Ha nem haladsz a korral, nem leszel több egy sarki burgeresnél!

Img 4060

A Pesti Pipi nagyon piciként kezdte, mára pedig egy ötven fős és komoly franchise-robbanás előtt álló nyereséges, díjnyertes vállalkozássá nőtte ki magát, ami megmérte magát a Cápák előtt is. Az alapító-tulajdonos Dancs Attilának nem voltak félelmei, amikor saját street food vállalkozásával megjelent az egyébként a telítődés jeleit mutató piacon. Persze egy vállalkozás építése és megtartása kőkemény kihívás és munka, amiről Attila nagyon is őszintén beszélt nekünk. A vállalkozó elnyerte a Telekom Digitálisan Tettrekész Díját is.

Négy éve indult a Pesti Pipi, de miért éppen a street food felé léptél? A piac már akkor is telített volt…

A Pesti Pipi előtt egy kifőzdében dolgoztam szakácskánt és meglepett, hogy mennyire nehéz – akár egy kifőzdei színvonalon is –, szakképzett és értékelgető szakácsot, munkaerőt találni. Arra gondoltam: ha én vállalkoznék, akkor olyan területen tenném, hol én magam is meg tudom tanítani a kollégáknak a szakmai fogásokat. Ezért választottam a street foodot.

Nem volt benned félelem, hogy nagy a kockázat amiatt, hogy egy nagy versenyt kínáló piacon kell megtalálnod a helyed?

Egyáltalán nem volt bennem félelem, hiszen igencsak sok vendáglátó helyről sokszor a mai napig negatív tapasztalattal jövök el. Lehetséges, hogy mennyiségi igen, de minőségbéli telítettség biztosan nincsen az országban. Egy percig sem gondoltam, hogy ne állnám meg a helyem e téren.

Számodra mit jelent a minőség, hogyan értelmezed?

Ha kifejezetten az ételkészítés kapcsán beszélünk a minőségről, akkor a legfontosabb, hogy az ételnek olyan íze és állaga kell legyen, amitől a vendég, a vevő boldog lesz. Engem még mindig meglep, hogy sokszor nem ezzel a szemlélettel találkozom. A vevő számára az a legfontosabb, hogy amiért fizet, az összességében finom legyen, aminek egyik alapvető feltétele a friss és jó minőségű alapanyag. Mindez még sok helyen hibádzik, pedig aki ebben megállja a helyét, az sikeres üzletet tud vinni.

Az udvariasság, kedvesség mennyire számít?

Nagyon fontos tényező. Amikor elindítottam a Pipit, nagyon sok energiát fordítottam arra és a mai napig is azt teszem, hogy a munkatársaimat képezzem a vendégekkel való kommunikáció terén. Furcsának találom, hogy a vendéglátásról szólva ezt ki kell emelni s itt is azt tartom meglepőnek, hogy a nagy átlag nem fordít erre kellő energiát. Az, hogy kedves vagyok a vendégekkel, nem szabadna, hogy téma legyen.

Amikor elkezdted összerakni a Pipit, mik voltak azok a szempontok, vagy feladatok, amiket mindenképpen ki kellett pipálnod, hogy kinyithass az első napon?

Egyszerre volt viszonylag könnyű és nehéz dolgom. Például könnyű az alapanyagok terén, mert az előző munkahelyemen a saját területükön valóban kiváló minőséget képviselő beszállítókkal ismerekedtem meg, így a Pipi kezdete óta együtt dolgozunk. Ami viszont komoly feladat volt: meg kellett terveznem és le kellett írnom egy olyan rendszert a munkatársaim számára, amiben akkor is tudnak dolgozni, ha valami ok miatt nem vagyok az üzletben, nem vagyok jelen.

79362521 461258831231842 4012359388521037824 N

Most egy ötven fős vállalkozásod van, de a csapatépítés korábbi elmondásod szerint nem volt egy egyszerű történet. Mi volt a gond?

