Célzott és sikeres email marketinget szeretnél? A CRM rendszer által kezelt adatokkal mindez lehetséges. Bemutatjuk, hogyan indíthatsz sikeres kampányokat és miként szabhatod személyre a marketingedet a CRM-mel.
A marketing kampányaidat mindig tudatosan kell felépítened. Fontos, hogy mindig adatokkal alátámasztva dolgozz, így lehetsz biztos abban, hogy célba ér minden üzeneted, és nem csak vaktában lövöldözöl. Át kell gondolnod, hogy mely marketing csatornádat, milyen ügyeknek rendeled alá.
Két fő cél szerint érdemes szegmentálnod: az egyik az új ügyfelek szerzése, a másik pedig a meglévő ügyfelek aktiválása, megtartása. Az olcsóbb csatornáidat – email kampányok, retargeting – inkább a már ismert vevőidhez használd fel, hiszen őket ezeken a platformokon könnyebben mozgósítod.
A CRM rendszerek bevezetésének egyik nagy előnye, hogy hatalmas segítségedre lesznek az email marketing kampányaidban. Rengeteg ügyfelekkel kapcsolatos információt tárolsz a rendszeredben, melyeket könnyedén a saját hasznodra hajthatsz: személyre szabottan és célzottan érheted el őket a számukra megfelelő ajánlataiddal. Nézzük is, miként segíthet a CRM rendszer neked!
Legyenek konkrét célcsoportjaid!
A marketing első lépéseinek egyike, hogy meghatározod a célcsoportjaidat. Minél pontosabb és szűkebb célcsoportokra lesz szükséged ahhoz, hogy sikeres marketing kampányokat futtass.
A cégednek a CRM bevezetésekor új lehetőségei nyílnak: a CRM rendszer többek között az ügyfelek vásárlási szokásairól és a preferenciáiról is tartalmaz információkat. Ezek pedig segítenek a megfelelő célcsoportok megtalálásában. A meglévő információk alapján célzottan érheted el a vásárlóidat, a számukra releváns tartalmakat küldheted el nekik, így pedig növelheted a forgalmadat. Fontos szem előtt tartanod a vásárlóid igényeit, hiszen ez hatással lesz a célcsoportokra. Nem egy nagy célcsoportot kell meghatároznod, hanem több kisebbre érdemes koncentrálnod.
Webshoptulajdonosként például azt kell összeállítanod, hogy mely termékeknél, ki lehet a potenciális vevő. Ez alapján indíthatod majd el az email marketingedet.
Vezesd be a szegmentálást!
A legfontosabb, amit meg kell értened: nem az a lényeg, hogy minél több emberhez eljuttasd az üzeneted, hanem az, hogy olyan emberek kapják meg, akik a végén cselekednek és elköteleződnek. Kevesebb bevételt szerzel, ha mindenkinek ugyanazt a marketing emailt küldöd, hiszen ha közvetlen nem érinti őket a téma, akkor ignorálni kezdik az üzenetedet, leiratkozhatnak a hírleveledről.
A CRM rendszerben tárolt adatoknak köszönhetően viszont célzott kampányokon keresztül olyan ajánlatokkal érheted el a potenciális vásárlóidat, melyek konkrétan érintik őket. Listákat készíthetsz és szegmentáltan indíthatod el a marketing kampányaidat.
Az ilyenfajta ügyfélkapcsolat kezelés hihetetlen előnyhöz juttathat, hiszen nem csak általános adatok – pl. kor, foglalkozás – alapján, hanem érdeklődési kör, aktivitás, korábbi vásárlások, megnyitott hírlevelek vagy akár a közösségi média használat szerint is csoportosíthatod a vevőidet. Vegyünk egy példát: egy webshop esetében tudni fogod, hogy kit érdemes a mobiltelefonokról és kit a fényképezőgépekről szóló hirdetéseiddel megkeresned, hiszen a rendszer pontosan látja, kit milyen termékkel érdemes megcéloznod.
