Minőség mindenek felett – a Zing Burger sikersztorija

Jó időben, jó helyen, jó ötlettel indítottak gasztronómiai vállalkozást Susánszky Ádám és Csanda Eszter, a Zing Burger & Co. alapítói. Ráéreztek arra, hogyan lehet egy csavart vinni a hamburgerkészítésbe, mitől lesz egyedi és emlékezetes az ő saját burgerük. Hogy az egyik legnépszerűbb pesti hamburger receptje mellett a siker receptjére is rátaláltak, azt az is igazolja, hogy milyen dinamikus növekedést tudhatott magáénak a cég az indulás óta eltelt kilenc évben. Ádámot és Esztert a Zing Burger sikersztorijáról kérdeztük. 

Volt idő, amikor még csak a pesti bulinegyedben szórakozók ismerték közelebbről a Zing Burgert, de az is lehet, hogy akkoriban még csak arra emlékeztek, hogy ettek egy jó hamburgert, amit a Gozsdu udvarban parkoló food truckon árultak. Ez a 9 évvel ezelőtti időszak már egészen régmúltnak tűnik, ha megnézzük, hol tart most a Zing Burger & Co.: 2019-ben már 1 milliónál több hamburgert adtak el egy évben, a food truckok helyett már éttermekben árulják saját specialitásaikat, és már nem is csak Budapesten. A 15 étteremből kettőt vidéken találunk, Székesfehérváron és Debrecenben. 

Épp egy gazdasági válság után próbálta helyét keresni a Zing-alapító Susánszky Ádám, amikor arra gondolt, miért ne pályázhatna a legmenőbb budapesti hamburgerező címére. Akkor még egy Andrássy úti éttermet vitt, ami egy korábbi Index blogban, az Egy nap a városban oldalán megjelent ajánlónak köszönhetően gyorsan népszerűvé vált. A menőnek számító hamburger miatt meghívást kaptak a Csanda Eszter által szervezett Streetfood Show-ra, innen jött az ötlet, hogy miért ne lehetne mobil eszközökön tovább vinni az boltot, közösen. 

Hamburger szívvel-lélekkel, food truckból és étteremből

„Az első food truck a Gozsdu udvarban állt, 2013 júniusában települtünk oda. Másfél évvel később pedig gondoltunk egy merészet és megnyitottuk első éttermünket a Király utcában, a bulinegyed közepén” – emlékszik vissza a kezdetekre Eszter. A cél azóta sem változott: prémium hamburgereket szeretnének kínálni a nagyközönségnek, minőségi alapanyagokból, szívvel-lélekkel készítve. 

„A Zing Burgernél abban hiszünk, hogy a vendégeink az alapanyagok minősége miatt járnak vissza hozzánk. Ezért már a kezdetek kezdetén azt az utat választottuk, hogy magunk keverjük a szószokat, sütjük a zsemléket, vagy daráljuk a hamburgerhúst. Csak így biztosíthatjuk hosszútávon a termékek frissességét és az állandó magas minőséget” – állítja Ádám. Hozzáteszi, hogy nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy hazai termelőktől szerezzék be a zöldségeket és az angus marhahúst. Ez a minőség iránti elkötelezettség az egyik fontos faktora a sikerüknek. 

„Újítók voltunk abban, hogy elhoztuk Magyarországra a ’fast casual’ éttermi irányzatot. Ez azt jelenti, hogy a mi éttermünkben ugyan önkiszolgálás működik, de az alapanyagok minősége és a termékek elkészítésének módja a hagyományos ’dining’ típusú éttermek minőségi folyamataira épül. Így egyszerre lehetünk gyorsak és hatékonyak, megőrizve az ételeink magas minőségi színvonalát” – avatnak be minket a részletekbe a Zing-alapítók. 

Láthatóvá tenni a márkát – offline és online egyaránt 

Susánszky Ádám úgy gondolja, hogy onnantól vált észlelhetővé a Zing márka, amikor lett egységes arculatuk, és ez megjelent a truck-designban, a munkaruhában, a csomagolásban egyaránt: „Gyakorlatilag már az első food truckunknál megvalósítottuk egyetlen kis kocsiban egy nagy multicéghez hasonlóan az egységes designt. Emellett később sokat lendítettek a márka ismertségén az egyes marketingelemek, mint a közösségi média posztok, hirdetések, a folyamatos fotózások az éttermekben, a videós anyagok, na és a megfelelő éttermi promóciók.” 

