7 bizonyított marketing megoldás krízishez

Ne ess pánikba, sokkal több lehetőséged van mint hinnéd! Tiszta fejjel vedd végig ezt a 7 lépést, hogy a forgalom esését meg tudd fékezni és akár vissza is fordítsd…

A krízis a legtöbb vállalkozó számára egy új tapasztalat. Nagyon nehéz hideg fejjel kezelni, hiszen félelmetes, aggasztó, és pánikban pont a kreativitásunk hagy cserben legelőször.

Még “szerencse”, hogy előttünk több generációnyi vállalkozó élte már meg a krízis különböző formáit. Így összegyűltek a legjobb módszerek, amivel ki lehet lábalni, de minimum jelentősen csökkenteni a károkat.

1) Nézz szembe a szörnnyel!

Ülj le egy papírral és vess számot: mi a legrosszabb, ami történhet? Tönkremegy a céged? El kell bocsátanod kollégákat? Le kell zárnod fejlesztéseket? Át kell ütemezni költéseket? Ki tudod húzni ha csak 2-3 hónap a krízis? Tehát elég taktikázni – vagy alapvetően meg kell változtatnod a stratégiádat?

A krízis csak addig félelmetes, amíg nem látjuk pontosan, hogy mi a hatása. Ezért az első feladat, hogy írj egy optimista A tervet, egy pesszimista C tervet, és egy B-t félúton. ÍRD LE, mert amíg nem látod a szörnyet papíron, addig félni fogsz!

2) Ideje betömni a lyukas vödröt!

Békeidőben a legtöbb cég könnyedén futni hagyja a potens vevőket. Csak a legfinomabb falatokat esszük meg a svédasztalról. Krízisben viszont minden morzsáért le kell nyúlnunk! Mit jelent ez?

Utána nyúlni minden ügyfélnek, akivel az elmúlt hetekben félbeszakadt az értékesítés. Emailt vagy remarketing hirdetést küldeni minden vásárlónak, aki bepakolt a webshop kosarába de nem csekkolt ki. Fegyelmezetten utánkövetni mindenkit, aki az elmúlt időszakban érdeklődést mutatott valamely termékünk, szolgáltatásunk iránt.

Ilyenkor a legkönnyebben felszedhető pénz ezekben a félbehagyott értékesítésekben van, meg kell tenni mindent a lezárásuk érdekében.

3) Kommunikálj, ha baj van. Kommunikálj, ha minden rendben. 

Amíg nem kommunikálsz, az ügyfeleid aggódnak és találgatnak. Félnek, hogy nem tudsz szállítani. A beszállítóid félnek, hogy nem tudsz fizetni. Az alkalmazottaid félnek, hogy elbocsátod őket.

Ilyemkor kialakul egy “kommunikációs vákum”, amit meg kell töltenünk!

Az is infó, hogy “tudjuk, gondolkodunk rajt, holnap kereslek!” Ez is jobb, mint hallgatni.

Emailezz, telefonálj, posztolj!

Aki most csöndben van, az veszít.

4) Fókusz a VIP ügyfelekre

Az értékesítők jól ismerik a jelenséget, amikor melegítőben besétál egy ügyfél a luxusautó szalonba, és míg egy kezdő nem venné komolyan, a rutinos sales-es azonnal kiszúrja a drága karórát és már tudja: ez bizony komoly vevő!

Neked is van az ügyfélkörödben egy Top 10-15%, akiket nem érint a jelenlegi válság. Sőt, akár épp most szedi meg magát! Egy biztos: otthon unatkozik, és nem tud mit tenni a rengeteg pénzével.

Mit tudsz neki kínálni?

Van-e olyan teljes körű szolgáltatásod, amiben csak a legmagasabb színvonalú termékek és szolgáltatások szerepelnek?

Ideje ezeket felkínálni a vevőidnek. És ne bátortalanítson el, ha egy ilyan ajánlatra, ha mondjuk kiposztolod, sok elutasítás érkezik. Hiszen csak számtani alapon, a vevőid 85%-ának ez túl drága. De ha az a top 15% rájön, hogy végre van egy kereskedő, aki megjelent egy számukra ütős ajánlattal, és el kezdenek költeni nálad, akkor meg vagy mentve.

A 2008-as válságban nagyon sok kkv-t húzott ki ez a stratégia a slamasztikából, hiszen egy VIP ügyfél, profit szempontjából, 5-10 kiesett “normál” vevőt képes pótolni.

Mi a legjobb, amit kínálni tudsz nekik, ha a pénz nem számít?

5) Kp bevétel MOST!

Sok vállalkozásnak nullára esett vissza a bevétele: rendezvényszervezők, panziók, kozmetikusok stb.

Mit lehet tenni?

Már most elkezdhetsz felkínálni a vevőidnek előrendelést, várólistát, elkezdhetsz felvenni előleget későbbi szállításra, teljesítésre! Írd meg az ügyfélkörödnek, hogy megszorultál, ezért tudsz most kedvezményt adni, de csak annak, aki most leelőlegezi! Akinek van pénze, le fog rá csapni, ha ütős az ajánlatod.

6) Kényszerszabadság? Fejlessz!

Ha épp nincs mit csinálnod, ne siránkozz – inkább fejlessz! 

– Írd át a weboldalad, 

– Vedd fel végre azt a videót, amit évek óta tervezel, 

– Dolgozz ki egy utánkövetési email sorozatot,

– Írj meg pár hirdetést, amit majd használni fogsz ha visszaáll az élet

– Építs ki egy komplett marketing rendszert / futószalagot, ami majd éjjel-nappal szállítja neked az új vevőket

– Olvasd el végre a könyveket, amiket megrendeltél, de még ki sem nyitottad

– Nézz meg minden nap egy üzleti szakértői videót

– Böngészd a Hello Biznisz cikkeit és olvass, képezd magad!

A lényeg, hogy ha ezt megteszed, akkor az iparágadban Te fogsz a krízis végén a legizmosabban kijönni.

7) Ó kapitány, kapitányom!

Amíg mindenki a háborgó tengerre tud csak gondolni, a kapitánynak már a következő kikötőn kell hogy járjon az esze. Iránymutatást vár Tőled a csapatod. Az alvállalkozóid. A követőid és a vevőid.

Tudni akarják: mi lesz, amikor vége a járványnak? Mit fogsz először kampányolni? Mit fogsz először reklámozni? Milyen újdonságot fogsz először piacra dobni? Milyen rendevzényt fogsz megszervezni?

Egy igazi vezető mindig messzebbre ellát, mint a csapata, így a Te feladatod kijelölni a jövőt – aki erre képes, azt mindig követni fogják!

Töltsd le Gábor diáit!

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!