Hogyan azonosítsd a közvetlen versenytársakat?

Járj nyitott szemmel, és próbáld magad a vevők helyébe képzelni! Ha olyan üzleted van, amelyik csak helyben szolgáltat, sétálj egyet a környéken! Ha fontos – vagy fontos lehet – az online jelenlét, akkor keresgélj kicsit az interneten! Vagy egész egyszerűen csak kérdezd meg a legszimpatikusabb vevőidtől, hogy ha nem nálad vásárolnának, hol tennék!

Így kezdd a versenytársak figyelését:

Írj róluk listát!

  1. Próbáld megtudni, hogy kikből áll a célcsoportjuk!
  2. Nézd meg az áraikat! Erre hajlamosak sokan a kelleténél nagyobb hangsúlyt fektetni. Különösen az online kereskedelemben, ahol a vevők rendkívül könnyen össze tudják hasonlítani az árakat. Egy jó vállalkozó azonban tudja, hogy az ár még az árérzékeny piacon is csak az egyik eleme a képletnek.
  3. Figyelj a kommunikációra! Ebbe nagyon sok minden beletartozhat, az üzlet portáljától a céges Facebook-oldalon és a törzsvásárlói rendszeren át a weboldalig. De nem kell megijedni, a versenytársaid valószínűleg csak egy-két kommunikációs eszközt használnak, nem az összeset. Azokat, amelyek szerintük a leghatékonyabbak – ezt elemezve sokat tanulhatsz.

Ha megismered a versenytársakat, akkor az erősségeikről és a gyengeségeikről is lesz képed.

A folyamat végére nemcsak a piacodat, a vevőidet és a versenytársaidat fogod jobban megismerni, hanem magadat is, a saját lehetőségeidet, korlátaidat.

A következő cikkben megmutatjuk, hogy a fent leírtakhoz milyen eszközöket vehetsz igénybe. Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.