Szerezz több vevőt online! Mégis hogyan?

Olvasási idő 4 perc
Kkv 021 1080x610 20200207 02

Mindegy, hogy szolgáltatóról, kisboltról, étteremről vagy tanácsadóról beszélünk, a megfelelő vevőszerző eszközök minden kkv-nak kulcsfontosságúak. Az érdekessége a dolognak, hogy ugyanazok az eszközök és a csatornák állnak minden cég rendelkezésére, de ezeket eltérő kombinációban kell alkalmazni mindenkinek.

Olyan ez, mint egy izgalmas társasjáték, amelyikben ugyanazokkal a kártyákkal és figurákkal játszik mindenki, de különböző összeállítás kell a nyeréshez (a társasjátékoktól eltérően viszont itt minden „játékos” nyerhet.). Nézzük meg, az online marketing társasjáték mezőjén miből gazdálkodhat egy kkv, ha a vevőszerzés a cél!

A vevők döntési útja, amit követnünk kell

Amikor online marketing segítségével szeretnénk értékesíteni, fontos, hogy folyamatokban gondolkodjunk! Bárkinek szeretnénk eladni, soha nem azonnal születik meg benne a döntés. Ha ezt esetleg így érezzük, az maximum azért lehet, mert egy olyan vevővel találkoztunk, akiben megérett már a döntés. De lehet, hogy ő is hónapokig vacillált, mielőtt kapcsolatba került volna velünk. Egy vállalkozás akkor lehet sikeres, ha a potenciális vevői döntési útjának minden pontján rendelkezik valamilyen marketing eszközzel.

Ennek első lépése, ha el tud jutni azokhoz, akiknek még nincs problémája, de lehet, hogy később vásárolnának. Ebben több eszköz és csatorna segíthet.

Például egy PR kampány, amelyikben beszélünk problémákról és megoldásokról, és bemutatjuk a célcsoportunknak a lehetőséget. A cikket lehozza néhány lap, eljutunk a vevőkhöz, akiknek így el tudjuk ültetni a bogarat a fejükbe, így lehet, hogy rákeresnek a témára.

Ezen a szinten segítség lehet egy Facebook, egy Instagram, esetleg YouTube vagy Google Ads display hirdetési kampány, ahol megszólítjuk azokat, akik érdeklődésük alapján, vagy földrajzi alapon fontosak. Az elv ugyanaz: bemutatunk nekik egy új terméket, egy ötletet, segítséget adunk.

Hasonló célt érhetünk el egy partnerrel, vagy akár (mikro) influencerrel, aki a mi célcsoportunknak tudja bemutatni a szolgáltatásunkat.

Ez az első fázis az, ahol eljuttatunk az emberekhez üzeneteket, ami felkelti az érdeklődésüket, így elkezdenek kutatni a téma iránt. Ekkor jön a következő fázis, ahol lehetőségünk lesz velük kapcsolatot építeni. Adat alapú kapcsolatot.

Például azok, akiknek egy mikroinfluencer ajánlotta a termékünket eljutnak a weboldalunkra, ahol feliratkoztatjuk őket a hírlevelünkre. Esetleg rárakjuk őket a remarketing listánkra, így később is át tudunk adni nekik információkat.

Lehet, hogy ebben a fázisban egy nyereményjátékot alkalmazunk, amivel begyűjtjük a célcsoportunk elérhetőségét, de jó megoldás lehet valamilyen kalkulátor is, ha a vevőknek ilyen jellegű segítségre van szüksége.

A lényeg, hogy megszereztük a célcsoportunk tagjainak az elérhetőségét, és őket újból meg tudjuk szólítani, akár több felületen.

Azokhoz, akikhez van elérhetőségünk, rendszeresen el tudunk jutni. Minél több csatornán van hozzájuk elérhetőségünk, több lehetőségünk lesz őket megszólítani, meggyőzni, és persze rávenni őket arra, hogy vásároljanak. A folyamat gyakorlatilag mindenkinek ugyanaz: a vadidegen, a témánk iránt érdektelen emberek attitűdjeinek változását kell végigkövetnünk a marketing folyamatainkkal. Ehhez állnak rendelkezésre a különböző online marketing csatornák.

Milyen online csatornák közül választhatunk ha értékesíteni szeretnénk? Íme a legfontosabbak, a teljesség igénye nélkül:

  • Blog
  • Weboldal
  • Webáruház
  • Landing Page
  • Online kakulátor
  • Hírlevél
  • YouTube csatorna
  • Privát Facebook profil
  • Facebook oldal
  • Facebook csoport
  • Chatbot
  • LinkedIn oldal
  • Privát LinkedIn profil
  • Instagram profil
  • Pinterest
  • Keresőhirdetések
  • Affiliate program
  • Influencer partner
  • Google Cégem profil
  • Keresőhirdetések

Ezek közül a legtöbb olyan, ami minden kkv-nak hasznos, de persze vannak speciálisabbak is. Hiszen LinkedIn oldalt vagy profilt leginkább csak olyanok tudnak hatékonyan használni, akik B2B vonalon mozognak.

A YouTube csatorna üzemeltetéshez – értelemszerűen – nyitottnak kell lenni a videókészítésre. Webáruház azoknak hatékony, akik több terméket értékesítenek online.

A Google Cégem azoknak szól, akik fizikai bolttal rendelkeznek.

Online kalkulátort azok tudnak hatékonyan használni, akiknek a vevőinek segítséget jelent, ha kiszámolnak valamit.

Azt azonban érdemes figyelembe venni, hogy azoknak a kkv-knak, akik sikeresek szeretnének lenni, több online megoldás fog segíteni a vevőszerzésben, a hatékonyságot pedig akkor lehet maximalizálni, ha a különböző módszereket a megfelelő folyamatba állítják egymás után.

Szerzőről:

Lévai Richárd

közösségi marketing specialista

Liftup Kft.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!

Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
regisztrálj a hírlevelünkre!