A Pinterest egy online oázis, óriási üzleti potenciállal

Névtelen Terv 2024 04 22t130025.718

A Pinterestet a legtöbben egyszerű inspirációs ötlettárnak tartják, pedig marketingeszközként is hatékony. S mivel ezt hazánkban még kevesen ismerték fel, komoly versenyelőnyre tehet szert, aki beemeli az eszköztárába. Szakértőnk tippjei segítenek az indulásban.  

A Pinterestet még a marketingben járatos vállalkozók többsége is csak magáncélra használja, s nem veszik észre, mekkora potenciál rejlik benne – de csak abban az esetben, ha megfelelően illesztik be a vállalkozás marketing-gépezetébe, mondja Buda Áron Pinterest-marketing szakértő, a PintGuru tulajdonosa. Szerinte a Pinterest egy „titkos fegyver”, amit kevesen használnak ki, és még kevesebben használják jól.

Pedig a Google és a YouTube után ez a harmadik legnépszerűbb keresőfelület, ahova termékötletekért fordulnak a felhasználók, és mivel célzottan keresnek konkrét termékekre és szolgáltatásokra, ezen a felületen könnyen tudunk olyan emberek szeme elé kerülni, akiknek valóban vásárlási szándékuk van. S mivel ide az emberek azért jönnek, hogy inspirációt keressenek, ötleteket gyűjtsenek különböző témákban, ezért az új márkák felfedezésére is nyitottak. Nem utolsó szempont az sem, hogy a statisztika szerint a Pinterest-felhasználók 40%-a felsőfokú végzettségű, ennek megfelelően alkalmasabb bizonyos jellegű termékek, szolgáltatások megismertetésére, mint mondjuk a TikTok.

Buda Áron szerint sokan azért is szeretik a Pinterestet, mert az a „béke szigete”, egy oázis az online térben: itt nincsenek mérgező tartalmak, politikai hirdetések, rosszindulatú kommentek vagy posztok.

“Nagy előnye a Pinterestnek, hogy – ellentétben például a Facebokkal – nem korlátozza az organikus elérést, azaz egy jó tartalommal simán el lehet érni több tízezres megtekintést. Akik lecsúsztak a Facebook vagy a TikTok kezdeti időszakáról, amikor óriási organikus eléréseket lehetett generálni és a hirdetések is sokszorosan megtérültek, azok a Pinteresten átélhetik ugyanezt” – mondja a szakértő.

Ráadásul a pinek évekig megmaradnak: ha van egy jó tartalmunk, az jóval később is felbukkanhat és eredményt hozhat. Egy apák napi poszt például jövőre is aktuális lesz.

Sokan nem tudják, hogy a platform lehetőséget nyújt célzott hirdetésekre is, azaz pontosan meghatározhatjuk, hogy kiknek jelenjenek meg a kreatív hirdetéseink. Ennél is fontosabb azonban, hogy a kutatások szerint van egy olyan felhasználói réteg, amely a többi közösségi média felületet nem használja aktívan, csak a Pinterestet. Aki ezeket a potenciális vásárlókat eléri, az előnyre tehet szert a piacon.

Nemcsak mutatós termékeknél működik

Kinek érdemes a Pinteresten hirdetni? Milyen tevékenységi körök esetében lehet hatékony?

“Bármilyen üzletágban, bármilyen tevékenység esetében működik, amennyiben az adott vállalkozás tudatosan alkalmazza a marketinget és képes rendszeresen hasznos tartalmat létrehozni. A legfontosabb, hogy értékes tartalmat tudjunk adni az internetezőknek, legyen az egy edukációs cikk vagy egy demonstrációs videó. Egy bútorokat forgalmazó ügyfelem például a különböző kanapétípusokról készített rövid, informatív videót, azzal terelte a weboldalára a lakberendezésre nyitott látogatókat” – hoz egy példát Buda Áron, akinek vállalkozása, a PintGuru a közép-kelet európai régió vezető Pinteresttel foglalkozó ügynöksége.

S bár az ember azt hinné, hogy a Pinterest kizárólag a vizuálisan vonzó, kézzelfogható termékeket kínáló cégek esetében működik jól, a PintGuru tulajdonosa szerint az tévhit.

“Valóban előny, ha vannak jó minőségű, tekintetvonzó fotók a pinekhez, de egyáltalán nem kell több százezres fotózásokba fektetni. Az egyik ügyfelem Excel-oktatással foglalkozik, aminél nehezen tudok kevésbé izgalmas témát elképzelni, mégis több tízezres megtekintéseket ért el, de a webshop-motorokat kínáló Shoprenter rendszerébe is be tudtuk illeszteni a Pinterestet, mert tud értékes tartalmakat nyújtani.”

A legnépszerűbb téma a Pinteresten művészet, ezt követi a szórakozás. Hasítanak például a streamingszolgáltatók, de rengetegen keresnek rá könyvekre is, és jó példa a magyar Meglepkék is, amely élményajándékokat, például élményautózást kínál. A harmadik helyen a DIY és lakberendezési tematika áll, és nagyon népszerű még az oktatás, amibe beletartozik többek között a gyereknevelés is – ebben a témában is rengeteg a szórakoztató és/vagy edukációs tartalom.

