Tervezd meg profin az online meetingjeidet! Ha a személyes találkozó nem lehetséges, még értékesítésre is használhatod

Hogyan tudott folyamatosan munkához jutni egy ötvös a covid alatt? Online találkozókat szervezett a vásárlóival, segédletet készített nekik a megfelelő döntéshez és végig rugalmas maradt. Bori Bianka beavat minket ennek a részleteibe. Lévai Richárd közösségi média szakértőnk pedig ahhoz ad jó tippeket, hogy mire figyeljünk oda, ha rendszeresen online meetingre adjuk a fejünket, azonkívül, hogy világosítsuk meg jól.

Bori Bianka közgazdász diplomáját tette a fiókba, és váltott gyerekkori hobbijára az ékszerkészítésre. Még az egyetemi évei kitanulta az ötvös szakmát, majd hat évvel ezelőtt egy bátor, de egyben megalapozott időpontban kilépett az irodai életből és székhelyét áttette a stúdiójába. A covid alatt nem érte negatív hatás, ugyanúgy érkeztek hozzá a megrendelések, ami szerinte nagyrészt annak köszönhető, hogy indulása óta digitális szemléletű ügyfélszolgálatot vezet. Van weboldala, webshopja, illetve aktív és kiforrott koncepcióval bíró üzleti profiljai a közösségi médiában. De volt valami, ami egy ideig kényszerűen szünetelt nála is a lezárások alatt, mégpedig a személyes egyeztetések. Bianka nem ijedt meg, a találkozások online meeting formájában valósultak meg. Ez jellemzően a karikagyűrű és az eljegyzési gyűrűk esetében volt mindenképpen szükséges, a kollekciódarabokat (fülbevaló, nyaklánc) pár kattintással továbbra (akár előzetes kommunikáció nélkül) meg lehetett rendelni. 

Volt olyan egyedi ékszert kérő ügyfelem, akinél 80 százalékban online zajlott a megrendelés, de akadt olyan külföldön élő vásárlóm is, akinél kis csellel – a gyűrűméretét egy helyi ékszerboltban ellenőrizte – a teljes folyamatot digitálisan meg tudtuk oldani” – meséli Bori Bianka. „Mivel részben egyénre szabott termékeket készítek, nem is cél, hogy teljesen online felület legyek” – teszi hozzá. Az ékszervásárlásnál egyébként is gyakori, hogy a vásárlók prekoncepciója (designról, szélességről, kőről) a valóságban jelentősen módosul. „Magyarországon a férfiak például nem nagyon viselnek ékszert, és ezért fogalmunk sincs mi áll jól nekik. A többségük széles, vastag gyűrűt szeretne, és aztán nálam a stúdióban látják, hogy az egyáltalán nem mutat jól a kezükön” – meséli Bianka, akihez most is előzetesen időpontot kell foglalni, legyen szó online vagy offline találkozásról.

Mire figyelj oda, ha online meetingelsz?

Lévai Richárd, a Liftup Kft. alapítója, közösségi média szakértő szerint az online meetingeknél még jobban oda kell figyelni a mennyiségre. Normál esetben két megbeszélés között van egy szusszanásnyi, vagy akár egy utazásnyi időnk, de ha online meetingre vagyunk ráállva, ez gyakran egyáltalán nem valósul meg – egyik követi, a másikat, szünet nélkül. 

