Hogyan használd a social médiát értékesítésre? – Az Instagram Bolt lépésről lépésre

Valószínűleg egyre többet és többen hallottuk már a social commerce, azaz a közösségi értékesítés kifejezést. Az újkeletű szó a social média és az e-commerce szavak egyesítéséből született, és a tavalyi év egyik feltörekvő trendje lett. A gyakorlat nem annyira friss, azonban csak az elmúlt időszakban lett rendszer szinten is támogatottsága a Facebook platformján, és ezzel az Instagrammon keresztül is. Ha érdekel a Facebookon történő értékesítés, akkor ajánlom figyelmedbe @Matykó Noémi cikkét, ha pedig az Instagramon lévő tippekre és trükkökre lennél kíváncsi, akkor a következő néhány bekezdésben igyekszem minden lényeges információt megosztani ezzel kapcsolatban!

A közösségi oldalon történő vásárlásnak évekre visszamenő hagyománya van, ráadásul az online platformok már pár éve kifejlesztették saját „webshop” rendszereiket is, amelyeket a lelkes pionírok már itthon is elérnek 2018 óta. Azonban úgy néz ki, hogy a COVID19-es időszak digitalizációs robbanása kellett ahhoz, hogy egyre több márka és cég felismerje a közösségi média felületek történő értékesítésben rejlő kiaknázatlan lehetőséget. Ráadásul erre a Facebook is nagyban rásegített, ugyanis olyan design módosítást hozott be, ahol az Instagrammon is előtérbe került a vásárlási funkció, azaz az applikáció főoldali navigációs menüjében megjelent egy kis bevásárló táska, amely alatt az Instagram Boltok kínálata található.

W

Jogosan merülhet fel persze a kérdés, hogyha már van webshopod és Facebook Boltod is, akkor miért „szórakozz” az Instagrammal? Azonban azt látnod kell, hogy itt egy teljesen más érdeklődési körű, és valószínűleg valamelyest eltérő korosztályt és célcsoportot tudsz elérni, akik valószínűleg nyitottabbak az online vásárlásra is.

Miért éri meg Instagram Boltot létrehozni?

Ha fizikai termékeket értékesítesz, akkor a vizuális megjelenítés amúgy is egy kulcsfontosságú szempont. Amennyiben eddig nem volt Instagram oldalad, akkor a termékek szebb és részletesebb bemutatására érdemes üzleti profilt létrehozni, amelynek lépéseit itt találod. Ha pedig már amúgy is van Instagram oldal, ahol bemutatod és kommunikálod a termékeidet, akkor hiba lenne kihagyni pont az értékesítési funkciót. A Bolt létrehozásával végre linkek is kerülhetnek posztjaidhoz, ami eddig ugye 1 darab Bio-ban elhelyezett linkre volt korlátozva a rendszer által. Azonban ezzel a funkcióval már a fényképeidre „hivatkozhatod” a termékeidet, névvel, árral, és a katalógus oldalra mutató linkkel.

Ráadásul, ahogy a Facebook is reklámozza ezen funkcióját, az online vásárlásra nyitottak 70%-a keres az Instagrammon termékeket, amelyeket nagyon szívesen vásárolnak meg így, a mobilon keresztül, az Instagram rendszerén belül. Ha pedig épp mégsem vásárolnák meg, akkor lehetőségük van későbbre elmenteni maguknak egy Könyvjelzőbe és máskor visszatérni érte.

