Nő az organikus forgalmad, de nem nő a bevételed? Ezek lehetnek az okai

A weboldalad organikus forgalmának növelése nem egyszerű feladat, azonban hosszú távon kulcsfontosságú lehet, ha nem akarsz minden hónapban jelentős összegeket fizetett hirdetésekre költeni.

Az organikus látogatók számának növelése elsősorban 3 fontos tényezőtől függ:
  1. Mennyire felel meg az oldalad technikailag a Google jelenlegi elvárásainak;
  2. Mennyire figyelsz oda a tartalmak megfelelő optimalizálására;
  3. Mennyire hiteles a weboldalad a keresőóriás szemében.

Tapasztalataink szerint egy megfelelően optimalizált weboldallal egy év alatt, iparágtól függetlenül, általánosságban 2-3-szoros organikus forgalom növekedés érhető el.

Ugyanakkor azt is fontos kiemelni, hogy a látogatók számának növelése csak egy része a sikeres marketing gépezetnek, hiszen emellett még számos más tényezőre is figyelned kell, hogy a forgalmaddal egyenlő mértékben növekedjen a konverzióid száma is. Épp ezért összegyűjtöttük azokat a legfontosabb elemeket, amelyek átmenetileg ugyan magas forgalmat hozhatnak, de nem garantálják az eladásaid növekedését.

0. A terméked vonzó mind minőségében, mind árában?!

Akkor tudsz eladni, ha a potenciális vásárlóid elhiszik, hogy értéket tudsz számukra teremteni és a létrehozott érték kevesebb, mint a terméked / szolgáltatásod ára. Ha már sikeresen adtál el a portékádból, akkor ezzel a későbbiekben sem lesz gond. Ha nulláról indulsz, akkor viszont a forgalom növekedése mellett időről-időre tekints rá a bevételeid alakulására.

A tapasztalatom szerint a forgalom növekedése során nem feltétlen egyenes arányban fog nőni a bevételed is. Ugyanakkor az jogos elvárás, hogy láss benne trendszerűséget (értsd: növekedést). – mondja Szesztay Péter, a BP Digital ügyvezetője.

1. Nem megfelelő kulcsszóra optimalizálsz

Ha folyamatosan növekszik a weboldalad forgalma, de a bevételed stagnál, akkor az első szempont, amit mindenképp meg kell vizsgálnod, az a kulcsszavaid listája és a mögöttük meghúzódó keresési szándék. Ha egy aloldalad tartalma olyan kifejezésre van optimalizva, amely nem egyezik meg a felhasználók keresési szándékával, akkor komoly hátrányból fogsz indulni a versenytársaidhoz képest. Ahhoz, hogy a kulcsszókutatás során összegyűjtött számtalan magas volumennel rendelkező releváns kifejezést az előnyödre fordítsd, meg kell vizsgálnod, hogy a Google az egyes szavakra jelenleg milyen oldalakat rangsorol. Ha azt tapasztalod, hogy a keresett kifejezésre 80-90%-ban termék oldalak jelennek meg a keresőben, akkor neked is ennek megfelelően kell optimalizálnod az oldalad.

Ugyanakkor a kulcsszavak fluktuációját sem szabad figyelmen kívül hagynod, azaz, hogy mennyire cserélődnek az előkelő helyen rangsoroló oldalak egy bizonyos időintervallumon belül. Remek példa erre a “korona” kifejezés, ami az elmúlt fél évben jelentősen megváltoztatta a felhasználók keresési szándékát, ezért a Google is ennek megfelelően kezdte el rangsorolta az oldalak.

1

Tartalomgyártás előtt érdemes tehát ellenőrizned a felhasználók keresési szándékát, a kulcsszavak fluktucióját, relevanciáját, majd ez alapján létrehoznod egy olyan üzleti céljaidra szabott tartalmat, amely megfelel, mind a felhasználóknak, mind a SEO legfontosabb alapelemeinek.

2. Lassú oldalbetöltés és rossz felhasználói élmény

A betöltési sebesség egy olyan hiba, ami számtalan weboldalnál komoly problémákat okoz.  Bár a sebesség közvetlenül nagyon csekély mértékben befolyásolja a helyezéseidet, de ha azt vizsgáljuk, hogy milyen mértékben növeli az oldaladra jellemző visszafordulási arányt, már mindenképp említésre méltó. Tudtad, hogy ha 3 mp-nél több időbe telik amíg betölt az oldalad, a látogatóid közel 32%-át elveszíted? 5 mp-nél ez az érték már 90%, ami azt jelenti, hogy 100 látogatóból átlagosan, csak 10 várja meg, hogy betöltődjön az oldalad.

2

A betöltési sebesség tehát alapvetően rombolja a felhasználói élményt, mindamellett, hogy jelentősen növeli a visszafordulási arányt is. A Google legfrissebb (Core Web Vitals) oldal élmény mutatói remekül kifejezik, hogy milyen elemek optimalizálására kell még nagyobb hangsúlyt fektetned, mint korábban.

