A gyermekemet a hátamon cipelve építettem föl a vállalkozásomat – a Mille Baby sztorija

Kisgyerekes anyaként egyedül és önerőből építette föl a sikeres vállalkozását, pedig sosem készült vállalkozónak. Története azt bizonyítja, hogy kellő motivációval sok, korábban lehetetlennek tűnő céljainkat is el tudjuk érni. Virág Szilva 2016-ban indította el a Mille Baby webáruházat. A vállalkozót erről a kihívásokban bővelkedő időszakról kérdeztük.

Nem mindennapi kihívásokkal kellett megküzdenie a Mille Baby webáruház megálmodójának és alapítójának az indulás első időszakában. Virág Szilvia a gyermeke születése után kellett meghozzon olyan döntéseket, amelyek végül alapvető hatással bírtak az addigi karrierjére, élethelyzetére és erősen átalakították a szemléletmódját is. Összességében ennek eredményként született meg az elsősorban babatermékek bel- és külföldi értékesítésével foglalkozó Mille Baby webáruház. A webshop fő terméke a Szilvia által tervezett egyedi babapólya, ám egyedi ajándéktárgyak is beszerezhetők. De Szilvia működtet egy másik online áruházat is, ahol a bébi termékek mellett kézműves kellékek, lakástextilek, különféle ajándéktárgyak, egyedi fényképes termékek, kerékpárkosár táskák értékesítését is végzi.

Kisgyerekes anyaként nehéz

„A gyermekem születése előtt üzletvezetőként dolgoztam, s amikor újra munkába szerettem volna állni, még egyáltalán nem gondoltam arra, hogy vállalkozó legyek” – emlékezett Szilvia az akkori időszakra. Ám a lehetőségek szűkülése és a kisgyerekes anyák egyik legnagyobb nehézségeként jelentkező újbóli munkavállalás nehézségei egy egészen új helyzetet teremtettek az első időszakban a saját bevallása szerint is kényszervállalkozóként induló Szilvia számára. „A korábbi munkahelyem addigra megszűnt és bárhová is jelentkeztem, mindenhol gondot okozott, hogy kisgyerekes anyuka vagyok” – írta a sokak számára ismert helyzetet. Olyan munkát keresett, amit megfelelően össze tud egyeztetni az anyai szerepével, ám erre egyre kisebb esélyt látott. Szilvi viszont nem adta föl és átlagon felüli kreativitásának hála – tud fotózni, varrni, rajzolni, írni – újabb és újabb lehetőségek nyíltak meg előtte, „így először tortákat sütöttem, de még ekkor sem láttam magam előtt egy vállalkozás felépítését, mint célt”.

Azután 2016-ban mégis elindította a saját vállalkozását, a webáruház első termékei a Szilvia által készített egyedi takarók és párnák voltak. Mint mondja, „egyszer egy gyerekszépségverseny oldalon beneveztem a kislányom és boldog voltam, amikor nyertünk. A nyereményünk egy kedvezmény volt, akkor jött az ötlet, hogy én is lehetnék támogató ilyen versenyeken. 12 oldalon sikerült ezt megvalósítani, a nyertesek az én termékeim közül választhattak. Innen indult a vállalkozásom. Egyre több megrendelésem lett, a bevételem nagy részét visszaforgattam és fejlődtem lehetőségeimhez képest”.

