Hogyan szerezz vevőket az online térben, ha egy teljesen új termékkel dobbantasz?

Olvasási idő 6 perc
Kkv 011 Cikk Paradise Project 3

Vállalkozást indítani minden esetben nehéz, de az külön kihívás, ha olyan terméket akarunk bevezetni, amely korábban ismeretlen volt a piacon. Ilyenkor sokszor a vállalkozás fennmaradásának a kulcsa, hogy jó helyen és jól targetáljuk a potenciális vevőinket, és hogy mennyire érthető és hatékony a kommunikációnk. Gál Éva Laura és Matykó Noémi, a témák szakértői, és mikor 2018-ban elindították a digitális nomád létbe belekóstoló utazásaikat Balira, a közösségi médiás tapasztalatuk mindennél jobban számított.

Az alapítók profilja jól kiegészíti egymást, Gál Éva Laura szabadúszó PR-es, Matykó Noémi online marketinggel foglalkozik (a Chiro online marketing ügynökség alapító-ügyvezetője), mellesleg a szakembereket közel évtizedes barátság is összeköti. Szabadidejük közös kedvenc programja mindig is az utazás volt, de azt jó pár éve nem tehették meg úgy, hogy a munkát lerakják, így a laptopjuk nélkül hosszabb utakra sosem indultak el – meséli Noémi. Innen is jött a The Paradise Project ötlete. Noémiék azt látták, hogy az utazás mint háttér nemhogy elvett volna a munka értékéből, hanem kifejezetten hozzáadott: rengeteg új ötletük támadt, hatékonyabban dolgoztak, ráadásul a kapcsolatépítés is sokkal gördülékenyebben ment, mint mikor sima irodai környezetben, a négy fal között dolgoztak. „A Paradise Projecttel pontosan az a célunk, hogy megmutassuk, lehet máshogy is dolgozni” – mondja Noémi.

Magyar viszonyokra dolgozták ki az ötletet

Viszont azt már a kezdet kezdetén tudták, hogy nemcsak utazást szeretnének szervezni, hiszen digitális nomád túrából – ahol a szállás és a coworking iroda van biztosítva – több tucat van nemzetközi szinten; ők az ötletüket a magyar viszonyokhoz igazították. „A tipikus digitális nomád túra jellemzően több hónapos, féléves kiszakadás, ezt sokan nem merik bevállalni vagy egyszerűen nem tehetik meg. Viszont, ha rövidebb időre, két hétre mész, egyrészt szintén rengeteg élménnyel gazdagodsz, másrészt könnyebben el tudod dönteni, hogy valóban neked való egy ilyen típusú elvonulás” – összegzi a koncepció egyik sarokelemét Noémi. De a Paradise Projektnek az időtartalmán túl a fő különlegessége, hogy a digitális nomád létbe megmerítkező résztvevők képzést is kapnak: Noémi és Laura  digitális marketing és PR-témában az igényeknek megfelelően alap és haladó szinten ad oktatást Balin (de Tel Aviv is a térképükön van).

Azaz adott volt három üzenet/téma, amit  Laurána és Noéminak el kellett adnia: 

  1. az egzotikus utazás (Bali szigetének ráadásul Lauráék a nem turistás oldalát is megmutatják), 
  2. egy nyugodt munkát támogató tér (Balin, Cangguban a világ egyik legszebb coworking irodájának választott helyen dolgoznak)
  3. és a tanulás, önképzés lehetősége.

„A 0. lépésben megterveztük a stratégiát” – meséli Noémi. Ezután következett egy kvalitatív kutatás, amelyben a célcsoportba tartozókkal ültek le beszélgetni. A beszélgetésekben arra keresték a választ, hogy mi az az érték, amiért fizetnének, melyik programterv csigázza fel őket jobban, illetve, hogy milyen hosszú időre tudnának kiszakadni a megszokott kereteikből. Ezt a szakaszt majd kiegészítették egy online kérdőíves felméréssel (kvantitatív kutatással) is. A két kutatást Noémi és Laura ketten végezték, nemcsak azért mert ez amúgy is a munkájuk része szokott lenni, azaz értenek hozzá, vagy mert kezdő vállalkozóként nem engedhettek meg maguknak egy külsős céget, hanem mert a Paradise Project nekik egy abszolút szerelemprojekt, innentől kezdve teljesen természetes volt számukra, hogy minél jobban meg akarják ismerni a célcsoportot.