Készíts személyre szabott kontentet!
Ha megvan a konkrét célcsoportod, és az adatbázisodat a meglévő információk alapján szegmentáltad, akkor jöhet az egyénhez illeszkedő tartalom. A személyre szabott marketinggel nem csak több esélyed lesz nagyobb bevételt szerezni, de a céged hírnevét és megítélését is erősítheted. Sőt a vevők részéről nagyobb elköteleződésre számíthatsz a különleges figyelem miatt.
Elsőként felejtsd el a “Kedves Vásárlónk” és társai megszólításokat. A CRM rendszereknek hála könnyedén be tudod állítani, hogy a saját nevükön köszöntsd az ügyfeleidet. A név mellett más információkat is felhasználhatsz az emailekhez: például tudhatod, hogy nőt vagy férfit célzol meg, de akár a foglalkozásukat is beépítheted a hírleveledbe. Ezekkel az apróságokkal egy személyes és jól megszólított üzenetet tudsz készíteni, mely tökéletesen illeszkedik az ügyfeledhez.
Tanulj az előző kampányaidból a CRM rendszer által!
A CRM rendszerek többsége képes kezelni a hírlevél kampányokat. Amellett, hogy közvetlen a rendszerből kiküldheted az emailt, részletes statisztikákat találhatsz arról például, hányan és milyen platformon nézték meg az üzenetedet, vagy mely linkekre mennyien kattintottak rá. Ezek alapján megállapíthatod mennyire volt sikeres a kampányod, mi talált célba és mi nem.
Mindez segíthet abban, hogy átlásd mire kell hangsúlyt fektetned a jövőben, hogyan lehet még pontosabb a targetálásod és mivel tudsz nagyobb konverziót elérni. Ha mindez megvan, akkor az újonnan tanultakat felhasználhatod egy következő kampánynál és sikerre viheted a marketingedet.
A lényeg tehát:
- határozd meg a célcsoportjaidat a meglévő adataid alapján,
- csoportosítsd őket a preferenciáik és a begyűjtött információk által,
- személyre szabott tartalommal erősítsd az elköteleződésüket,
- és használd fel a jövőbeli marketing stratégiádhoz a korábbi kampányaid során szerzett adatokat.
Sok sikert a CRM rendszered optimális kihasználásához!
Próbáld ki miniben!
A MiniCRM online értékesítés- és marketing-rendszerrel valamennyi ügyfeled adatait egy helyen kezelheted, és biztosíthatod az ügyfélszolgálati funkciókat, valamint a számlázást is.
Mit tud a MiniCRM?
Ügyféladataidat egy helyen, automatikusan rendszerezve tárolja, naprakészen, teljes ügyféltörténettel. Egyszerű szűrést, célzott hírlevélküldést tesz lehetővé. Az űrlapokkal, feliratkozókat gyűjthetsz weboldaladon, tetszőleges szűréseket készíthetsz ügyfeleidre, valamint hírlevél- és sms-kampányokat indíthatsz, részletes statisztikákkal.
Korábbi ajánlat vagy számla alapján új számlákat állíthatsz ki, illetve tetszőleges szűrést készíthetsz a számláidra. Ezen kívül akár több csatornán (űrlap, e-mail) is kezelheted az ügyfelektől érkező bejelentéseket és nyomon követheted az ügyfélelégedettséget. A megoldás mobileszközre is optimalizált, így nemcsak az irodából, de otthonról, illetve útközben is elérheted azt. A szoftver más alkalmazásokkal is integrálható.
MiniCRM 30 napig díjmentesen, a próbaidőszak alatt!
Amennyiben a próbaidőszak alatt a szolgáltatást nem kerül lemondásra, akkor a következő hónaptól automatikusan számlázódik. A díjmentes időszak alatt tömeges e-mail kiküldésre (Pro Automated díjcsomag), és éles számla kiállítására (Pro és Pro Automated díjcsomag) nincs lehetőség.Mondd el véleményedet a cikkről