Büszke vagyok azokra a nagymamákra, akik az unokák kedvéért elkezdtek online vásárolni!

Névtelen Terv 2024 05 13t110036.027

Mit tehet egy fiatal anyuka, ha a kislánya percek alatt növi ki a ruhákat, ráadásul, a termete sem éppen konfekcióméret? Szomolányi Nóri nem törődött bele, hanem úgy döntött, megoldást keres sokak problémájára; létrehozta a groWsie gyermekruha márkát, amely egyben azt is jelentette, hogy a sok évnyi multinacionális cégeknél végzett munka után saját vállalkozást indított.

Nóri belga férjével négy évet Brüsszelben élt és dolgozott, majd 2016 végén Budapestre költöztek. Miután 2020 őszén megszületett kislányuk, Janka, az újdonsült anya egyértelműen érezte, hogy nem szeretne visszatérni a multi-létbe. Azt azonban nem hitte volna, hogy éppen néhány hónapos gyermeke lesz az, aki megadja a kezdő lökést a saját vállalkozáshoz.

Nem fizettek tanulópénzt 

A groWsie tulajdonosa úgy emlékszik vissza, hogy mint első gyermekes szülők természetesen mindent megvettek, amelyet bájosnak és divatosnak véltek, aztán Janka születése után hamar rájöttek, hogy a nagy részük használhatatlan. 

“Lehet egy gyerekruha nagyon aranyos, ám ezzel együtt egyáltalán nem praktikus – kezdi Szomolányi Nóri. “Ezen kívül, mivel mindketten az átlagosnál magasabbak vagyunk, Janka is hosszabb volt mindig a koránál, ráadásul, vékony is, így a legtöbb body-ban úgy nézett ki szegénykém, mint egy zsák krumpli. Amelyik nadrág elég hosszú volt rá, azt a derekánál össze kellett fogni, emellett pedig akadtak olyan darabok, amelyeket kinőtt, mire először ráadhattuk volna. Így pattant ki a fejemből az ötlet, hogy olyan gyermekruhákat kellene készíteni, amelyek több méretet is lefednek, így nem csupán néhány hónapra vagy akár hétre szólnak. Nálunk minden darab három méretet ölel fel és újszülöttől 116-os méretig készítünk ruhákat.”

Miközben Janka a babakocsiban aludt és Nóri nagyokat sétált vele, sorban jöttek az ötletek. Arra jutott, hogy ha most nem vág bele, akkor soha, hiszen, amennyiben visszamegy dolgozni, nem lesz ideje a vállalkozására. Végül abban állapodtak meg a férjével, hogy egy bizonyos összeget a megtakarításaikból rászánnak Nóri ötletére, ám egy forinttal sem többet. Ha beválik, elindulhat egy új karrier, ám ha nem, csak ennyi tanulópénzt kell megfizetniük.

“Nincs varrónő végzettségem, és bár egy hobbivarró tanfolyamot elvégeztem, nem volt meg az a szaktudás, ami a tökéletes kivitelezéshez szükséges lett volna – mondja Nóri. “Miután sikerült találnunk egy modellezőt, aki meg tudta valósítani az elképzeléseimet, az első darabok Jankának és a húgom kislányának készültek. Utólag kiderült, nagyon jól tettük, hogy először a saját gyerekeinken teszteltük a ruhákat, hiszen így könnyen kiderültek azok a kezdeti hibák, amiket orvosolni kellett. Az unokahúgom például sokkal kerekebb, mint Janka, ezért szélesebb lett a nadrágszár, de a tesztelés során ébredtünk rá arra is, hogy hiába mutatós a natúr fa gomb, a sok mosástól kiszárad és megrepedezik. Így ennek búcsút mondtunk. Ebből a szempontból is szerencsés, hogy olyan termékkel foglalkozunk, amit magunk is használunk.”

Saját weboldalt fejlesztettek

Miután kikísérletezték a tökéletes ruhadarabokat, újabb megoldandó feladattal találták magukat szemben; a varrodák többsége csak 100-200 darabbal vállalta volna a gyártást, márpedig Nóriéknak nem volt annyi tartaléka, hogy ennyi pénz álljon akár hónapokig a ruhákban. 

“Végül mégis csak ráakadtunk a legjobb csapatra és a mai napig ők készítik a groWsie ruhákat. A név az angol nőni, azaz grow igéből és az egyberuha, azaz onsie szavakból jött létre, így kellően nemzetközi is.”

