Használd a Facebookot üzletszerzésre!

Világszerte kétmilliárd környékén jár a Facebook-felhasználók száma. Magyarországon a lakosság több mint fele, ötmillió ember regisztrált tagja. Nem csoda, hogy a vállalatok is előszeretettel használják. Kommunikációs és marketingcélokra nagyon hasznos, miért ne használnád te is? Cégek ezreinek már bejött.

Az, hogy valaki jelen van a Facebookon vállalatként, szinte ugyanolyan természetes, mint hogy van honlapja. Nagyobb kérdés, hogy tudja-e jól használni ezt a csatornát ahhoz, hogy sikeresebb legyen a cége.

Miért a Facebookot válasszam a kommunikációra?

Nehéz lenne itthon ma olyan televíziós csatornát találni, amelyiket minden második ember néz lényegében napi szinten. Ráadásul naponta több alkalommal és huzamosabb ideig. A Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) és az NRC kutatócég egy tavalyi kutatása szerint egy magyar felhasználó átlagosan közel másfél órát facebookozik naponta. A tagok nemcsak egymással beszélgetnek, de egyre inkább onnan is tájékozódnak, és ez egyben a szórakozás egyik fontos eszköze.

A legjobb ott kapcsolatba lépni az ügyfeleinkkel, ahol jelen vannak.

Ráadásul a Facebook szuper terep arra, hogy több eszközt be tudjunk vetni a forgalom növelése érdekében, legyen szó csetelésről, hirdetésről, szponzorált tartalomról, hasznos információkról vagy akár egy nyereményjátékról.

Legyen átgondolt stratégiánk arra, hogy mit csinálunk a közösségi térben

Nincs nagyobb leégés, mint csinálni egy oldalt, majd ad hoc módon próbálkozni, anélkül, hogy valódi koncepció lenne amögött, amit csinálunk. Ahhoz, hogy jó kapcsolatot tudjunk kiépíteni az ügyfeleinkkel, olyan képet kell kialakítanunk magunkról, amely megjeleníti a cégünk értékeit. Ahogy más területeken, úgy itt is fontos a megbízhatóság, őszinteség, következetesség.

Cseteljünk!

A cset funkció például kiválóan tudja támogatni egy cég ügyfélszolgálatát. Jellegéből adódóan itt különösen nagy jelentősége van az azonnali vagy rövid időn belüli válaszadásnak.

A közvetlen és gyors kommunikáció nagymértékben hozzájárulhat az ügyfélelégedettséghez, aminek forintokban mérhető haszna van.

Szóval ha eldöntjük, hogy ez lesz az egyik csatorna, amelyen keresztül kapcsolatba léphetnek velünk az ügyfeleink, ne hanyagoljuk el ennek figyelését, és kellőképpen felkészült kollégát bízzunk meg a kezelésével.

Adjunk hasznos információkat az ügyfeleinknek!

A like-ok mellett a Facebookon követőket is lehet gyűjteni, akik figyelemmel kísérhetik az oldal történéseit. Érdemes tehát rendszeresen olyan tartalmakat kitenni, amelyek másoknak hasznosak lehetnek, legyen szó egy videóról vagy egy frappánsan összerakott jegyzetről.

Olyan tartalmat adjunk a követőinknek, amelyek a cégünk tevékenységéhez kapcsolódnak, valamint ügyfeleink érdeklődésére is számot tarthatnak.

A cicás fotók nagyon jól mutatnak egy állateledeleket forgalmazó üzletnél, a szépen felhalmozott kakaós csigák pedig a pékség lapján, ám fordítva nem feltétlenül hasznos ezek megjelenítése.

A kommentek és a like-ok számából azonnali visszajelzést kaphatunk, hogy hogyan értékelték az adott tartalmat, így az újabb posztjainkat tudjuk finomhangolni, és reagálhatunk is az egyes hozzászólásokra, tehát kialakulhat egy párbeszéd az ügyfeleinkkel.

A Facebook az interakció terepe

A közösségi média nagy előnye, hogy egy jó kezdeményezéssel egészen széles kört is el lehet érni rövid időn belül. Fontos azonban, hogy ez interaktív fórum: érdemes párbeszédet kezdeményezni azokkal, akik érdeklődnek a posztjaink vagy – ami még fontosabb – a termékünk, szolgáltatásunk iránt. A párbeszéd persze azt is jelenti, hogy a követőink reagálhatnak minden bejegyzésünkre – a beszélgetésben pedig fontos lesz az átgondoltság és az is, hogy megfelelő módon és nyelven szólítjuk meg őket.

Mindent egybevetve, a Facebook a nagyszámú elérésen keresztül bármely cégnek lehetőséget biztosít, hogy akár minimális büdzsé mellett is eredményesen szólítsa meg ügyfeleit, és kapcsolatot tartson velük. Ehhez persze fontos az átgondolt és következetesen végrehajtott stratégia és a folyamatos figyelem, az eredmények elemzése a kitűzött célok függvényében valamint a gyors és rugalmas reakcióképesség.

Ha a következő cikkünket elolvasod, azt is megtudhatod, hogyan érdemes kezelni a negatív kommenteket a közösségi médiában.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.