Ahogyan említettem is, a szakemberek hiánya nagy problémát jelent, így nehéz volt megtalálni a megfelelő embereket és összerakni egy olyan csapatot, aminek tagjai jól el tudják látni a feladatukat. A csapatépítés számomra azt jelenti, hogy ismerem a munkatársaimat, az ő jellemüket és helyén tudom kezelni az esetleges problémáikat. Mivel ismerjük egymást, tudunk egymásra támaszkodni is.

A megfelelő embert a megfelelő helyre?

Igen, de ebben követtem el ballépéseket is. Megesett, hogy olyan munkatársat vettem föl vezetőnek, akiről rövid időn belül kiderült, hogy visszaél a pozíciójával a munkatársak és az én irányban is. De lehet hibázni, a hibát pedig ki lehet javítani.

A Cápák között műsorban miért mutattad meg magad és a Pesti Pipit, mi volt a célod?
Amikor kaptam egy megkeresést a műsorban való szereplés lehetőségéről, akkor egyszerűen csak szerettem volna ott lenni és megismerni ezeket a nagyon nagy sikereket elért embereket. Végig néztem az előző évadot és nagyon tetszett a Cápák jelleme, személyisége. Őszintén mondom: nem az anyagi indíttatás motivált, hanem a Cápákkal való találkozás vonzott. De ha ezek után egyikük még be is száll a Pesti Pipibe, akkor az tényleg egy pluszt jelent…

Hogyan készültél föl a szereplésre?

A műsor munkatársaival közösen raktuk össze a speech-et és gyakoroltunk, két kollégám pedig csirkejelmezben vállalt szerepet.

Azt mondod, nem a pénztőke lehetősége motivált, s végül is nem kapott a Pipi befektetést, mégis, ez hogyan érintett?

Valójában egy kicsit meg is lepődtem ezen a döntésen, mert úgy gondoltam, hogy egy nagyon jó üzletet vittem a Cápák elé. Nem csak egy gondolattal, egy ötlettel, hanem egy nagyon erős árbevétellel bíró vállalkozással álltam eléjük. Szóval meglepett a döntés, de nem éreztem problémának.

Bár te magad is azt mondtad egy videóinterjúban, hogy mentort és nem feltétlenül befektetőt keresel. Ezt hogyan értsük?

Amióta a vállalkozást elkezdtem, mindig utólag érzékelem az összes problémát, hiszen még sosem építettem céget. Így pedig nem tudok előre felkészülni és mindig utólag tanulok. Viszont egy olyan vállalkozó – mint amilyen egy Cápa is – már nagyon sok mindent látott és tapasztalt, így vélhetően sok problémát is előre láthat. Tehát – már csak azért sem, mert a Pipi profitál – nem anyagi forrásra, sokkal inkább egy „tanárra”, egy mentorra volt szükségem. Pénzben és időben nagyon sokat számít, ha van az ember mellett egy tapasztalt mentor. Levente személye és stílusa már az előző évadból is nagyon szimpatikus volt, így nagyon örültem volna, ha legalább mentoring szempontjából kaphatok valamit az ő tudásából, tapasztalatiból.

Számodra van tanulsága a műsornak?

Mindenképpen. Például kiderült, hogy a Cápák is emberek, sőt, nagyon is szimpatikus személyiségek. Nem kell tartani ezektől a nagy halaktól, hanem inkább meg kell keresni azt a módot, hogyan is lehet együttműködni velük. Nagyon stresszes pillanatok voltak, amikor a színpadra léptem, de mivel végig nagyon közvetlenek voltak, a szereplés elképesztően pozitív élmény volt.

79442876 576262136529507 5521781999242575872 N

Közben pedig óriási terveid vannak: például franchise-t építesz.

Igen, de az induláskor még nem voltak ilyen terveim.

Hogyan tervezed, hogyan látod a jövődet ebből a szempontból?

