Úgy építs céget, hogy a működő üzlet mellett jó emberi kapcsolatok alakuljanak ki a szervezetben

Olvasási idő 4 perc
Heiszler Ákos Fekvő Portré

Heiszler Ákos marketinges, hobbi borász, két gyermek édesapja. Etyeken él, itt műveli szőlős-birtokát, amely idén 2000 palack borral hálálta meg a törődést. Neki ez szerelem, mint ahogy munkája, az Urban Communications is. Cégében társával 25 év szakmai tapasztalatát adják át ügyfeleiknek, a legőszintébb módon, nem félve a nagy kihívásoktól sem. 2020 újat hozott számára, s nemcsak a covid miatt. Mindenképp változtatni akart: úgy döntött, sokkal többet beemel az üzletbe az „emberből”. Azt vallja, hogy pénz keresni bármiből és bárhol lehet. Azonban az idő, amit a szeretett emberekkel tölthetünk, s önmagában a jó emberi kapcsolatok, megfizethetetlenek.

Marketing céged van, hobbi borászként saját kezűleg készítesz borokat, van két gyermeked. Valamennyire nyilván befolyásolja a mindennapjaidat a világjárvány. Ha most belegondolsz, milyen évet zársz 2020-ban?  

Parádésat! Januárban hoztunk egy susztercipője döntést. Pont azt, amit az ügyfeleinknek is javaslunk, ezért nevezem susztercipője döntésnek. Azt jelenti, hogy brutálisan őszintén, sallang és sárkányfűárulás nélkül tárgyalunk a minket megkereső partnerekkel, olyan képet közvetítve magunkról, amilyenek vagyunk emberként. Ezáltal olyan ügyfeleket vonzottunk be, akikkel teljesen egy hullámhosszon vagyunk, s ezáltal sokkal hatékonyabb a munka. Privátban pedig kaptam ajándékba nagyon sok időt a gyerekeimmel, és a megtapasztalást, hogy a modern nukleáris család – pláne egy válás – teljesen alkalmatlan arra, hogy gyerekeket neveljünk. Kaptam még egy negyed hektár szőlőt Etyeken, a lakhelyemen, amit saját kezűleg műveltem meg és Nádas Szilárd barátom szerint a szűz kéznek köszönhetően kiváló chardonnay pezsgőalapot, sauvignon blanc frizzantét és mindkét fajtából palackozott, szűretlen mustot készítettünk. A szőlővel járt „Laci szomszéd”, akinek megismerhetjük élettörténetét és aki pót-dédapa lett fenn a hegyen Barnus fiamnak. Ilyenre mindenkinek minden nap szüksége volna.

Mi történt az ügynökséged ügyfeleivel a járvány hatására?  

– A járvány is segített a portfólió tisztításban, hogy finoman fogalmazzak. Merthogy 40 százalék eltűnt a bevételeinkből két hét alatt. De több ügyfelünk pontosan azt ismerte fel, hogy a járvány okozta kényszerleállás idején velünk együtt ki lehet találni, hogy az újraindulás milyen új világot teremt majd.

Milyen megoldási irányokat találtatok ki velük? Hogyan küzdötték le a nehézségeket.

– Meg kell tudni látni a nehézségekben a lehetőséget. Emberként ki kell állni egymás mellett jobban, mint máskor; jobban nézni az embert a másikban, mint az üzletet. Azt üzenni a piacnak, hogy itt van 200 új munkahely vendéglátásban és turizmusban, amit a Matild Palota mondott augusztusban, amikor már tudni lehetett a második hullámról. Vagy azt, hogy a budapestieknek nyitnak 650 székkel éttermet, bárt, mert tíz éves távlatban gondolkodnak. Vagy amit a Danu csinál – az Élesztő helyükről ismerhetik őket jobban talán – hogy a nagyon profi üzletmenet megenged távlatos gondolkodást és a bátorságot, hogy Duna-menti – értsd bolgár, szerb, szlovák, magyar, osztrák – gasztronómiára építsenek helyeket. Fel kell ilyen helyzetben emelni a telefont és megbeszélni, hogy a speciális helyzet miatt sajnos csúszunk a számlákkal Vagy megkérni a kollégáimat, hogy mondjanak le a fizetésük 30%-áról, hogy ne kelljen kirúgni senkit, ameddig vissza nem áll a bevétel.

A borászat neked hobbi, idén mégis kétezer üveg „termett” a szőlős birtokodon. A palackok megtervezésére külön figyeltél és az elnevezésekben is érződik valami extra.

– Ma már tény, hogy fogyasztóként az élelmiszerekről a csomagolás-tálalás-körítés alapján döntjük el, hogy az mennyire finom és megéri-e az árát. Ezért csomagolják a kilónként 3 forintos előállítási költségű 40 dekányi gabonapelyhet fél köbméteres papírdobozokba és adják el kilónként 2000 forintos áron. A profi borkóstolók is ugyanilyen szubjektív döntéseket hoznak. És ezt nem én mondom, hanem egy stanfordi „statisztikaprofesszor”, aki ráeresztette a szoftverét a kaliforniai borversenyek eredményeire, és azt találta: semmilyen más változó nem határozza meg a borok helyezését, mint az áruk, illetve az azzal egyenes arányban álló presztízsük. De van “jó marketing”, és ha tetszett az Etyeki Szűz Chardonnay-m csomagolása, az azért volt, mert pusztán azt mondja el, ami benne van: az etyeki hegy földje, a 2020 napja, Nádas Szilárd barátom szakértelme meg az én szerelmem.

Mit gondolsz, miként lehet ezután a sokaknak gyötrelmes év után felállni és újra elindulni?

A pénz csak pénz, hidd el, bármikor bármennyit meg tudsz keresni bármelyik piacon, még ezen a nagyon rossz hazai piacon is! Csak higgy magadban és keress magad mellé valakit, aki hisz benned és segít, ha bajba kerültél!

10 tipp Heiszler Ákostól a nehézségek legyőzéséhez:

0. Ne higgy az egymondatos tippekben!!! ?

1. Tölts hasznos időt a szeretteiddel!

2. Maradj pozitív, lásd meg a nehézségekben a lehetőséget!

3. Vészterhes időkben jobban ki kell állni egymás mellett, mint máskor!

4. Ne csak az üzletet nézd a másik félben, hanem az embert is!

5. Gondolkodj távlatokban!

6. Légy empatikus, jószándékú a beosztottakkal és a partnerekkel!

7. Legyen számodra fontos a minőség!

8. Ne csak a pénzért dolgozz, szeresd, amit csinálsz!

9. Higgy magadban!

10. Keress magad mellé valakit, aki hisz benned és segít, ha bajba kerültél!

Olvasd el meetup beszámolónkat, melyen többek között Heiszler Ákos beszélgetett a résztvevőkkel a 2020-as tapasztalatokról.

Szerző:
Lakatos Katalin – Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!

Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
regisztrálj a hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!

Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.