A minőségi anyagválasztás mellett Nóriék a megfelelő online megjelenést is szem előtt tartották. A férj informatikus, így nem egy kész weboldal formula mellett döntöttek, hanem saját oldalt és webáruházat fejlesztettek.

“2022. április 4-én indult el az oldal, és az elmúlt két évnek köszönhetően ma már elmondhatjuk, hogy pozitívba fordult a mérlegünk. Nagyon sok visszatérő vásárlónk van, ami nagy öröm és különösen büszke vagyok azokra a nagymamákra, akik az unokájuk kedvéért belevágtak az online vásárlásba. Időnként felhívnak egy csomagautomata elől, hogy miképp tudnak hozzájutni a rendelésükhöz, de mindig remekül helyt állnak.”

Nóriék számára az is kérdés volt, hogy kik lesznek a stabil vásárlóközönség. Ők maguk Budán élnek, és kezdetben azt gondolták, hogy az itteni anyukák közül kerülnek majd ki a visszatérő groWsie vásárlók, ám idővel kiderült, hogy ez mégsem teljesen igaz.

“Nagyon sok a vidéki vásárlónk, illetve rendszeresen járunk olyan kézműves vásárokba – például a Maker’s Marketre vagy a Pici Piacra -, ahol nagyon változatos a látogatók összetétele. Ma már több show-room-ban is elérhetőek a termékeink; ezeket a lehetőségeket kezdetben én magam kutattam fel – e-mailt küldtem, vagy felhívtam az üzleteket -, ma viszont már előfordul, hogy engem keresnek meg.”

A jótékonyság és a környezettudatosság is fontos

A groWsie weboldalán látványt, a szépséget, az átláthatóságot és a könnyen kezelhető felületeket tartották a legfontosabbnak. A látványvilágot Nóri találta ki, amely ugyanolyan letisztult és harmonikus, mint azok az anyagok, amelyekkel a ruháknál is dolgoznak.

“Ugyanakkor folyamatosan monitorozzuk a vásárlói igényeket; tavaly év végére vált például világossá, hogy szeretnének rózsaszín darabokat is. Természetesen, nem rikító pinket készítettünk, hanem visszafogott mályva alapon fehér pöttyöset és barna szívecskéset. De szintén a vevőink kérései alapján került a kínálatba az állítható nadrágunk szoknya verziója is.”

A fejlődés azonban egy percre sem állhat meg, hamarosan új mintával rukkolnak elő, nyáron három új fazon is várható, illetve őszre kész lesz az új kollekció. Nóriék igen aktívak a közösségi média felületeken, bár az egyértelmű számukra, hogy az ő vásárlóik; kisgyermekes szülők, nagyszülők inkább a Facebookon vagy az instagramon találhatóak meg és nem a TikTokon.

“Miközben a vállalkozásunkat építettük, mindenképpen szerettünk volna valamilyen módon a jótékonyságot is beleszőni a tevékenységünkbe – szögezi le Nóri. “Az a koncepció állt össze a fejünkben, hogy, ha a vásárlók visszaküldik a már kinőtt ruhákat, cserébe kapnak a következő vásárlásból 10 százalék kedvezményt, mi pedig egy alapítványnak ajánljuk fel ezeket a darabokat. Sokáig nem találtuk a megfelelő szervezetet, mert a legtöbb esetben nem fogadtak tárgyi adományt. Majd felhívtam a TündérPakk Alapítványt, ahol egy névrokonom, Szomolányi Tímea vette fel a telefont. Ez volt az égi jel: azóta is ők kapják a groWsie ruhákat, ez pedig nem csak a jótékonyság, de az újrahasznosítás miatt is fontos, mely szintén a szívügyünk.”

Ilyen digitális módszereket használ a groWsie

– Saját fejlesztésű webshop, ami folyamatosan alkalmazkodik és fejleszthető az igényeinkhez
– Fizetett, célzott online hirdetéseket helyezünk el maketingügynökség segítségével
– Használjuk a digitális eszközöket, például a Canvát és a youtube shorts-ot is.
– A Facebookon és az instagramon is építjük a groWsie közösséget.
– Online együttműködünk más márkákkal.

Szerző:
Ványik Dóra – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.