Mindent a nulláról épített föl egyedül

„Sosem voltam vállalkozó, ez egy teljesen új terület volt számomra és nem tudtam még, hogyan is kell nulla tőkéből egy saját vállalkozást felépíteni és menedzselni” – árulta el Szilvia. A vállalkozásindítás alapjait egy mentorprogram keretein belül ismerte meg és sajátította el, majd ezt követően a folyamatos önképzés útjára lépett. „Nagyon sok ingyenes és fizetős lehetőséget érhetünk el, ha szeretnénk fejlődni és a piaci versenyben sikeresen helyt állni” – mondta Szilvia. Emellett el kellett sajátítania egy az alkalmazotti léttől teljesen eltérő gondolkodásmódot is, hiszen számos olyan kötelezettsége és feladata keletkezett – például a minden korábbinál pontosan tervezés és adminisztráció – amikkel korábban nem kellett foglalkoznia. Aki kézművesként kezdi, annak nagyon nehéz vállalkozói fejjel gondolkodnia. Gyakorlatilag a nulláról kellett felépíteni egy olyan rendszert a termékek előállásától kezdve azok célba juttatásán át a megfelelő adózási forma kiválasztásáig és a könyvelő megtalálásáig. Szilvia a megfelelő könyvelőt. kulcsfontosságúnak tartja, mert „magas lehet a tanulópénz, ha nem jól választunk”. Valamint tisztában kell legyünk az erősségeinkkel és a gyengeségeinkkel, ezáltal tudunk fejlődni és ismernünk kell a célcsoportunk igényeit is, hogy megfelelően tudjuk kiszolgálni őket. „Ahhoz, hogy gördülékenyen működjön a vállalkozás, az is fontos szempont, kivel dolgozunk együtt, megbízható nagykerekre, beszállítókra és partnerekre van szükség, akik időben teljesítik a megrendelésünket, ezáltal mi is tudjuk tartani a határidőt. A márkaépítésre való törekvés pedig magasabb eladási árat hoz magával. Az éves üzleti terv elkészítése biztonságot ad a jövőben való működéshez, stratégiát a váratlan helyzetekre, és ezáltal tisztán látjuk a vállalkozásunk előremenetelét is” – hívta fel a figyelmünket Virág Szilvia. A webáruház motorját és háttérrendszerét illetően is tesztelt több megoldást is, mígnem a jelenlegi forma mellett döntött.

Vállalkozónak lenni mást jelent, mint ami kívülről látszik

S közben megtapasztalta az is, hogy a vállalkozók élete nem feltétlenül úgy néz ki, ahogyan az kívülről látszik. „Én is csak azt láttam, bár keményen dolgoznak, de nem csak pénzük van elég, hanem idejük is van bőven” – fogalmazott Szilvia, akinek a vállalkozói léttel kapcsolatban éppen az egyik legnagyobb motivációja a több szabadidő elérése volt. A valóság viszont egészen mást hozott, hiszen kisgyerekes anyaként csak akkor tudott dolgozni, amikor a gyerkőc aludt; vagyis néhány órát délutánonként és éjszaka a saját alvásideje rovására. Miután mindent egyedül végzett – az adminisztrációtól kezdve a megrendelések kezelésén és a csomagoláson-feladáson át – a több szabadidővel kapcsolatos elvárásai akkor nem teljesültek. Ugyanakkor ez a feladatok kiszervezésével időközben megváltozott. „Fontos számomra a több szabadidő, de közben arra is rájöttem, hogy ha többen dolgozunk a vállalkozásban, akkor magasabb profitot érhetünk el, hiszen így én több időt és energiát tudok fordítani az ötletelésre, a fejlesztésekre” – mondta Szilvia. Ezt különösen fontosnak tartja, mert egy vállalkozó számára kulcskérdés a mindig jobbra való törekvés. Szerinte a webáruházak piacán csak minőségi termékkel, jó kommunikációval és a megrendelések gyors teljesítésével lehet versenyben maradni. „Aki hetekig ül egy megrendelésen, vagy úgy gondolja, hogy egy jól sikerült hónap után nyugodtan hátra dőlhet, az csalódni fog. Lépést kell tartani az újdonságokkal, az új helyzetekkel, a folyamatosan meg újuló marketing stratégiákkal, a konkurenciával és még sorolhatnám” – hívta fel a figyelmünket.

Egy vállalkozónak önmagával is foglalkoznia kell

Szerinte a sikerhez fontos az is, hogy az emberek – legyen alkalmazottak vagy vállalkozók – a munkájuk mellett önmagukkal is foglalkozzanak, hiszen „a vállalkozás, a munka, a mindennapi megélhetés sok stresszt hoz magával, ezért testileg és lelkileg is rendben kell legyünk”. Ő például szereti a napjait óráról órára alaposan megtervezni, így minden nap hajnali öt órakor kel, majd egy félórás meditáció és egy negyvenöt perces torna után ébreszti a már iskolás gyermekét, majd indul a munka. „Szerintem muszáj lassítani, mert ha mi nem, akkor az élet teszi meg majd helyettünk” – mondta Szilvia.

Szerző:
Lippai Roland – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 4

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.