Hogyan lehet eljutni a szépségipartól a modern tortaostyákig? Most ez is kiderül!

Antal-Varga Krisztina nem az az ijedős fajta. Amikor ugyanis a koronavírus-világjárvány miatt be kellett zárnia – egyébként újonnan nyitott – kozmetikai szalonját, nem esett kétségbe, hanem létrehozta tortadekorációval foglalkozó cégét. Tette mindezt úgy, hogy időközben még édesanyává is vált. 

Sok más vállalkozóhoz hasonlóan korábban Kriszta is alkalmazottként dolgozott, 2016-ban azonban úgy döntött, ideje váltani: a szépségiparban helyezkedett el, miközben kitanulta a kozmetikusi szakmát. A fiatal vállalkozó nem tétlenkedett, 2020 márciusában meg is nyitotta új kozmetikai szalonját Kecskeméten. A koronavírus-világjárvány azonban mindent a feje tetejére állított. Ráadásul férjével időközben el is költöztek Kecskemétről Lakitelekre, ahol frissen vett – és egyben első – családi házuk felújítási munkálatainak közepébe csöppentek. Később pedig megszületett a most másfél éves kisfiuk is. 

„Emlékszem, ott ültem a frissen nyitott szalonomban, ahonnan a vendégek – akik főleg egészségügyben és vendéglátásban dolgoztak – a covid miatt egyre inkább kezdtek elmaradozni – hiszen kinek volt szüksége a home office-ban műszempillára, sminkre? Nem beszélve a különféle rendezvényekről, amikből a koronavírus miatt egyre kevesebbet tartottak meg” – meséli Kriszta. 

„Kissé csalódott voltam, hogy annyi befektetett energia és tanulás után ide jutott a vállalkozásom. Rövid idő alatt arra jutottam, hogy ez így nem mehet tovább, valamit tenni kell. Nálam nem volt B-terv, egyszerűen tudtam, hogy menni kell is kész, nincs más opció” – folytatja. „Másfelől azt mindenképpen szeretném kiemelni, hogy csodás vendégköröm volt és nagy örömmel tölt el, hogy a mai napig kapok üzeneteket tőlük” – hangsúlyozza. 

„Amikor 2021 márciusában bezáratták a szépségszalonokat is, a felszabaduló időmben belemélyedtem a cukrászat világába. Ekkor szerettem bele a tortakészítésbe és ekkor ismertem meg a különféle tortadíszítési technikákat.” Ráadásul Krisztának sikerült megtalálnia és ügyesen kitöltenie egy piaci rést: így kerültek képbe a tortaostyák.  

A Modern Torta Ostya ugyanis egyedi tortaostya, cukorlap és csokoládé transzferfólia nyomtatással foglalkozik. Ráadásul most – Magyarországon elsőként és jelenleg egyetlenként – Kriszta elindította egyedi szerkesztőfelülettel ellátott webshopját is. Ennek különlegessége, hogy itt a vásárló saját maga szerkesztheti meg a kívánt tortadekorációt. Emellett egyedi tervezésű 3D nyomtatott tortatopper kollekció is színesíti a cég kínálatát. 

„Elsősorban profi és hobbicukrászokkal állunk kapcsolatban. Tulajdonképpen három szintről beszélhetünk: vagyok én, vannak az én saját megrendelőim – azaz a cukrászok –, valamint az ő megrendelőik – azaz a magánszemélyek. Mivel emiatt többször voltak fennakadások a kommunikációban, így jött a gondolat, hogy milyen jó lenne, ha a megrendelők maguk ’ötletelhetnének’ a torták dekorációját illetően, maguk szerkeszthetnék, méretezhetnék, feliratozhatnák a különböző mintákat. Így jutottunk el végül az újonnan létrehozott webshopig, amelynek fejlesztésben egy kedves ismerősöm segített.” 

„Azt gondolom, a webfejlesztéshez mindenképpen megfelelő szakmai ismeretekre van szükség, így nem biztos, hogy szerencsés, ha egy vállalkozó maga kezd ebbe bele” – hangsúlyozza Kriszta. „Mi is hónapokig dolgoztunk rajta, most pedig azt szeretnénk, ha ez minél több emberhez eljutna. A jövőben pedig marketingsegítséget is tervezek igénybe venni, illetve reklámfilm készítése és az újságokban való megjelenés is szerepel a terveim között” – árulja el. 

Kriszta egyébként nagyon szerencsésnek érzi magát, mivel alig két év leforgása alatt kialakult a törzsvásárlói köre, akiknek nagyon hálás. „Nekik köszönhetem, hogy sikerült ekkora mértékben fejlődnünk ilyen rövid idő alatt” – hangsúlyozza. Persze mindehhez a fiatal vállalkozó tudatosságára és elszántságára is szükség volt. „A babavárás alatt végig dolgoztam, majd rövid ideig a férjem helyettesített, szülés után egy héttel pedig ismét dolgoztam, mert hiányozott a munka. Ezért is volt fontos számomra, hogy olyan hivatást találhassak, ahol a magam ura lehetek, én oszthatom be az időmet, és gyermekvállalás esetén minél többet lehessek a gyermekemmel. Boldog vagyok, hogy ez sikerült.” 

A Facebook-oldalamat teljesen egyedül hoztam létre, a leendő vásárlókhoz pedig különféle cukrászati témájú csoportokon keresztül jutottam el. A szépségiparban ugyan még nem volt üzleti tervem, a Modern Torta Ostyához viszont már igen. Bár bevallom, ennek elkészítését inkább a férjem motiválta. Úgy mondanám, hogy a kapcsolatunkban én vagyok a szív, a férjem pedig maga a megtestesült realitás – ez így pont megfelelő, hiszen jól kiegészítjük egymást. Ugyanakkor a témához az is hozzátartozik, hogy amikor az embernek már több vesztenivalója van, akkor az üzleti terv egyre fontosabbá válik – főleg a jelenlegi gazdasági helyzetben” – foglalja össze Kriszta. 

