A fitnesz vakfoltjára talált rá: Tótfalusi Alexa vállalkozást épített az alakformálásra

Kényes téma a popsiformálás? Talán igen, talán nem, de az tény, hogy sok nő vevő rá. Jól bizonyítja ezt Tótfalusi Alexa edző hatéves vállalkozása. Hogy jutott eszébe a fiatal edzőnek éppen a fenékformálással foglalkozni? Hogyan épített erre egy komplex programot? Hogyan tud kitűnni a sztáredzők által uralt fitneszvilágban? Tótfalusi Alexa most betekintést enged sikerének titkába, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő pedig az ő példája kapcsán rávilágít olyan sarokpontokra, amelyekkel bárki számára könnyebb felépíteni egy online vállalkozást.   

Alexa története átlagos sztoriként indult és eleinte még ő maga sem gondolta, hogy ebből vállalkozás lesz. Csupán saját alakján akart dolgozni, ezért kezdett edzeni. Majd minden megváltozott. – Az egészségtudatos életmód, az alakformálás és az edzés hobbimmá és szenvedélyemmé vált. Ez volt az az időszak, amikor a pályaválasztásról is döntenem kellett. Végül fitnesz instruktori és személyi edző képzést végeztem, hogy a hobbim a hivatásommá váljon avat be az indulásba, hozzátéve, hogy vállalkozásának ötletét saját testének köszönheti: a súlyzós edzésekre nagyon jól reagált az izomzata, de leginkább a feneke. Ezt kezdő személyi edző korában a közvetlen környezete is észrevette. – Egyre többen jöttek oda hozzám, sokszor idegen nők, hogy megkérdezzék a titkot arról, miként sikerült ilyen fenékre szert tennem, hogyan „fejlesztettem ki” magamnak. Tudni akarták, ők hogyan érhetik el ugyanezt, hiszen évek óta sikertelenek a próbálkozásaik. Eleinte alig tudtam válaszolni a kérdésekre, mert én sem voltam igazán képzett a témában. Utólag visszagondolva ez egyfajta piackutatásnak is felfogható, amely bogarat ültetett a fülembe. Elkezdtem hazai és külföldi szakirodalmakat keresni, míg végül rátaláltam egy amerikai származású edzőre. Az ő fenékformálásról szóló tudományos értekezései jelentették a kiindulási pontot, hiszen ráleltem a válaszok egy részére – mondja.

Rátalált a megoldásra – üzletet épít a popsira

Nyilvánvalóvá vált számára, hogy hazai viszonylatban a fitness ipar egy vakfoltjára talált rá. Azt tapasztalta, hogy legtöbbször a mindenki által ismert, kockázatmentes séma szerint közelítették meg az alak- és a fenékformálást. Alexa felismerte, hogy még nem találkozott olyan módszertannal, amelyben egy nőt holisztikusan, komplexen, az élete minden aspektusát figyelembe véve segítették volna a kívánt alakjához. Elhatározta, hogy megalkotja saját módszerét. – Célom egyszerű volt. Segíteni akartam a nőknek kialakítani az általuk vágyott, a későbbiekben is fenntartható nőies formát és kerek, formás popsit – húzza alá, majd kifejti: – A hosszútávú életmódváltásra fókuszálok. Azt tanítom, hogy miként lehet egyénre szabva, fenntarthatóan eljutni a kívánt alakhoz, legyen szó fenékről vagy a test bármely más pontjáról. Mára ez egy hat alappillérből álló, részletesen kidolgozott, újszerű, saját márka, amellyel segíteni tudok a hozzám forduló nőknek, hogy elérjék a lehető legjobb, legnőiesebb, legdögösebb, de fenntartható alakjukat. Ez a gyakorlatban számos szolgáltatást jelent, az edzésterv készítéstől, az étrend-menütervezésen, egyéni recepteken, szakmai konzultáción, személyi edzésen át, egészen a fenékformáló nyílt napig bezárólag.  Megtanítom nekik, hogy saját maguk hogyan tudják fenntartani az elért eredményüket az életük hátralévő részében mindentől és mindenkitől függetlenül, kiegyensúlyozottan és boldogan – avat be Alexa hozzátéve, hogy versenytársaitól a saját „énmárkája” különbözteti meg. – Nincs még egy Tótfalusi Alexa, aki úgy él, gondolkodik, tapasztal és cselekszik, mint az eredeti – mondja. A piaci versenyről bővebben szólva pedig kifejti: nem érzi, hogy körülötte nagy lenne a verseny, mert amit ő képvisel, az egy új, egyedi dolog. – Az tesz hitelessé, hogy a gyakorlatok összeállítása és bemutatása mellett akár a klienseim kedvenc ételeihez tartozó, alternatív recepteket is elkészítem, vagyis nagyon egyénre szabottan foglalkozom velük. Ha bármi felmerül, szinte megszállottan vetem bele magam a megoldás felkutatásába. Ez a komplexitás tesz különlegessé – emeli ki.

