Így menedzseld a Facebook-oldalad

Olvasási idő 4 perc

Döntöttél, a cégeddel megjelensz a Facebookon. Mielőtt bármit is tennél, érdemes néhány dolgot átgondolnod, eldöntened és szem előtt tartanod. Stratégia, célok, kivitelezés, alkalmazás, menedzsment – mindenre figyelned kell.

Ha átnézted a közösségi oldalakban rejlő lehetőségeket,  meggyőződtél arról, hogy a Facebook jó lenne neked, és úgy gondolod, üzletszerzésre is alkalmas lehet az oldal, azért még érdemes sok mindent végiggondolnod, mielőtt regisztrálod a céged a közösségi hálón. Főleg akkor, ha netán azt is tervezed, hogy kisebb-nagyobb összeget áldozol erre a célra, és hirdetésekkel pörgeted fel a rajongóid számát.

Tervezd meg az oldaladat!

Ha saját oldalt szeretnél, készíts tervet! Tisztázd az alábbi kérdéseket:

  • Pontosan mit szeretnél csinálni a Facebookon?
  • Mi a célod? Trendi akarsz lenni? Új vevőket keresel? Az oldalad forgalmát szeretnéd felturbózni?
  • Havonta, hetente hány bejegyzést szeretnél elhelyezni?
  • Mennyi időt, energiát fordítanál erre?
  • Milyen posztokban gondolkodsz?
  • Az oldalad kedvelői is posztolhatnak, vagy csak privát üzenetet küldhetnek?
  • Milyen eredményt vársz mindettől?

Ne feledd, a Facebook vonzereje abban rejlik, hogy folyamatos és kétirányú a kommunikáció, vagyis az oldalad interaktív lehet.

Alkoss szabályokat!

Ha nagyjából kitaláltad, mit szeretnél, és mit tudsz megjeleníteni az oldaladon, fontos, hogy megismerd azokat a szabályokat, amelyek szerint az oldal működik, és magad is alkoss néhányat. Akár a belső működésre is.

Jelöld ki a felelőst vagy felelősöket: határozd meg, kinek lesz jogosultsága kezelni az oldalt. Nincs annál kellemetlenebb, mint ha mindenki azt hiszi, valaki frissíti a bejegyzéseket, miközben nem történik semmi. Mindig tudd, épp ki kezeli az oldalt.

A kitalált stratégiát szem előtt tartva, írd össze, milyen bejegyzéseket akarsz felrakni az oldalra. Figyelj arra, hogy mindig legyen a tarsolyban elég anyag, ne azzal teljen a munka, hogy tűzoltásszerűen a következő posztalapanyagot vadászod.

Készíts éves tervet

Oszd be az egész évet: mikor mit fogsz kitenni! Találj olyan témákat, amelyek illeszkednek a céged profiljához, értékeihez és filozófiájához, ugyanakkor érdekelhetik a potenciális vásárlóid, a célcsoportod is. A témalistán menet közben persze változtathatsz. Előre készülhetsz az ünnepekre, karácsonyra, szezonnyitásra, sőt ezekre az időszakokra külön kampányokat is kitalálhatsz. Ha előtted van egy naptár, sokkal könnyebb távlatokban tervezni, és mindig látod, mikor mit kell csinálni. Ehhez használhatsz egy sima naptárat, határidőnaplót, de akár egy teendőkezelő programot is. Utóbbi azért hasznos, mert akár telefonon is rá lehet nézni, és több személlyel megosztható.

A legfontosabb a tartalom

Azt is jó előre el kell döntened, mit fogsz posztolni. A posztjaid négyötöde a felmérések szerint valódi tartalom, egyedi ötlet, saját vélemény, valamilyen újdonság kell hogy legyen, vagyis mások jól sikerült posztjainak megosztásával nem lehet sikert elérni. Ez lehet kép, videó, valamilyen link, sima szöveg. A szöveges tartalom lehet közlés, kérdés, teszt, szavazás, esetleg kérdőív.

Előtérben a képek, videók

„A felmérések szerint a legjobban a képek és a videók mennek. A szöveg önmagában kevés, viszont minél rövidebb, annál jobb. Leegyszerűsítve: ha a bejegyzésnél meg kell nyomni a Bővebben gombot, a szöveged túl hosszú. Ellenben ha a bejegyzés egy szöveges linkre mutat, az átkattintók hosszabb, akár több ezer karakteres írásművet akarnak olvasni” – foglalta össze Hertelendy Roland, a Webshark webfejlesztő vállalkozás ügyvezetője, mit hoztak ki a nemzetközi marketingkutató cégek vizsgálatai. A kérdések kiváló lehetőséget adnak arra, hogy beszélgess a rajongóiddal, ám ez csak akkor működik, ha tényleg érdekel a téma, ha csak rutinból kérdezel, mert azt olvastad, hogy ez beválik, el fog sikkadni a posztod.

Számíts sok munkára

Minél nagyobb az oldalad látogatottsága, annál több lesz vele a munka. Egyre szélesebb kör nézi majd, egyre eltérőbb érdeklődéssel. Egy idő után mindig lesznek, akiknek nem tetszik majd a bejegyzésed.

Emiatt ne aggódj, adott létszám felett természetes, hogy mást akarnak az egyes rajongók, követők. Fontos, hogy válaszolj a kérdésekre, megjegyzésekre. A pozitívakra ugyanúgy, mint a kritikákra. Soha ne töröld a kritikus bejegyzést – más a helyzet, ha az súlyos etikai aggályokat vet fel –, és ne torkold le, szégyenítsd meg a látogatóidat.

Ha érdekel, hogy kezeld a negatív kommenteket, olvasd el ezt a cikkünket.

Ha nem megy a saját oldal, indíts csoportot!

Ha valamilyen kevésbé ismert, nem túl izgalmas, látványos területen munkálkodsz, vagy nincs elég időd a Facebook-oldaladra, fontold meg egy Facebook-csoport indítását. Itt nem te adod a tartalmat, hanem a csoporttagok, te az irányításért felelsz majd.

Adhatsz tanácsot, extra információkat az adott területről, legyen szó óvodaválasztásról (ha családi ovid van), futásról (ha futáshoz szükséges eszközöket árulsz) vagy akár jogsegélyről (ha ügyvédi irodád van). Csoportalapítóként (adminként) azonban te felelsz minden bejegyzésért, hozzászólásért. Ha elszabadulnak az indulatok, ha a csoporttagok elkezdenek üzletelni, hirdetéseket megosztani, azt neked kell kezelned.

Bárhogy is legyen azonban, ne felejtsd el, hogy a Facebook oldal könnyen növeli a céged elismertségét és ismertségét, de ehhez kemény munka, odafigyelés és kitartás szükséges.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!