Hogyan építsünk saját márkát és szerezzünk ügyfeleket közösségi média hirdetésekkel? Krisztina sztorijából kiderül

Schubauer Krisztina coach-ként, szervezetfejlesztőként dolgozik, nemrég indította el saját márkáját, FutureMind néven. Már csak ezért is fontossá vált számára a megfelelő pozicionálás, a márkaismertség növelése. A közösségi média pedig ehhez kiváló felületnek bizonyult – bár be kellett látnia, hogy a hatékony közösségi média hirdetések megkomponálásához jobb, ha szakértőhöz fordul. Szabó Edit Ditte online marketingszakértő pedig segített Krisztinának kitalálni, melyik felületen, milyen típusú hirdetéssel érheti el a legjobb eredményeket.

Krisztina korábban marketingkommunikációval foglalkozott 15 évig középvezetői, vezetői pozícióban különböző multinacionális cégeknél. Ezzel a hátérrel bővítette tudását coaching és szervezetfejlesztés területén: „Öt évvel ezelőtt egy nulláról induló cégnél kellett kialakítanom a marketingcsapatot, ehhez kerestem valamilyen nagyon gyakorlatias eszközt, módszertant, szemléletet. Így találtam rá a coachingra, a coaching-szemléletű vezetés alapjaira. Számomra ez szerelem volt első látásra, képzés képzést követett, jöttek a különböző nemzetközi minősítések, egyetemi diploma, és ebben a szakmában a tovább tanulás sose áll meg. Az elmúlt években egyéni ügyfeleknek és szervezeteknek egyaránt segítek abban, hogy a bennük rejlő lehetőségeket jobban ki tudják aknázni.”

A coaching lényege ugyanis éppen az, hogy a folyamat végére az ügyfél megoldást találjon problémájára, jobban átlássa saját lehetőségeit. Ahogy Krisztina fogalmaz: egy-egy coachingülés végére az alany rendszerint jobban érzi magát, mint amikor leült beszélgetni. Szerinte már csak azért is érdemes egy hosszabb coachingfolyamatban részt venni, mert a coach kérdései, fejlesztői feladatai, visszajelzései kimozdíthatnak a komfortzónánkból és valamilyen változásra sarkallhatnak.

Amikor Krisztina eldöntötte, hogy szeretne hivatásszerűen a coachinggal foglalkozni, tisztában volt vele, hogy ez egy telített piac, ki kell tűnnie a tömegből, meg kell találnia azt, hogy miért őt választják majd a kliensek: „A nulladik ponton egy nagyon részletes üzleti tervezéssel kezdtem,  business canvas modell segítségével próbáltam megtervezni, hogy mi lehet az én egyedi értékajánlatom, milyen területre specializálódjak, milyen célcsoportot válasszak, és milyen értékesítési csatornát. Ez alapján alakítottam ki a marketingkommunikációs tervemet, és azóta is eszerint haladok, aminek az alapja az integrált megközelítés.” Azt is tudatosan átgondolta, hogy ügyfelei két nagy csoportra oszthatók: B2B és B2C kliensekkel egyaránt dolgozik. A megkülönböztetés pedig azért is fontos, mert teljesen más platformon, más üzenetekkel kommunikál feléjük. Mindkét esetben a közösségi média a marketingkommunikációs mix alapja, de míg a B2C ügyfeleknél az Instagramon van a fókusz, a B2B ügyfelek esetében a LinkedIn a fő csatorna – a két platformon megjelenő posztok pedig nemhogy nem azonosak, teljesen más hangvételt és üzeneteket képviselnek, más kreatívval jelennek meg, de remekül kiegészítik egymást.

„Hiába van marketingkommunikációs hátterem, amikor napi szinten kell elmélyedni kétféle platform lehetőségeinek, frissítéseinek, algoritmusainak, mechanizmusainak megismerésében, az önmagában is nagy kihívás. Komplex feladat, mert meg kell ismerni a követőket, az ő igényeiket, engagementet növelni, számukra releváns tartalmat írni, közben brandet építeni – folyamatosan kell vele foglalkozni. A következő nagy feladatot a közösségi médiában elindítható hirdetések felépítése jelentette, mert még ha van is marketinges hátterem, ezt a folyamatot szakértő bevonása nélkül nem lehet profin menedzselni” – meséli Krisztina.

Szabó Edit Ditte online marketingszakértő, Telekom Hello Biznisz szakértő azt mondja, hogy az ma már nem kérdés a digitalizáció és a covid-járvány idején, hogy online jelenlétre szükség van – olyan ez ma már, mint régebben a cégtábla vagy a névjegy volt: „Viszont ennek köszönhetően telítődnek a csatornák, nő a kommunikációs zaj, és egyre kevésbé lehet csak úgy, organikusan eljutni a potenciális vásárlókhoz. Egyre több mindenki célozza ugyanazokat a felhasználókat, úgyhogy csak úgy tudjuk biztosan eljuttatni hozzájuk üzenetünket, ha erre költünk is. Pláne igaz ez a közösségi média oldalakon, ahol nagyjából mindenkit el lehet érni, de minden márka ezt próbálja tenni.”

