Facebook: ez kell neked!

Olvasási idő 3 perc

Senki sem  maradhat ki a Facebook világából, minden valamirevaló cég és ember fenn van, posztol, lájkol, megoszt. Vagyis neked is ideje kihasználnod a lehetőséget! Fontos azonban, hogy ne legyenek túlzott elvárásaid.

A Facebook-oldal nem egyenlő a céges weboldallal, akkor sem, ha a két platformnak van közös halmaza. Vagyis ha van honlapod, akkor nem ezt kell átforgatnod a közösségi portálra, ott önálló, de természetesen a céged arculatához illeszkedő platformot kell létrehoznod. De milyet és hogyan?

Kell a visszacsatolás, kommunikálj!

A Facebook-oldallal könnyebben növelheted céged népszerűségét, ismertségét. Mivel ez közösségi felület, nem elég információkat közzétenned, kommunikálnod is kell. Míg a weblapodon elsősorban a termékeid, szolgáltatásaid az érdekesek, a Facebook-oldaladon sok minden más fontosabb lesz.

A közösségi platformokon a kölcsönös kapcsolat, a visszacsatolás a vonzó, az, hogy a rajongók, látogatók azt érzik, ők személyesen kapnak valamit tőled. Nem hirdetést, nem termékértékesítést akarnak, hanem élményt. Élményt pedig úgy adhatsz, hogy tartalmat közvetítesz. Vagyis posztolsz, kérdezel, válaszolsz és reagálsz.

Sose dőlj hátra

A Facebook-jelenlét állandó feladatot jelent, ezzel mindenképpen számolnod kell. Nem kell naponta tucatnyi bejegyzésben gondolkodnod, sőt ez valószínűleg felesleges munka lenne, ám ha havonta egy bejegyzésre van csak kapacitásod, inkább árt a Facebook-oldal, mint használ – hiszen ha nincs rendszeres frissítés, akkor komolytalannak fogsz tűnni, ami a cégedre nézve is rossz.

  • Néhány ezres látogató- vagy rajongószámnál többet csak napi posztolásokkal tudsz elérni.
  • A több tízezres oldalakhoz pedig napi több bejegyzés szükséges, és kiterjedt aktivitás: az oldalad kedvelőinek is aktívnak kell lenniük.

Az utóbbihoz már jelentős erőforrásokra van szükség: sok időt kell a gép előtt tölteni, vagy külön embert kell erre felvenni – esetleg profikat foglalkoztatni. Ha ez megvan, komoly sikereket érhetsz el a Facebookon, akár a szakma vezető véleményformálója is lehetsz.

Eldugott boltból népszerű hely

Egy Pest megyei halbolt például kiemelkedő jelenlétet ért el a közösségi felületen, 39 ezer ember kedveli, aligha van még egy olyan halas, amelyet ennyien ismernek. Erre azért is volt rászorulva a bolt, mert viszonylag félreeső helyen van, vagyis csak úgy véletlenül nem lehet megtalálni. Ráadásul halat fogyasztani sajnos nemigen szokás Magyarországon, a karácsonyi időszakot leszámítva, vagyis létkérdés volt összegyűjteni a potenciális vásárlókat.

Gondold végig, mennyit bírsz!

Tudsz napi szinten legalább egy-két posztot kitenni? Napi két poszt hetente 14, havonta legalább 60, évente pedig több mint 700 bejegyzés. Tényleg van ennyi ötleted? Arról se feledkezz meg, hogy hétvégén, ünnepek alkalmával, ha nyaralsz, az oldalnak akkor is mennie kell. Ez rengeteg erőfeszítést igényel. Mielőtt döntesz, gondold végig alaposan, mekkora a kapacitásod, és hogy valóban tudsz-e eredményeket felmutatni. Egy tapétabolt simán válogathat a friss katalógusokból, bemutathat szép enteriőröket, de meg tudod tenni ugyanezt, ha pékséged van? A huszadik kiflis kép már nem lesz túl népszerű.

Költened kell a rajongókra

Azzal is számolnod kell, hogy költened kell hirdetésekre is, hogy az oldalad biztosan eljusson a célcsoporthoz. Mielőtt hirdetni kezded az oldalad a közösségi portálon, nézd végig a hirdetési feltételeket. Akkor vagy a leghatékonyabb, ha a megfelelő szűrők használata mellett leszűkíted azok körét, akinek hirdetni akarsz.

Összegezve: a Facebook remek eszköz, hogy alternatív módszerekkel kapcsolatokat építs és ismertséget szerezz. Ám ez csak akkor működik, ha jól használod a közösségi felületet. Ha az oldalad mind stílusában, mind tartalmában illeszkedik a cégedhez, s kapacitásodnak megfelelően határozod meg a jelenléted, nyert ügyed van.

A következő cikkünkben megmutatjuk, mit kell végiggondolnod, ha úgy döntesz, Facebook-oldalt indítasz a cégednek.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.