Hello Biznisz | A te céged mit képvisel?

A te céged mit képvisel?

Olvasási idő 3 perc
Hello Biznisz | A te céged mit képvisel?

A cégfilozófia önmagad meghatározását jelenti, azt írja le, mi az, amit szeretnél, hogy a vállalkozásodról gondoljanak az ügyfelei, partnerei. A jó cégfilozófia abban segít, hogy egységes képet mutasson a vállalkozás, mindenki tisztában legyen vele, miért dolgoztok, és egy irányba tartson az egész cég.

A cégfilozófia néhány mondatban vagy akár pár szóban fogalmazza meg, hogy miért dolgoztok, mi az, amit csináltok. Gondolhatnád, hogy egyszerű a dolog, hiszen mindenki ugyanazért dolgozik: pénzt akar keresni – ám a cégfilozófia ennél több.

Az, amit szeretnél, hogy mások gondoljanak rólad.

Egy olyan cél, ami előre visz téged is, és megkülönböztet másoktól, megjelenik mindenben, amit a munkád során mondasz vagy teszel. Maradj hű hozzá, és mérhető hasznot fog hozni!

Miért alkoss cégfilozófiát?

A cégfilozófiát azért érdemes megfogalmazni, hogy mindenki tudja: mi az, amit csinál a vállalkozásod.

Egyáltalán nem biztos, hogy mindenki ugyanúgy vélekedik a cégedről: még a munkatársaid is gondolhatják másképp, mint te. Így pedig a kifelé mutatott kép se lesz egységes. De azért is fontos a cégfilozófia, hogy magadnak és a környezeted számára is egyértelművé tedd, mitől egyedi a vállalkozásod.

A cégfilozófia nem üzleti stratégia, de elengedhetetlen ahhoz, hogy működőképes terveket alkoss, és ahhoz is, hogy megfelelően határozd meg a célcsoportodat.

Így lesz a filozófiából pénz

A legtöbb sikeres vállalkozó szerint eredményeik egyik alappillére a hiteles cégfilozófia megalkotása volt. Ez nem csupán az indulásban ad fogódzót, de nagymértékben növelhető vele egy cég eredménye is, mivel segít megtalálni azt, amiben igazán kiemelkedő, egyedi és sikeres lehetsz.

Lakókocsiból az étterembe

Péter és Lilla hét éve egy lakókocsiból kezdett burgert árulni az óbudai panelek alatt. Ma egy modern lakóparkban újszerű éttermet üzemeltetnek. Pedig ugyanazt csinálják: hamburgert. Ám a Magic Burger más, mint a többi. „Imádjuk a hamburgert, de sokáig elégedetlenek voltunk a választékkal” – emlékszik vissza a kezdetekre Lilla. Kevés tapasztalattal, de annál nagyobb céltudatossággal vágtak bele a dologba. „Tudtuk, mit akarunk: adalékanyagtól, tartósítószertől mentes, másoknak élményt adó hamburgert” – mondja. Egyszerűen: egészségeset és finomat. Erre a filozófiára építették a vállalkozást.

Lilla a cégfilozófia fontosságát így fogalmazza meg:

„Ahogy növekedünk, mindig jönnek új kérdések, ám mindig vissza tudunk nyúlni a kiindulóponthoz, amikor újabb döntési ponthoz érkezünk.”

„Leültünk, és tételesen végiggondoltuk, mit is szeretnénk, mik az elképzeléseink – teszi hozzá Péter. – Magunk is meglepődtünk, hogy néhány egyszerű lépés átgondolásával mennyire hatékonnyá lehet tenni a működésünket. Minden vállalkozónak azt javaslom, szánjon időt és energiát cégfilozófiája megalkotására, mert ez egy olyan hosszú távú befektetés, amely már rövid távon is komoly hasznot termel.”

Hitvallás legyen, ne csak szlogen

A cégfilozófia valódi hitvallás, összefoglalja, hogy miért szereted, amit csinálsz. Nem arról van szó, hogy felírsz egy jól hangzó mondatot a cégedről: a filozófiában neked és a munkatársaidnak is hinni kell, ezért hitelesnek kell lennie. Megalkotásához végig kell gondolnod

  • Kinek dolgoztok – kik tartoznak a célcsoportba
  • Miért hasznos számukra, amit csináltok
  • Milyen egyedi, különleges dolgot nyújtotok a versenytársakhoz képest
  • Mi az, amit el akartok érni tíz-tizenöt vagy húsz év múlva

Fontos, hogy a cégfilozófiád

  • Releváns legyen (valóban rólatok szóljon, és azokhoz, akik az ügyfeleitek lehetnek)
  • Hiteles maradjon (teljesítsétek is a vállalásokat, ne ígérjetek olyat, ami nem igaz)
  • Megbízható legyen (ne változtassatok rajta állandóan, hanem olyan iránytű maradjon, amelyhez vissza lehet nyúlni időről időre)

A következő cikkünkben bemutatunk négy olyan lépést, amely elvezethet a megfelelő cégfilozófia megalkotásához.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.