Az online marketing most is fontos lába a Zing kommunikációjának: minden felületen igyekeznek jelen lenni, legyen szó Facebookról, Instagramról vagy TikTokról, úgy érzik, hogy folyamatosan lépést kell tartani a változó trendekkel, és saját tartalmakkal reagálni az újdonságokra. Folyamatosan futnak Zing-hirdetések egységes látványvilággal, grafikával, amelyekkel a már kialakult közönségüket és új vásárlókat egyaránt szeretnének megszólítani. 

A Zing évről évre nőtte ki magát a food truckból árusító hamburgeres pozíciójából a meghatározó hazai étteremlánc szerepköréig – gyakorlatilag a hamburgerre specializálódott láncok között csak a két nagy külföldi márka, a McDonald’s és a Burger King előzi őket. Igaz, azok pedig nem ’fast casual’ éttermekre építenek. Az impozáns növekedést a 2020-ban érkező covid-járvány torpantotta meg. Kihívást jelentett a Zingnek ez az időszak, de nem roggyantak meg. 

Wlf8804
Gyors reagálás a változásokra – ez válságos időkben a túlélés záloga 

„Egyik napról a másikra kellett átállnunk az éttermi kiszolgálásról a házhozszállításra, és alapvetően újdonság volt számunkra, hogy egyáltalán megjelentünk ilyen házhozszállítós platformokon. Tartottunk is tőle, hogy sikerül-e majd tartanunk a minőséget, nem romlik-e az élvezeti érték a szállítás miatt. Erre jelentett megoldást, hogy támaszkodhattunk food truckos múltunkra, a távolabb eső külvárosi részekbe el tudtuk helyezni ezeket a kocsikat, így rövidülhettek a kiszállítási idők a külső kerületekben is, vagy ezáltal vált egyáltalán elérhetővé a Zing bizonyos városrészekben” – mondja Eszter.  

Ha a 2019-es 1 millió eladott hamburgeres eredményt jelentősen túlszárnyalni nem is sikerült, tudták tartani azt a szintet, hogy a működésük ne kerüljön veszélybe. Túlélték azt a kemény időszakot, ami a gasztronómia minden szereplője számára komoly kihívást jelentett, nem egy étterem számára egyenesen megugorhatatlan akadályokat. 

2022-ben a vendéglátós szektorban bizakodtak, hogy két pandémiás év után végre kicsit hátra dőlhetnek – de minden jel arra utal, hogy ez messze nincs így, mert komoly recesszióval számolhatunk. A zingesek remélik, hogy az indulásuk óta eltelt kilenc év kellően megedzette őket és ha nem is lesz gyerekjáték átvészelni az előttünk álló hónapokat, akár éveket, megmaradnak a piacon: „Nekünk is új lesz ez a helyzet, ahogy mindenki másnak, és mindent megteszünk, hogy a lehető legkevesebb fájdalommal járjon. Ezt kívánjuk minden magyar vendéglátósnak is.”  

Amiben az alapítók egyértelműen bíznak, az a munkatársi háttér. Ha meg kell nevezni egy valamit, ami a legnagyobb érték a vállalkozásában, akkor egyből azt vágják rá, hogy a csapatukra a legbüszkébbek. Márpedig a jó dolgozói kollektíva ugyanolyan fontos alkotóeleme egy vállalkozás sikerének, mint a hamburgernek a marhahús. 

Susánszky Ádám és Csanda Eszter  3 + 1 tippje, hogyan tehetjük sikeressé vállalkozásunkat: 

1.      Állandó minőség 
Ne adjunk lejjebb a minőségből, legyen a kiváló minőség az egyik márkaértékünk. 

2.      Megbízható üzlettárs 
Legyen egy olyan partnered az üzletben, akivel meg tudod osztani a gondolataidat, de a problémáidat is. 

3.      Megfelelő arculat 
Esetünkben lendületes, fiatalos – mindenképp olyan, ami kifejezi a márkát, ami segít elmondani, kik vagyunk. 

+ 1 Rugalmasság 
Válságos időkben különösen nagy szükség van arra a képességre, hogy gyorsan reagáljunk a mindennapi eseményekre, alkalmazkodjunk a megváltozott helyzetekhez.

Szerző:
Ganzler Orsoly – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés / 5. Összes értékelés:

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.