Amelyről azt gondolták először, hogy főleg startuppekből áll. A visszajelzésekből viszont az tűnt ki, hogy helyettük inkább a hagyományos vállalkozókat, illetve a szabadúszókat ragadja meg a kommunikációjuk, majd ők is jelentkeznek. Nem számítottak rá, de alkalmazotti státuszúakat is bevonzották. „Egyre többen vannak, akik kvázi juttatásként kérik vagy kapják az utat. Az „alkalmazott” a kéthetes utazás során akár minden nap bejelentkezik és dolgozik, és sokszor jóval hatékonyabban, mintha ugyanazt a munkát az irodában végezné” – meséli Noémi. A The Paradise Projectnek február közepén indul a negyedik túrája Balira. Az eddigi tapasztalat az, hogy egy-egy turnuson teljesen vegyes csapat gyűlik össze (alkalmazottól a szabadúszókon át a kkv-s ügyvezetőig), de „minden csapat picit máshogy egyenletes”. Életkori megkötés nincs – alapvetően a 25-40 évesek jelentkeznek – de volt már 3 éves és 70 éves résztvevőjük is.

A célcsoport megismerése után kezdődött Noémiék számára a márka-és bizalomépítés. Elmesélni a célközönségnek, hogy miről szól a termékük, fontos és egyáltalán nem könnyű feladat volt. Igazából hátránynak is volt tekinthető, hogy a koncepciójuk teljesen új a piacnak (digitális nomád jellegű utazás képzéssel), mert így tényleg a nulláról kellett kezdeni.

Pár bevált trükk a Facebookon

A kommunikációjuk alappillére a SEO/UX kompatibilis weboldal. „A weboldali tartalmakat Balin írtuk, és azt hiszem, ezzel nagyon hitelesen közvetítjük, hogy nemcsak lehet Balin dolgozni, hanem a kreativitásra is jótékony hatással van” – mondja Noémi. Az indulás óta már egyszer – a visszajelzések alapján – újratervezték a honlapot. A weboldal mellett a Facebookon és az Instagramon tartalommarketingre és PPC-hirdetésre építenek. 

Évente jelenleg 2 alkalommal szerveznek utazást; az utazások előtt a kampányt 2 hónappal korábban már elkezdik. A tartalmat alapvetően a vállalkozás téma köré szervezik (pl. hol, milyen marketingeszközök működnek), de beszélnek arról is, hogy milyen előnyei vannak a digitális nomád létnek, és hogy mit érdemes Balin megnézni. Ergo így azokra is céloznak, akiket elsősorban a gyönyörű indonéz sziget érdekli. Érdekességképpen Noémi megosztja, hogy először sokan azt hitték, hogy a „Dolgozz Baliról!” szlogen azt jelenti, hogy állást ajánlanak a szigeten.

A közösségi média mellett retargeting szempontjából nagy jelentősége van a hírlevélnek, de fontosnak tartják a klasszikus sajtómegjelenéseket is. Ilyen megkeresésekor próbálnak mindig egyszerre több témát is megfogni, de a például mint kevésbé köztudott fogalomra, a digitális nomádság témára eddig mindig ráharaptak az újságírók. Noémiék nagy hangsúlyt fektetnék még a  személyes megjelenésekre, az előadások is. „A cél minden alkalommal, hogy közelebb kerüljünk a célcsoporthoz” – fejti ki Noémi.

A cold közönség felmelegítése

A cold közönséget (a terméket még nem ismerőket) érdeklődésüknek megfelelően, többféle üzenettel próbálják elérni. Figyelnek a geográfiai beállításokra is: először csak Budapest, de a jelentkezések kielemzése után most már Nagykanizsa, illetve Szeged irányába is kiterjesztették a célzást, mert ott is aktív közönségre leltek. Egyébként Noémiéknak is két jellemző vásárlójuk van: impulzus, akik azonnal beleszeretnek a koncepciójukba, és bár ez egy prémium termék, néhány kérdésükre kapott válasz után, már másnap befizetik az utazást. A másik csoport, a megfontoltaké, azok 10-12 alkalommal is visszalátogatnak az oldalra, mielőtt döntést hoznak. Rájuk külön figyelnek, és keresik, hogy hogyan tudják őket az igen vokshoz eljuttatni.  

A The Paradise Project a jövőben egy új témával is kiegészül: a képzési tematikába beviszik a meditációs gyakorlatokat is. Ez alatt elsősorban üzleti meditációt kell érteni, a tudatosság és a jelenlét erősítése a cél. Az az érdekes, hogy ahogy a weblapukat is egy ott megismert fejlesztő húzta újra fél évvel ezelőtt, a meditációt is egy korábbi „utasuk” vezeti majd. De ezek nem egyedi esetek, az utazásaik során már nem egy új, üzleti kapcsolat bimbózásnak indult. „Számukra külön öröm, hogy mindig nagyon jó szinergiák vannak a túrákon” – zárja a beszélgetést Noémi vidáman. 

5 fontos tanács:

  • Ismerd meg alaposan a célcsoportod és légy nyitott újabb célcsoportok felé!
  • Ha te végzed el az előzetes kutatást, akkor az a célcsoport megismerésén túl a termék finomhangolásában is sokat segít!
  • Építs SEO/UX biztos honlapot, hogy a tartalommarketinged a legtöbbet hozza ki magából!
  • Légy személyes, elérhető, és reagáld le azonnal a megkereséseket!
  • Keresd az új kapcsolatokat!
Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!