Mi újság a Digitálisan Tettrekész Díjban részesült vállalkozásokkal? Eltelt fél év a Cápák között üzleti tehetségkutató műsor utolsó adása óta, melynek keretein belül a Telekom Digitálisan Tettrekész Díjjal jutalmazott egyes vállalkozásokat, melyek később ügyesen használták fel az elismeréssel járó üzlettámogatást. Utánajártunk, vajon, hogy alakult a sorsuk, mit terveznek a 2021-re.
A Digitálisan Tettrekész csapat tagjai közt változatos profilú vállalkozók voltak, de egy dolog mégis közös volt bennük: elszántan küzdöttek hiánypótló, kreatív ötletük megvalósításáért. A jó termék vagy szolgáltatás és a kemény munka együttesen hozza meg az üzleti sikert még a nehézségek ellenére is. Most a Kruzbike, A Four bites Catering és a Cseppke vezetői nyilatkoztak.
„Nem csak a szolgáltatásainkat, hanem a kerékpárjainkat is digitalizáljuk”
2020 számos üzletnek betett, de van olyan vállalkozás, amely kifejezetten jó lóra tett. Az emberek távolságtartó attitűdje pont, hogy fellendítette az üzletet a cégek és magánszemélyek bicikliflottáinak menedzselését vállaló Kruz Bike Company esetében is. Ostorházi Márton és csapata közel 25 milliós árbevételt ért el március óta.
– Nagy segítség volt a Digitálisan Tettrekész Díj, az ingyen telefon és az internet, de leginkább a hírnév, amit körülöttünk generált a Telekom. Hiszen nem mindenki kerül fel egy székház falára! – magyarázza.
–2020 elején még alkalmazott voltam egy multinál, 2021-ben pedig a célom megnégyszerezni az árbevételeinket. Ez évi 100 millió forintot jelent.
– A Kruz Bike sikeréhez nagyban hozzájárult a tudatos digitális építkezés. A cég szolgáltatásai közt helyet kapott a Fleet as a Service funkció, amellyel az ügyfelek feliratkozás alapon igényelhetnek kerékpárflottákat, mintha csak egy Spotify-ra iratkoznának fel. Így egy fix havidíj kifizetésével jutnak flottához, és a biciklik szervízeléséhez. Felmerül a kérdés, hogyan boldogul a bicikliipar a télben és a második hullám kellős közepén.
–Természetesen számoltunk visszaeséssel, de bíztató, hogy nagyon sokan iratkoztak fel tavaszi kezdéssel. Sok hotel, panzió és KKV is egy új kerékpárflottával fogja nyitni a tavaszi szezont. A kerékpáros iparág az egyik legnagyobb nyertese a pandémiának, ha illik ilyet mondani. A szabályozói környezet, az európai klímavédelmi törekvések is nagyon támogatóak, így elkerülhetetlen volt az intenzív növekedés. Jó érzés, hogy amit teszünk, nem csak nekünk jó, hanem az embereknek és a környezetnek is – magyarázza Márton.
Nincs hát megállás, a Kruzbike hasít. És a siker nem csak a szerencsén, hanem a hozzáálláson is múlik.
– Tavasszal szeretnénk megnyitni az első nyitott kerékpárműhelyünket, ami kávézóként is működik majd. Továbbá a flottaszolgáltatásunkat fogjuk olyan szinten digitalizálni, amellyel versenyképes megoldást adhatunk több ezer főt ellátó irodaházaknak. Emellett nem csak a szolgáltatásainkat, de kerékpárjainkat is digitalizáljuk. Minden bringánk okoslakattal és nyomkövetővel lesz ellátva. Így nem csak könnyen lehet őket majd igénybe venni az appon keresztül, de mindent tudni fogunk a használatukról, amely a jövőre nézve nagyon hasznos információ lesz.
A „zöld” cégeké a jövő, ezt bizonyítja egy másik Digitálisan Tettrekész győztes is, a Tebe Csomagolásmentes bolt:
„Ahogy megtorpant a B2B vonalunk, pár nap alatt átálltunk B2C fókuszúvá”
Bár teljesen más területen működik, a Kruzbike-hoz hasonlóan a Four Bites Catering is sikeres évet zárt. Az ő működésükhöz azonban extra rugalmasságra és kreatív gondolkodásra volt szükség. Pólya Bernadett tulajdonos boldogan válaszolt kérdéseinkre.
– A Digitálisan Tettrekész Díjnak és a Cápák között műsorban való szereplésnek nagyon pozitív hozadéka, hogy feltett minket a térképre, mérhetően nőtt az ismertségünk, ami óriási érték – meséli a különleges falatkákat szervírozó catering cég tulajdonosa, aki viszont a rendezvények szinte teljes eltűnése miatt kénytelen volt új szolgáltatásokkal színezni a repertoárt, hogy életben tarthassa üzletét a pandémia idején is.
– A terveink 180 fokos fordulatot vettek a koronavírus miatt, hiszen már március közepével megszűntek a céges rendezvények. Ahogy megtorpant a B2B vonalunk, úgy pár nap alatt átálltunk B2C fókuszúvá. Ekkor született meg a „Főzünk rád is!” közösségi konyhánk, ahol egészséges ebédmenüket készítettünk előrendelésre, s tesszük ezt a mai napig. A rendelők maguk számára és rászoruló családok számára is kérhetnek ételeket, tehát nem csak jóllaknak, hanem jótékonykodnak is, ha minket választanak.
– Nyár közepén visszaköszöntek a céges ügyfelek is, így a Four Bites Catering kihasználta az átmeneti „fegyverszünetet”, rengeteg üzleti eseményt és esküvői cateringet bonyolítottak le. Nem érte őket meglepetésként, hogy októbertől ismét megállt az élet.