Mi kell az Instagram Bolthoz?
  1. Érdemes az Instagram App legfrissebb verzióját használni, ha kell frissíts!
  2. Szükséged lesz egy Instagram Business/ Üzleti Profilra, vagyis, ha privát profilt használsz, váltanod kell, ezen a módon.
  3. Össze kell, hogy kapcsold az Instagram oldalad a Facebookkal is – ezt az appon belül a Profil módosítása fül alatt teheted meg, további lépéseket itt találsz.
  4. Ha még nincs a Facebookon Termékkatalógusod, akkor azt is létre kell, hogy hozd, az itt leírt módon vagy akár össze is kapcsolhatod webshopod a Facebookkal és az automatikusan „elkészíti a katalógust, lásd itt.
  5. Jóváhagyást kell kérned a Facebookon, hogy a profilod jogosult az értékesítésre. Ezt vagy az Instagrammon belül a Beállítások alatt a „Regisztráció vásárlás funkcióra” kezdeményezed, vagy Itt van a folyamat. (Ez természetesen időt vesz igénybe és kérhetnek még extra dokumentumokat is a folyamat során).
  6. Amint jóváhagyásra került a fiókod, amiről értesítést fogsz kapni, vagy látod a Beállítások alatt a frissen megjelenő Vásárlás/ Shopping menüpontot, akkor már csak élesítened kell a funkciót. Ezt úgy teheted meg, hogy a Beállítások alatt a Vállalkozás, majd Vásárlás menüpontokra nyomsz, kiválasztod a létrehozott Facebook Termékkatalógusod és rányomsz a kész gombra. További részleteket itt találhatsz még.

Ez már önmagában elégséges lépés, és természetesen a feladat nagyobb része, mind energia, mind idő szempontjából. Ha nem az applikáción nyomkodva szeretnéd mindezt végig kattintani, akkor természetesen a folyamat egy részét tudod a Facebook vállalkozás kezelőjében is intézni (kivéve a 2. és 6. lépéseket). Erről részletesebb útmutatót itt érhetsz el. Azonban bárhogy is, de megéri végig menni a lépéseken egyesével tartva a sorrendet, hogy utána elindulhasson az igazi élmény: az közösségi értékesítés.

Milyen új funkciók lesznek elérhetőek az Instagram Bolttal?
  • Termékek megjelölése a posztokban

Az Instagram shop beállításának procedúrája után a termékek megjelölése már gyerekjáték. Új poszt feltöltésekor az Instagram ugyanúgy felkínálja a lehetőséget a termékek megjelölésére, mint ahogy emberek megjelölése esetében teszi. Itt megadhatod a termék nevét és árát is. A poszton meg fog jelenni egy kis bevásárlótáska ikon, mely azt hivatott jelezni, hogy a poszton bizony megnézegethető és megvásárolható termék van. Követőid így egyetlen kattintással láthatják a számukra fontos információkat, sőt, át is kerülhetnek a boltodba.

  • Termékek megjelölése a storykban

Storykban is megjelölhetsz termékeket, például kiemelt darabokat, akciókat vagy újdonságokat. Ehhez kattints a „Termékmatricák” lehetőségre, majd válaszd ki a katalógusból a kívánt termékmatricát és helyezd el a bejegyzésben. A hatékonyan működő storyk készítéséről már múltkori, az Instagram marketing alapjait tárgyaló cikkünkben is értekeztünk.

  • Kollekció hirdetések az Instagrammon

A kollekció olyan hirdetésformátum az Instagramon, amely megkönnyíti az emberek számára, hogy termékeket és szolgáltatásokat fedezzenek fel, böngésszenek és vásároljanak mobileszközről egy látványos és magával ragadó felületen. A kollekció formátumban 3 kép jelenik még meg a fő kép alatt, „rács elrendezésben”. Kattintás után a Termékkatalógusra jutnak, ahol azonnal megvásárolhatják a nekik szimpatikus terméket. Részletek itt.

Bízom benne, hogy ez a kis útmutató meghozta a kedveteket a kísérletezésre, és valami új kipróbálásra. A legtöbb hivatkozott link angol, ugyanis a Facebook saját használati útmutatóját fogja megjeleníteni. Ha szeretnél egy magyar, képernyő képekkel is kibővített útmutatót is megnézni, akkor javaslom az Exaline Media létrehozási oldalát.

Bármilyen kérdés, vagy elakadás esetén pedig nyugodtan keresd fel a Telekom Hello Biznisz Facebook csoportját, és ott szakértőink szívesen válaszolnak minden kérdésre!

Ha szeretnél jobban elmélyülni az értékesítés témában, keresd fel Tudásbázisunkat!

Szerző:
Szabó Edit Ditte – Telekom Hello Biznisz szakértő

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.