Válts üzleti modellt: Kezdj direkt értékesítésbe!

Az átalakult gazdasági helyzet sok céget kényszerített az online térbe, utána a vállalkozók szimplán spórolásként kezdték kihagyni a közvetítőket termékeik értékesítésében. A dráguló bérleti díjak miatt is új utakra kényszerülnek a cégek. Aki ügyes, meglovagolhatja a kényszer szülte helyzetet, és kiaknázhatja a direkt értékesítésben rejlő lehetőségeket.

A közvetlen vagy direkt értékesítés azt jelenti, hogy egy terméket vagy szolgáltatást forgalmazó cég közvetlenül a vevővel áll kapcsolatban és a végső felhasználónak értékesíti áruját. Ez lehet személyes eladás, vagy online eladás is. Üzlethelyiségre ilyenkor nincs szükség, mert a termék vagy a szolgáltatás megismertetése az interneten, esetleg a vevő otthonában, vagy külső helyszínen való találkozással történik, közvetítő bevonása nélkül. Lényege, hogy a harmadik szereplő kiiktatásával sok százalékot a zsebünkben marad, de van más előnye is. Például jobban megismerhetjük vevőinket és igényeiket.

Hogyan kezdjünk neki?

A direkt értékesítés megvalósítása üzleti modellváltásnak számít. Sok bosszúságot megspórolunk, ha nem sajnáljuk az időt a terv kidolgozásához. –Meg kell teremteni a környezetet a stabil induláshoz– magyarázza Gerencsér Dorka innovációs és startup szakértő.–Bár hosszabb idő szervezetten nekilátni a változtatásokhoz, számításokat végezni, adminisztrálni, felmérni a piacot, de érdemes kalkulálni, hogy ténylegesen mire számíthatunk a modellváltás után. Csak a gazdasági helyzetet és erőforrásainkat alaposan felmérve érdemes változtatni. A tudatos stratégia megkímélhet a csalódásoktól és az anyagi veszteségektől.

A megfelelő üzleti tervhez itt kaphatsz további jó tanácsokat.

Siker az online értékesítésben

Ha szeretnénk webshopot indítani, nagyon fontos, hogy a vásárló, aki eddig személyesen nézegethette az árut, most az interneten is minél megfoghatóbb, pontosabb termékleírást és felhasználói élményt kapjon a vásárlás során. –Offline teljesen más a kapcsolatunk a vendéggel. A fogyasztó a valóságban értékeli a személyes törődést, ha válaszolunk a kérdéseire, ha saját szemével látja az árut, vagy hall a szolgáltatásról – mondja Dorka.  – Fontos, hogy a webshop minél jobban helyettesíteni tudja a személyes ügyfélélményt. Azt az érzést kell kelteni az online térben, mintha boltban járna a vendég. Például egy chatbot is hasznos, hiszen ez támogatni tudja a gyors és interaktív kommunikációt az ügyfelekkel, nem szükséges hosszú perceket tölteni a telefonos ügyfélszolgálat felkeresésével vagy a Gyakran Ismételt Kérdések menü böngészésével. Léteznek algoritmusok, melyek egy idő után azonosítják a vásárló ízlését, és annak megfelelően ajánlanak neki termékeket. Érdemes lehet ilyenekbe is beruházni.

És persze elkerülni a hibákat, melyekről itt olvashatsz bővebben:

Törekedjünk az egyensúlyra!

Üzleti modellváltás esetén fontos megőrizni az egyensúlyt a marketingkommunikáció és a technológiai fejlesztések között. Profi reklámok után megérkezni egy összetákolt honlapra igazi csalódás a vásárlóknak, ez hamar elijesztheti őket. A kezdetleges információk is akadályozó tényezők. Az értékesítésben a webshop mellett megpróbálhatunk több módszert is bevetni. A direkt értékesítés mellett felülírhatjuk szerződéseinket a viszonteladó partnerekkel, érdemes megvizsgálni, hogy van-e értelme párhuzamosan futtatni több lehetőséget. A direkt értékesítésben nagyon fontos a vállalkozó rugalmassága. Akadnak váratlan kiadások, megoldhatatlan helyzetek. Olykor hiányzik a szaktudás, és kénytelenek vagyunk pénzbe kerülő szakembereket alkalmazni egyszerű munkára is.

Íme hét bizonyított marketing megoldás, ami minden krízisben megállja a helyét.

Újra kell járni az iskolát

A közvetlen értékesítés az online térben, mint új tevékenység felfogható egyfajta kezdő vállalkozásként is – abban az esetben is, ha eddig az online térben még nem voltunk jelen – mely ugyanolyan növekedést kíván, mint bármely újonnan induló cég. Eleinte kevés létszámmal indulunk, majd a növekedéssel, a tapasztalással megegyező ütemben szétbontjuk a tevékenységeket. Mint minden területen, itt is kiemelten fontos az alázatosság, hogy cégvezetőként azt nyújtsuk, amit mi is elvárnánk másoktól, mint ügyfél. Most mindennél fontosabb a rugalmasság, vannak jó napok, vannak rossz napok, főleg a világjárvány idején. – Vállalkozni egyszerűnek tűnik, de kell hozzá egyfajta attitűd – mondja Dorka. – Ahogy a magyar szóban benne van, a vállalkozó vállal, és nem keveset. Sokan feladják, ezért mindig okosan fektessük be a pénzünket és ne bízzunk a jó szerencsében. Hacsak nem szeretjük a kellemes meglepetések mellett a kellemetleneket is.

Szerző:
Sin Bettina – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 1

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.