  • „Nagyon könnyű az online meetingeket a gyorsaságuk, rugalmasságuk miatt túlhajtani, aminek később több negatív hatása is lehet a mentális képességünkre, de akár az egészségünkre is” – mondja el a szakértő.  
  • Nem minden terület alkalmas az online meetinges kapcsolattartásra. „Mezőgazdasági értékesítésben érdekelt ügyfeleimnél ez nem ment, mivel abban a szektorban személyes találkozó során születik meg a bizalom”.
  • Tudjuk meg, hogy akivel beszélni fogunk, az járatos-e az online meetingek világában. „Mi a legkényelmesebb neki, ismeri-e a Zoomot vagy inkább jobban érzi magát egy Facebook Messenger Roomban? Egy egyeztető e-mailben akár lépésről lépésre leírhatjuk a kapcsolódás menetét” – mesélte Lévai Richárd.  
Hogyan zajlott az online meeting Bori Biankánál?
  1. A videóbeszélgetéshez Bianka a laptopját használta, és előzetes maga elé készített minden szükséges tárgyat: mintakollekciót, korábbi darabokat, különböző színű fémeket, drágaköveket és egyéb eszközöket.
  2. Előzetesen PDF-formátumban elküldött egy segédletet is, amiből az ügyfelei meg tudták határozni a gyűrűméretüket.
  3. Az ügyfelektől azt is kérte, hogy készítsék elő saját (akár bizsu) ékszereiket, hogy jobban megértsék, hogy az ékszer melyik részéről beszél.
  4. A megrendelést követően az ékszerkészítés folyamatáról videós anyagban is beszámolt.

+1 tanács: “Sose felejtsük, hogy a másik oldalon is emberek ülnek. Ha valami nem a tervezettek szerint halad, valamit nem készítettünk elő, maradjunk őszinték, azt az ügyfelek mindig meghálálják bizalommal” – mondja Bianka.

Érdemes készülni a tapasztalata szerint még arra is, hogy az online meeting tovább tart, mint egy személyes találkozó. „Az előre meghatározott 1 óra simán csúszott 1,5 órásra” – meséli. Szerinte még fontos, hogy egy elemzői szemlélettel álljunk egy ilyen rendkívüli helyzethez mint a covid, azt figyeljük, hogy hogyan lehet jobbá tenni az eddigi folyamatainkat – ő például ezért látta nagyon hasznosnak azt a segédletet, amit a covid alatt készített. 

Lévai Richárd pedig még pár praktikus dologra hívta fel a figyelmünket, amelyet a rutinosok is hajlamosak lazán kezelni online meeting szervezés esetében:

  • Állítsuk be úgy a meetinget, hogy nekünk kelljen egyesével beengedni a résztvevőket. Így biztosak lehetünk abban, hogy nem lesz a meghívottakon kívül más jelen.
  • A kamerát, mikrofont csak akkor kapcsoljuk be, amikor már ellenőriztük, hogy nincs a háttérben semmi zavaró hangforrás vagy oda nem illő berendezési tárgy (gyerekfotó, mosatlan edény stb.)
  • Praktikus céges meetingnél, ha brandesített háttér (molinó, poszter) előtt ülünk. Nézzük meg azért, hogy tényleg látható-e a logónk. 
  • Ha többen használnak egy gépet, pl. a gyerek is azon tanult online, akkor mindenképp ellenőrizzük, hogy kinek a neve szerepel a meetingben. Vannak olyan meetingrendszerek, ahol beállíthatjuk, hogy kis dobozkában kint legyen végig a nevünk.
  • Ha profi környezetet teremtünk, azzal nagyobb bizalmat szerezhetünk. A világítás, hang – ahogy egyéb videózásnál – itt is fontos. Az arcunk legyen jól megvilágítva, ehhez legegyszerűbb beszereznünk két kislámpát, amiket tegyünk a monitor két oldala mellé, és eredményként egy nagyon szép képet kapunk.
  • Azt is érdemes megfontolni, fölvehetjük-e a meetinget, ezt mindenképp előre kell tisztázni résztvevőkkel: hogyan osztjuk meg, meddig tesszük elérhetővé? – tudjuk meg még a szakértőnktől.
Te is szeretnéd tökéletesíteni az online meetingjeidet? Nézd meg Bianka D tervét, ahol könnyedén lemásolhatod a lépéseket, és megtudhatod, mire érdemes figyelned a meeting szervezése és menedzselése során.

Szerző:
Kandó Eszter – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 3 / 5. Összes értékelés: 1

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Termékajánló

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.