Ide tartozik az oldalad betöltési ideje (Largest Contentful Paint – LCP), hogy milyen gyorsan reagál az oldalad egyes felhasználói kérésekre, például egy kattintásra (First Input Delay – FID), valamint, hogy mennyire stabil az egyes elemek megjelenése és elmozdulása (Cumulative Layout Shift – CLS). Ezek a mérőszámok és metrikák értelemszerűen minden weboldal tulajdonos számára elérhetőek, ezért te is bármikor ellenőrizni tudod a Google Search Console felületén. Ha azt látod tehát, hogy az oldalad analitikájában egy megfelelően keresőoptimalizált kategória oldalra nagy forgalom érkezik, de mégsem nőnek az eladásaid, érdemes mélyrehatóbb elemzést végezned. Vizsgáld meg mennyi időt töltenek a látogatóid az oldalon, mekkora a visszafordulási arány. Ha például azt tapasztalod, hogy nagyon alacsony az oldalon töltött idő és magas a visszafordulási arány, akkor lehetséges, hogy lassú az oldalad és a potenciális vásárlóid megunták a várakozást, kiléptek és ezzel te értékes vevőket veszítettél.

3. Nincs készleten a terméked

A készlethiány jellemzően olyan webáruházaknál szokott komoly problémákat okozni, ahol több száz, vagy akár több ezer termék is elérhető. Ha nincs megfelelően kiépítve a termékeid logisztikája, esetleg nem tudjátok, hogy melyik termékből mekkora tartalékra van szükség, vagy akár egy vásárló nagyobb tételben rendel tőletek és emiatt készlethiány lép fel, komoly veszteség érheti a vállalkozásod. Bár a potenciális vásárlóid organikusan megtalálják az oldalad, azonban a készlethiány miatt egyrészt nem tudnak vásárolni, másrészt pillanatok alatt kilépnek az oldaladról és visszatérnek a találati listára, ahonnan egyenesen a versenytársaidhoz fognak továbblépni. A probléma fokozottan érvényes, ha például hetekig-hónapokig nem tudják az érdeklődők megvásárolni az adott terméket. Kövesd figyelemmel a Google Search Console-ban az organikus eredményeid, vesd össze a konverzióiddal, és reagálj minél hamarabb, ha valamilyen anomáliát veszel észre.

4. Nem biztonságos az oldalad

A megnövekedett visszafordulási arány mögött nem csak a lassú oldalbetöltés állhat, hanem az SSL tanúsítvány hiánya is. Tudtad, hogy például a Google Chrome böngésző minden olyan weboldalnál figyelmeztet, amely nem rendelkezik a megfelelő tanúsítvánnyal és védelemmel? Ilyen esetekben a potenciális vásárlóid az oldaladra kattintás után csak egy olyan üzenetet fognak látni, hogy “Az oldal nem biztonságos”, vagy “Ezen a webhelyen ne adja meg a személyes adatait, mert illetéktelenek kezébe kerülhetnek.” Te szívesen vásárolnál olyan oldalon, ahol ilyen üzenet fogad? Bizonyára nem, és a vevőid sem…

Ahhoz, hogy elkerüld ezeket a kellemetlen üzeneteket, törekedned kell rá, hogy mindig aktív legyen az SSL tanúsítványod, és megfelelően kezeld a látogatóid, vevőid bankkártya és személyes adatait. A HTTPS protokoll – SSL tanúsítvány telepítése kifejezetten egyszerű és akár egy ingyenes verzióval is hónapokig tudod biztosítani, hogy az oldaladon megadott adatok titkosítva és biztonságosan jussanak el a célszerverhez.

5. Nincs megfelelően optimalizálva a termék oldalad

A konverzió optimalizálásra számtalan módszer és megközelítés létezik, azonban ezek közül az egyik legfontosabb a termék oldalaid finomhangolása. Ne feledd, a termék oldaladnak egyetlen célja van. Ez pedig nem más, mint a látogatók meggyőzése arról, hogy igent mondjanak az általad kínált portékára.

Vizsgáljuk meg tehát mire kell odafigyelned, hogy az organikus forgalom növekedése mellett a konverziós arányod is maxon pörögjön.

  1. Figyelj a termékleírásra

A termékleírások optimalizálásánál egyrészt használhatod a történetmesélés erejét, másrészt kiemelheted a terméked előnyeit, és rávilágíthatsz a potenciális vásárlók problémáira is. Ugyanis, ha a potenciális vásárló magára ismer és szembe találja magát a problémával, sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy tőled fogja beszerezni az adott terméket.

  1. Optimalizáld a fotókat

Ha rossz az első benyomás, jelentős hátrányból indulunk a versenytársakhoz képest, vagyis a képek minőségén nem érdemes spórolnod. A feltöltésnél pedig mindig törekedj a képek megfelelő elnevezésére és tömörítésére is, hogy az oldal betöltési sebessége se okozzon fennakadást.

  1. Jelenítsd meg a véleményeket

A látogatók jelentős része a vásárlást megelőzően elolvassa a korábbi vásárlók tapasztalatait és visszajelzéseit a termékkel kapcsolatban. Éppen ezért ez egy olyan plusz megerősítést adhat, ami meggyőzi a felhasználókat, hogy megbízható a terméked és valóban a leírásnak megfelelő.

Összegzés

Az organikus forgalom növekedése tehát nem minden esetben egyenesen arányos a vállalkozásod bevételeinek növekedésével, azonban a megfelelő elemek optimalizálásával nagy mértékben javítható ez az arány. Ahhoz, hogy elkerüld a fenti hibákból adódó veszteségeket, azt javasoljuk, hogy folyamatosan monitorozd a weboldalad és a vállalkozásod legfontosabb mutatóit, a legnépszerűbb analitikai eszközök segítségével.

Szerző:
Szesztay Péter
A BP Digital SEO ügynökség ügyvezetőjeként közepes- és nagyvállalatoknak segít növekedni online marketing eszközökkel. A non-profit linképítés program megálmodója, elkötelezett híve a fenntartható üzleti megoldásoknak.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 3.5 / 5. Összes értékelés: 2

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.