A fiatal vállalkozó már a kezdetektől mindig kért visszajelzést, véleményt, illetve képet az elkészült műről. Mivel ezeket kiposztolta, így hamar elterjedt a híre. „Kicsit olyan ez az egész, mint egy nagy online család” – mondja. „A Modern Torta Ostya mostanáig organikusan tudott fejlődni. Nem volt fizetett hirdetésem, elegendők voltak a posztjaim, az ajánlások és a referenciák. Újabban azonban az Instragramot, influenszereket és cukrász partnereket is bevontam, mert szeretném, ha még többen megismernék az új webshopot. A cél, hogy minél több cukrászatot meg tudjak szólítani. Emellett remek lenne, ha egyedi A4-es ostyaszettjeim bekerülnének a cukrászkellékes webshopok kínálatába és kikerülnének a boltok polcaira. 

A vásárlóimmal e-mailben és Messengeren is kommunikálok, másfelől viszont úgy gondolom, vállalkozóként is érdemes bizonyos keretek közé szorítani ezt a fajta tevékenységet is, nehogy elveszítsük a munka-magánélet egyensúlyt. Habár személyesebb jellegű posztokat is közzéteszek és én is egyfajta ’énmárkát’ építek, ugyanakkor ettől függetlenül muszáj megtartani bizonyos határokat” – avat be Kriszta. „A digitális eszközök nélkül viszont elképzelhetetlen lenne számomra a munka, igyekszem minden social media felületen aktív lenni. Továbbá nyújtottam be a Társadalmi Megújulás Operatív Programhoz (azaz TÁMOP-hoz) kapcsolódó pályázatot is, amivel el is nyertem a meghirdetett támogatást. Azt gondolom, ez is sokat számít” – teszi hozzá. 

Ezzel együtt Kriszta nem titkolja, hogy vannak nehezebb és könnyebb napok, de komolyabb probléma eddig szerencsére nem merült fel. Kritikát pedig szinte soha nem kapott, de ha mégis, akkor azt is a fejlődéshez használta fel. A megfelelő ügyfélkezelés pedig itt is elsődleges, már csak azért is, mert a jó hír szájról szájra jár. Továbbá már az indulás előtt beleásta magát a kapcsolódó témakörbe, igyekezett minden alkalmas módszert, eszközt megtalálni – legyen szó a nyomtatás színhelyességéről vagy a megfelelő nyomtató használatáról. Alapvetően az interneten kutakodott, ahol sok mindent csak angolul érhető el, de ez egy pillanatra sem ingatta meg, sőt. 

Külön érdekesség, hogy az ilyen munkához élelmiszer nyomtatására alkalmas HACCP igazolással rendelkező nyomtatóra van szükség, nem beszélve az ehető festékekről és alapanyagokról. Továbbá a csomagoláshoz is külön engedély kell, mivel ez is élelmiszerrel érintkezik. Ráadásul a csomagolásnak postázási szempontból is bombabiztosnak kell lennie. Illetve az idő is nagy kihívást jelent, hiszen kiemelten fontos, hogy a címzetthez még időben odaérjen idejében a csomag. Főleg, hogy az ilyen típusú termékekre általában alkalmak esetén van a leginkább igény. 

A virágkötészethez hasonlóan ez is időszakos. Esetemben a tavasz és a húsvét a legerősebb, az ünnepekről már nem is beszélve. Én személy szerint nagyon örülnék, ha rövid időn belül az én cégem jutna a vásárlók eszébe az ilyen típusú termékekkel kapcsolatban. Ráadásul születésnapja mindenkinek van és szerintem nagyon fontos, hogy az életben mindig tudjunk ünnepelni, tudjunk örülni” – fogalmazza meg Kriszta.  

„Büszke vagyok arra, hogy tovább tudtam lépni, le tudtam zárni egy korszakot és egy újat tudtam nyitni. Igazság szerint nem is volt idő az összeomlásra. Ugyanakkor fontosnak tartom, hogy az anyai lét mellett is tudjak érvényesülni, tudjak önmagam lenni. Úgy gondolom, a támogató közeg többek között ehhez is alapvető fontosságú. Én például a férjem nélkül nem jutottam volna el oda, ahol most vagyok. A legnagyobb büszkeség pedig az lenne számomra, ha a kisfiam 15-20 év múlva azt mondaná, hogy büszke rám – nekem az ő jövője a legfontosabb” – zárja a beszélgetést Kriszta. 

Mit tanácsol Kriszta? 
  1. Ne félj váltani! Ha meg sem próbálod, akkor soha nem leszel tisztában a saját határaiddal. 
  1. Ne engedd el magad! A kritikát fel kell tudni dolgozni, nem összeomlani kell tőle, hanem tanulni belőle. 
  1. Kapcsolódj ki! Kriszta például sokat utazik a családjával. Ráadásul kisfia nap mint nap újabb meglepetésekkel szolgál számára és a munkája iránt is élénk érdeklődést tanúsít. 
  1. Örülj, hogy örömet okozhatsz! Ha az ember kap egy személyre szabott, hozzá közel álló tortát, akkor az a valódi „hab a tortán”. 

Szerző:
Bodnár Zsófia – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség 

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 4.9 / 5. Összes értékelés: 20

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.