– Átálltunk az agilis működésre, hogy megtarthassuk munkavállalóinkat és fennmaradhassunk, mint cég. Design thinking módszertannal, csapatunk összes erősségét és kreativitását bevetve dolgoztuk ki üzleti ügyfeleink számára az otthoni catering, azaz „Snack box” szolgáltatásunkat, a szabadtéri piknik cateringet és viszonteladói hálózatunkat. A karácsonyi időszakra minőségi Mikulás-csomagokat, karácsonyi boxokat és online közös főzés szolgáltatást fejlesztettünk ki – mondja Berni.
– Éppen nyakig vagyunk egy digitális átalakulásban is, teljesen át kellett strukturálnunk dokumentációs rendszerünket, illetve egy olyan szoftver bevezetésében vagyunk, ami még egyszerűbbé teheti számunkra a rendeléseink konyhai, vagyis gyártási feladatokká történő lefordítását és automatizációját. Lehetővé teszi azt is, hogy mérni tudjuk, melyik tevékenységünkkel mit tudunk elérni. Nagyon megszerettük a B2C vonalunkat, így célunk, hogy 2021-ben megnyithassuk saját vendéglátó műhelyünket, ami igazi otthona lehet a jövőbeli B2C és B2B termék- és szolgáltatásfejlesztéseinknek.
Rugalmasságból ötös: egy útkereső és úttörő futárcég siker sztorija:
„Fontos, hogy kövessük a trendeket, ez profizmust sugall”
A minőségi gyermekruhákat, nyálkendőket és hálózsákokat gyártó és forgalmazó Cseppke a Digitálisan Tettrekész Díj mellett elnyerte Tomán Szabina befektetői támogatását is. Giret Fruzsina és Laár Györgyi cégvezetők összefoglalták az elmúlt félévet.
– Fura év volt 2020, mert látjuk, hogy sok vállalkozás nehéz helyzetbe került, de nekünk a díj és a szereplés miatt munkával és pörgéssel járt az év. KKV-s körökben, vásárlói körökben is ismertebbek lettünk, ugyanakkor kaptunk egy befektetőt is, a pénzét és tudását egyaránt. Tomán Szabinával a lehető legjobban jártunk, nyíltan és nagy szeretettel mentorál minket. Beavat a titkaiba, átadja a tudását, mióta része a csapatunknak, más szemmel tekintünk a cégre mi is – mondja Fruzsina. Webes vállalkozásként a Cseppkét nem érte sokként a zárás, ráadásul gyerekek mindig születnek. Nagyobb raktárkészletet, nagyobb raktárhelyiséget béreltek.
– Bevezettünk négy új mintát, új terméktípusokat, például a tökgatyót a babáknak, amiben kényelmesen elfér a mosipelus. Fontos lépés volt a webshop frissítése, amihez a Telekom szakértői tanácsait is megfontoltuk. A nyílt forráskódú webshopunk verziója elavult, ezért váltanunk kellett a modernebb kiadásra. És ha már informatikailag rendbe tettük az áruházat, külsőleg is megújult a webshop. Instagram-szerű, jó minőségű képekben gazdag oldalunk lett. Szerintem nagyon fontos, hogy kövessük a trendeket, ez profizmust sugall. Törekedtünk arra is, hogy az új honlap felhasználóbarát legyen, segítsük a vevőinket a rendelésben.
– A legfontosabb jövőbeli terv a külföldi nyitás, melyhez szintén jól jön Szabina segítsége.
– Megkerestek minket külföldön élő magyarok, akik szeretnék a termékeket forgalmazni. Jelenleg három országgal tárgyalunk, kettőnél már a szerződéskötés fázisában vagyunk, és a harmadik üzletfél is komoly. Ha minden jól alakul, a Benelux államokban, Szlovákiában és Svájcban is megnézhetjük majd, hogy teljesít a „külföldi Cseppke”, a Toddiebag, ikonikus termékünkkel, a tipegőhálózsákkal. Emellett 2021 nagy dobása lesz a Tomán kollekció is, melyben új anyukánk, Szabina ízlése is visszatükröződik majd. Ez egy limitált kiadású összeállítás lesz egészen új termékekkel is, de hogy mik lesznek ezek, az még maradjon meglepetés– büszkélkedik Fruzsina.
Ha még jobban megismernéd a Cseppke tulajdonosainak történetét, kattints ide:
A Digitálisan Tettrekész csapat tanácsai:
Olykor nem csak az árbevétel, hanem az ügyfelek hálája is új lendületet, inspirációt ad. Ha olyan vállalkozásunk van, amire küldetésként tekintünk, a munka még a legnehezebb időkben is szárnyakat adhat.
Ismerjük meg az üzleti folyamatokat optimalizáló szoftvereket. Ezeket a kisvállalkozások is bevethetik, ahogy azt a Four Bites Catering példája bizonyítja. A befektetés számokban is megtérül, hiszen olyan réseket is betölt, melyekre nem is gondolnánk.
A jó honlap fél siker: haladjunk a trendekkel és törekedjünk a felhasználóbarát honlapokra, és a mobilra optimalizált verzió megteremtésére.
Ami merev, az törik. 2020-ban a rugalmas, agilis vállalkozások a nyerők, akik megtalálják a menekülő útvonalakat, és villámgyorsan képesek új megoldásokat bevetni.
Szerző:
Sin Bettina – Hello Biznisz szerkesztőség
Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!
Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0
Legyél te az első, aki értékeli a cikket!