Mindennek az alapja egy „hiteles” weboldal

Vállalkozását 2016 őszén indította el, azóta építi saját „brandjét”, melynek alapja pedig egy profi weboldal. – Úgy gondolom, hogy egy jól felépített weboldallal ki lehet tűnni a versenytársak közül. Az indulásnál még magam igyekeztem a legjobbat kihozni az oldalból, viszont ezen a területen már nem egyedül dolgozom. Hamar megértettem, hogy meg kell fogadnom mások szakmai tanácsát, ha azt akarom, hogy ez egy működő, zökkenőmentes rendszer legyen, és ne húzzam a saját időmet a próbálgatásokkal. Emellett természetesen azt is fontosnak tartom, hogy jelen legyek az olyan közösségi média platformokon, mint az Instagram, a TikTok és a Facebook – részletezi, majd arról is beszél, hogy milyen szempontok mentén épül fel a honlapja. A dizájnban az első és legfontosabb szempont számára a letisztultság, a finomság, az elegancia és a nőiesség hű tükrözése volt. – Fontosnak tartom, hogy a weboldalunk magunkkal önazonos legyen, mert csak így tudjuk hűen képviselni mindazt, amik vagyunk. Így könnyebb eldönteni az érdeklődőnek is, hogy rezonál-e velünk vagy sem, szimpatikus-e neki, amit lát – mondja Alexa és a honlap tartalmáról szólva elmondja: nagyon fontos volt, hogy olyan termékeket és szolgáltatásokat állítson össze és töltsön fel, amelyek kielégítik a célközönsége igényeit. Mindemellett felhasználóbarát felületet akart létrehozni, amelyen az érdeklődő könnyen megtalálja azt az információt és/vagy szolgáltatást, ami őt érdekli. Fontosnak tartja a visszajelzéseket is:Folyamatosan figyelem a szakma és az ügyfeleim visszajelzéseit és azokat beépítem a munkámba húzza alá Alexa.

Ugyanakkor hozzáteszi, hogy a statisztikákat ő nem igazán figyeli, mert úgy gondolja, hogy sikerének oka az, hogy közvetlenül össze van kapcsolva a klienseivel. – Beszélgetek velük, több aspektusból, részletekig menően figyelem őket, a szokásaikat, a gondolatmenetüket, a meglévő és új tapasztalásukat. Eszerint fejlesztem a termékeimet és a szolgáltatásaimat. Ez egy ilyen játék. Ha a legjobb akarsz lenni, akkor szimbiózisban kell élned a célközösségeddel. Az én világomban a statisztikáknak egyedül az új ügyfelek bevonzásával kapcsolatosan van érdemi jelentősége, azokat természetesen én is figyelem – mondja, s kiemeli a honlappal kapcsolatban, hogy szerinte végül az összhatásnak is működnie kell ahhoz, hogy az oldal tetszen a felhasználóknak.

