Ha Te is kitűnnél a tömegből, segítünk – kövesd Alexa D tervének lépéseit!
Gyakori hiba, hogy az a jó termék, ami mindenkinek jó, mert mindenki felé lehet reklámozni – ennyi pénz nem létezik. Az első feladat, hogy a célpiacon belül van-e egy szűkebb réteg, ami szuper lelkes lenne a terméked iránt? Példa: weboldalt készítek = unalmas. Weboldal specialista válóperes ügyvédek számára = izgalmas. Egy szűkebb szegmensbe sokkal könnyebb betörni, mint egy széles piacra.
A második feladat végiggondolni, hogy hogyan szűkítheted a szakmát. Tehát ahelyett, hogy “IT tanácsadó”, csak Apple gépekre és rendszerekre specializálódsz. Ahelyett, hogy plasztikai sebész, Te “csak” orr specialista leszel. Ez a kulcsszó: specialista. Ők mindig több pénzt kapnak és a legjobb ügyfeleket. Mire tudsz specializálódni a szakmádon belül?
A harmadik típusú pozicionálás, amikor olyan egyedi vagy, hogy kimondhatod: Te vagy az első, az egyetlen, vagy a leg… Magyarország leggyorsabb futára. Szeged első steakhouse-a. Az egyetlen full service reklámügynökség Debrecenben. Ez igazi versenyelőny, tehát ha van ilyened, annak mindenképp meg kell jelennie a pozicionálásodban!
Miután megvagy a pozicionálásod első változatával, válaszolj erre a kérdésre: Egy vevő miért jár jobban, ha Tőled vásárol, mintha a konkurenseidhez menne? A vevő miért jár jobban Veled, mintha egyáltalán nem vásárolna? Ha ezekre erős választ tudsz adni, ráadásul olyat, amit a konkurencia nem is merne kiírni az oldalára, akkor megvan a pozicionálásod első verziója!
Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.