Nem való mindenkinek

A Pinterest-marketingnek két fő célja lehet: forgalmat terelni a saját weboldalunkra, vagy márkát építeni, láthatóvá válni, bekerülni a köztudatba. Ebből következik, hogy csak akkor lesz működőképes, ha jól működő weboldal és átgondolt marketing áll mögötte.   

Ha egy cégnek rosszul működik a honlapja, akkor hiába posztol az Instagramon vagy a Pinteresten, nem fog eredményt elérni. Ha azonban az alapok rendben vannak, azt sokféleképpen kiaknázhatjuk: ha átkattint a látogató egy blogcikkre, akkor felkínálhatjuk neki a hírlevélre feliratkozás lehetőségét, például százalékos kedvezményért – ezzel már rákerül az e-mail listánkra -, vagy kínálhatunk neki ingyenesen letölthető tartalmat, a szakterületünkhöz kapcsolódó kisokost.

A Pinterest önmagában nem csodaszer, de remekül kiegészíti a többi marketingeszközt és -felületet, figyelmeztet Buda Áron.

“Tegyük fel, hogy függönyszaküzletem van. Ha valaki beírja, hogy „nappali ötletek”, mert szeretné átalakítani az otthonát, meglátja a Pinteresten a blogposztomat az aktuális függönytrendekről, de ettől még nem fog nálam vásárolni. Ha viszont nem sokkal később szembejön vele a cégem hirdetése a Facebookon, akkor rá fog kattintani és eljut a honlapomra, a konkrét ajánlatomhoz. Ehhez persze egy átgondolt és jól felépített re-marketing rendszer kell. Ha ez nincs meg a Pinterestes megjelenésem mögött, az illető akkor is vásárolni fog függönyt – csak nem nálam…” – hoz egy példát a szakértő.

Türelem kell, hogy beérjen a munkánk

A leggyakoribb hirdetői hiba, teszi hozzá, hogy a vállalkozások azonnali eredményt várnak a Pinteresttől. Azt ugyanis tudni kell, hogy – és ez fontos különbség több más platformmal szemben – erre időt kell hagyni, hiszen ez egy „felfedező” felület. Átlagosan fél év kell ahhoz, hogy beérjen a befektetett munka, ezért a távlati gondolkodás és a türelem kulcsfontosságú.

“A Pinterest tehát nem való mindenkinek; ha nem erősségünk a tudatos marketing, akkor hiába kezdünk bele lelkesen, vagy csak azért, hogy ezen a felületen is jelen legyünk, csak égetni fogjuk a pénzt…”

Buda Áron a Pinteresttől megtudta, hogy Magyarországon havonta 2,9 millió egyedi látogatója van a Pinterestnek, ebből 1,8 millió az aktív, regisztrált felhasználó. Ez azt jelenti, hogy a hazánkban aktívan internetezők negyede használja rendszeresen a Pinterestet, nagy részük a legerősebb vásárlóerővel rendelkező 25-50 éves korosztályból. Érdekes, hogy a felhasználók döntő része, 1,5 millió nő, és mindössze 300 ezer férfi. Ez azonban nem azt jelenti, hogy férfiaknak szóló termékeket vagy szolgáltatásokat nem érdemes itt hirdetni, hiszen sok esetben az őket érintő vásárlásokat is a nők intézik, vagy aktívan részt vesznek a vásárlói döntésben. A férfiaknak is rengeteg tartalom szól, például a barkácsolás, férfidivat, vagy a sport témakörében.

A Pintguru tudomására jutott adatok szerint a Pinterest népszerűsége folyamatosan nő, évente 300-350 ezer emberrel többen használják Magyarországon, a benne rejlő hirdetési potenciál tavaly 19%-kal emelkedett hazánkban. Mivel azonban ezt egyelőre kevesen ismerték fel, most komoly versenyelőnyt jelenthet, ha egy vállalkozás ezen a platformon is jelen van.

TANÁCSOK PINTEREST-MARKETINGHEZ
  • Tedd rendbe az alapokat a vállalkozásodban! Legyen marketingterved, gondold át, hogyan kombinálod a különböző hirdetési eszközöket és felületeket, és elengedhetetlen a jól működő honlap is.
  • Posztolj rendszeresen, ne csak hébe-hóba jelentkezz valami tartalommal! Heti három poszt nem árt az eredményességhez. Készíts előre tartalomnaptárat, hogy ne legyen gond, ha éppen nincs ötleted, és tervezhető legyen a tartalomkészítés.
  • Ne feledkezz el az alaposan kitöltött Pinterest-profilról sem!
  • Rendszerezd és tematizáld a megjelenéseidet! Használj Pinterest-táblákat, témakörönként csoportosítva a tartalmaidat.
  • Mérd az eredményt! Ezt úgy tudod megtenni, ha a weboldaladat összekapcsolod a Pinterest-fiókoddal, amit a honlapod készítője, a webdizájnered tud technikailag megoldani.
  • Légy türelmes! A Pintereshez hosszú távú gondolkodás kell, néhány hét után még ne várj látványos eredményt. (Ami nem azt jelenti, hogy nincsenek időnként gyors sikerek.)

Szerző:
Pomeranski Luca – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 2

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.