A jövőmet eléggé megváltoztatta a műsor, hiszen a szereplés óta közel ötven franchise megkeresés érkezett, s az időm teljes mértékben a jelöltekkel való megbeszélésekkel telik. A Cápák között műsor előtt kettő franchise partnerünk volt, most pedig folyamatban még öt üzlet megnyitása, de több megállapodás is révbe ért már. Nagy az esély rá, hogy ebben az évben több mint egy tucatnyi Pesti Pipi kezd el működni. A műsor előtt is szerettek minket a vevők, de a Cápák között „felrobbantotta” a Pipit.

Most is egy meetinged után vagyunk; hogyan győződ meg ezt a sok munkát, mint vállalkozó, mint ember?

Nem könnyen, sőt, kifejezeten nehezen, leginkább lelkileg. Jelenleg napi tizenhárom-tizennégy órát dolgozom a hét inkább hat napján. De a siker keresése végtelen számomra, mindig kíváncsi vagyok arra, hogy mi a következő szint, a következő lépcsőfok. Nagyon motiválónak tartom, hogy mindössze négy éve indultam el vállalkozóként, s ha jól működnek a saját üzleteim és még jó néhány franchise nyílik, elmondhatom, hogy egy nagyon jó vállalkozást építettem föl.

Nem lovagolnék nagyon a koronavírus-járványon, de mindenkit érintett; hogy sikerült átvészelni ezt a nehéz időszakot?

Az üzletek nagyon forgalmas, leginkább tömegközlekedési csomópontokon működnek, így maradt akkora vendégtömeg és árbevétel a nehéz időszakban is, hogy fenn tudtam tartani az üzleteimet. Amikor beütött a karantén, mi is azonnal elkezdtük szervezni a házhozszállítást. Nyilván az elején megijedtünk, de szerintem az átlaghoz képest heteken belül visszaépült a forgalmunk. Kicsit összehúztuk magunkat, kevesebb órát voltunk az üzletekben, s szerencsére kollégát sem kellett elbocsátani. Nem szenvedtünk maradandó károkat.

Azt mondod, nagyon sok tárgyalásod van, szóval, milyen az ideális partner, akivel szívesen szerződsz?

Olyan, akinél szó szerint az érzem, hogy nem a szerződés és annak tartalma lesz a döntő, hanem hogy jó együttműködésre számíthatok vele. A szerződés „csak” egy formalitás, ha nem jövünk ki egymással emberileg, akkor az egész együttműködés nehézzé válik. A megbeszélések alatt, amennyire csak lehet, igyekszem felderíteni a másik fél személyiségét. Közhely, de mégis arról van szó, hogy a másik emberben a megbízhatóságot, a korrektséget, a nagybetűs partnert lássam.

Milyen érzés volt átvenni a Telekom Digitálisan Tettrekész díját?

Végtelenül jó érzés volt és ez egy végtelenül kedves gesztus, segítség a Telekom részéről. Számomra különösen fontos, mert jelképezi az eddigi utamat vállalkozóként, hiszen a Stadionoknál kezdtem egy hat négyzetméteres bódéban, most pedig ott tart tartok a Pipivel, hogy a Cápák között harmadik szériájában különdíjasok lettünk.

Úgy látom, hogy nagyon jó barátságban vagytok az online-nal és a digitalizációval, letisztult és ergonomikus a weboldalatok is…

Szerintem – legyen szó bármilyen szféráról – aki a huszonegyedik században nem használja ki a digitalizáció adta lehetőségeket, az biztosan lemarad másokkal szemben. Mi mindent online intézünk a rendelésfelvételtől kezdve a raktérkezelésig. Szerintem e nélkül már csak egy sarki csalamádés burgeresként lehet működni, aki viszont ennél többre vágyik a vendéglátásban, annak elkerülhetetlen az erős online jelenlét és az eszközök használata.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!

Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
regisztrálj a hírlevelünkre!