Eligazodni a nagy zajban, megtalálni a személyre szabott megoldást – ezért is fordult Krisztina Dittéhez. Az együttműködésükről azt mondja, rengeteg hasznos tapasztalatot gyűjtött: hogyan lehet többféle kreatívot és szöveget tesztelni, hogyan lehet az eredmények alapján a kampányt finomhangolni, mit jelentenek a különböző mutatók és számok, és milyen új kampányokban érdemes gondolkodni, amelyek leadet generálhatnak. „Önmagában az, hogy egy szakember hogyan van jelen a közösségi médiában, hogyan posztol, hogyan viselkedik, mind befolyásolhatja azt, hogy az ügyfeleknek milyen benyomása alakul ki róla, és a nap végén őt választják, vagy egy másik coach-ot. A közösségi média hirdetésnél is azt látom, hogy az ügyfelekben bizalmat ébreszt az, ha valami profin van összerakva, ezért a hirdetések is hozzájárulnak a pozitív kép kialakításához” – állítja Krisztina.

A bizalom kérdését Ditte is nagyon fontosnak tartja: „A saját weboldal egy ilyen szolgáltatás kapcsán elengedhetetlen, hiszen ez hitelesíti a szolgáltatást és a szakember személyét is. Célcsoport szerint érdemes gondolkodni, és induláskor maximum egy közösségi média felületre fókuszálni, hiszen így is sok idő és energia minőségi tartalmakat gyártani. Az erős vizuális jelleg és a célcsoport-átfedés miatt az Instagram tökéletes választás Krisztának. Jó terep lett volna amúgy a Facebook is, de okosan tette, hogy azt a csatornát választotta, ahol egyelőre még kisebb a konkurencia. Szolgáltatásából kifolyólag érdekes még neki a LinkedIn is.”

A jól megtervezett online kampány segíthet a márkaismertség megteremtésében, vagy az Instagram-követők, Facebook oldal-rajongók, weboldal látogatók növelésében. De konkrét célokat is támogathat, mint amilyen az ügyfélszerzés, vagy hírlevél-feliratkozók gyűjtése. Szakértőnk kiemeli: „Fontos, hogy ne csak a hirdetési rendszerben, de a weboldalt összekötve (pixellel) és az oldal analitikai részében is kövessük a hirdetések eredményét. Ehhez először meghatározva a konkrét célszámokat, majd megnézve, hogy azokból mi és hogyan teljesült. Ha pontosan követjük hirdetésünk teljesítményét mind megjelenés, kattintás, konverzió és költés szintjén, akkor biztosan hatékonyan tudjuk működtetni a kampányunkat.”

2 x 3 tipp vállalkozóknak a profi online jelenléthez:
Schubauer Krisztina, FutureMind, coach, szervezetfejlesztő
  • Elengedhetetlen, hogy az online térben személyes márkát építsünk.

A szakmai márkaépítésünk történjen megtervezett stratégia mentén, így válasszuk ki a megfelelő tartalmakat és a kommunikációs platformokat, amik számunkra a leginkább célravezetőek lehetnek.

  • Nem elég csak hirdetésekre támaszkodni.

Ha nincs komplex, integrált szemlélet, nem látjuk egyben a nagyobb képet, nincs rendszeres kommunikáció és organikus tartalom generálás az online felületeinken, akkor a közösségi média hirdetések önmagukban nem lesznek eredményesek.

  • Merjünk szakértőhöz fordulni!

Érdemes szakértőt bevonni, ha úgy érezzük, hogy túlnőtt rajtunk a feladat, nem szabad ezen spórolni, mert megtérül a befektetés.

Szabó Edit Ditte, online marketingszakértő, Telekom Hello Biznisz szakértő:
  • Nem lehet mindenkihez szólni, sokkal hatásosabb egy jól körülhatárolt célcsoportot kiválasztani.

Mennyire más például, ha hirdetésünk csak a 25-45 éves budapesti nőknek jelenik meg, akik szeretik a bort, mintha országszerte mindenki találkozna vele.

  • Válasszuk külön a márkaépítést és a vevőszerzést!

Legalábbis ne egy hirdetésen belül törekedjünk mindkettő megvalósítására. Legyen egy hirdetéscsoportunk, ami márkát épít, és külön olyan is, amelyikkel termékünket vagy szolgáltatásunkat próbáljuk eladni.

  • Pontos célokat kell meghatározni, hogy a teljesülésük alapján felmérhető legyen a kampány sikeressége.

Ilyen cél lehet, hogy mennyi embert szeretnénk elérni a célcsoportunkból, vagy pontosan hány terméket adnánk el online kampány segítségével.

Te is szeretnéd kihozni a maximumot a közösségi média hirdetéseidből? Kövesd Kriszta D tervének lépéseit és töltsd le mellé a sablont is!

Szerző:
Ganzler Orsolya – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.