Edzőként fontos követni a trendeket, mert hamar le lehet maradni. Én mindig izgatottan ébredek, mert tudom mi az a cél, az a vágy, az a motiváció, amiért aznap is dolgozhatok. Ugyanakkor a folyamatos növekedés és fejlesztés igénye miatt kifogyhatatlanok a céljaim. Teljesen megtaláltam magam a hivatásomban, hálás vagyok az életnek – zárja gondolatait a fenekformalas.com megálmodója és felépítője. 

Keress egy alterületet, ami bevonzza a célközönséget!

Wolf Gábor, a Hello Biznisz szakértője, a Marketing Commando alapítója és máig aktív vezetője szerint több módszer is van arra, hogy kitűnjünk a tömegből, de amit Alexa választott, az a legjobb. Mert bár illogikusnak tűnhet, hogy csak egy területre koncentrált, ezzel azonban mégis jobban elérte a célközönségét.Ahelyett, hogy beállt volna az általános személyi edzők sorába, ő inkább a szakmájának egy alterületére startolt rá, s bizony sikerült is nagy érdeklődést kiváltania – mondja Gábor, s kiemeli, hogy ezt bármilyen iparágban meg lehet próbálni. A kisvállalkozónak érdemes megvizsgálnia, hogy a szakterületén belül milyen olyan alterület van, amely még nem foglalt. Ha megtalálta ezt és erre épít üzletet, akkor a célközönsége is meg fogja találni őt. A potenciális vevőkör kisebb lesz, de potensebb – hangsúlyozza, majd további példákkal támasztja ezt alá: – Ismerek olyan pszichológust, aki a párfüggőséggel foglalkozik, s olyan ingatlanost is, aki kizárólag azoknak segít, akik befektetési céllal vásárolnának lakást – mondja Wolf Gábor. A marketing szakértő szerint később lehet szélesíteni a palettát, de az elinduláshoz elég egy alterület, ez a legjobb módszer.

Fordítsd saját javadra az elemzésből kinyert infókat!

Segítheti a fejlődést az is, ha figyeljük a honlap-felhasználók reakcióit. Egyik weboldal sem működik tökéletesen, főleg az induláskor. Ezért érdemes azzal kezdeni, hogy amikor elkészült, megkérünk valakit a célközönségünkből, hogy próbálja ki a weboldalt. Mert lehet, hogy ami a készítőnek evidens, az a felhasználónak nem. – Én ezt a marketingben „duguláselhárításnak” nevezem. Ha megvan a hiba, akkor ki lehet javítani – húzza alá Gábor. Többek között olyan problémákra derülhet fény, mint az információhiány, a bonyolultság, az érdektelenség vagy hogy túl lassú az oldal. Egy-egy ilyen tényező okozhatja azt, hogy a potenciális váráslóréteg máshová kattint inkább és nem lesz vásárlónk.

Fontos kérdés vállalkozás indításkor, hogy melyek azok a hiányosságok, kritikák, amelyek érik a fogyasztók részéről az adott iparágat. Mert ha ezeket ismerjük, akkor már meg is van, hogy min érdemes javítani, mire van igény – ismerteti Wolf Gábor, kiemelve, hogy ezt egyszerű közösségi média figyeléssel is meg lehet tenni. – A hasonló profilú cégek közösségi oldalainak értékeléseinél látható vélemények után, az azokra adott kommentek között van a kincs elásva – húzza alá, s kifejti: itt lelhetők fel azok az első számú fogyasztói információk, amelyekre építeni lehet.    

Érdekel, hogyan tudod magad megkülönböztetni a versenytársaidtól? Szeretnél vállalkozásodnak egyedi pozicionálást kialakítani? Keresd fel Alexa D tervét és kövesd a lépéseket!

Szerző:
Lakatos Katalin – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 3

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.