Google Shopping – Ezt a 6 hibát kerüld, ha sikeres hirdetéseket szeretnél

Olvasási idő 3 perc

Az online jelenlét ma már elengedhetetlen bármely vállalkozás számára, erről bővebben Hild Imre cikkében olvashatsz. A Google Shopping hirdetések ugyan nem tudják felváltani a tradicionális Google kereső hirdetéseket, de kiválóan kiegészítik azokat. A szöveges hirdetések felett, vagy mellett egy vizuális, gyorsan befogadható formában mutatják meg termékeidet. Egyediségüket az adja, hogy product feedből, vagy másnéven terméklistából dolgoznak. Az alábbiakban bemutatok néhány alapvető hibát, melyek elkerülésével javíthatsz hirdetéseid hatékonyságán.

1. Megfelelés a Google szabályainak

Mielőtt hirdetni tudnál, köteles vagy minden Google Shopping irányelvnek megfelelni. Ezeket az irányelveket ITT találod. Bizonyosodj meg arról, hogy egyik irányelvet sem szeged meg hirdetéseiddel.

2. A termék feeded optimalizálása

Mivel az általad összeállított feedből fog a Google algoritmusa dolgozni és hirdetéseket létrehozni, ezért kritikus pont az, hogy az ebben található leírásokat és termékneveket az algoritmus működésének tudatában állítsd össze. Kezeld úgy a termékneveidet, mintha azok lennének a kulcsszavaid. Az alábbi képen látható, hogy miként néz ki egy product feed a gyakorlatban, illetve milyen részekből áll:

Kkv 021 1080x610 20200220 03

3. Használd a megfelelő URL-t!

Biztosra kell menned, hogy mindegyik termékedhez a megfelelő URL-t adtad meg. Ha nem egyezik a megadott cím, akkor a hirdetéseid nem a megfelelő oldalra fogják továbbítani a felhasználókat.

4. A megfelelő képek használata

Alapvetően 3 dologra kell figyelned, amikor megadod a shopping hirdetésedben a termékek képeit:

  • Legyen a lehető legmagasabb minőségű: Ne legyen alacsony felbontású, ne legyen nehezen látható!
  • Legyen friss: Semmiképpen se adj meg olyan képet, ami már nem található meg a honlapodon!
  • Legyen releváns: Ha a hirdetésed például 1 pár sárga cipőről szól, akkor a képeden ne 2 pár zöld cipő legyen látható!

Példa termék képre:

Kkv 021 1080x610 20200220 01

Példa rossz termék képre:

Kkv 021 1080x610 20200220 02

5. Aktualizáld az áraidat és a termékek elérhetőségét

Amennyiben manuálisan frissíted a feededet, győződj meg arról, hogy mindig csak a legfrissebb adatok szerepelnek benne. Ezzel elkerülöd azt a kellemetlen helyzetet, hogy a vásárló más információval találkozik a shopping hirdetésedben, mint amivel a kattintás után a weboldaladon fog. Az alábbi képen láthatod, hogy hol tudod ellenőrizni az aktuális termékeid elérhetőségét a Merchant Centerben:

Kkv 021 1080x610 20200220 04

6. Automatizáld a product feeded frissülését!

Az 5. Pontban említett manuális terméklista frissítés azon webáruházaknak lehet reális opció, akik maximum néhány tíz termékkel rendelkeznek oldalukon. Akik viszont több száz vagy akár több ezer terméket árulnak az online térben, a manuális product feed frissítés maga lehet a rémálom. Erre a Google is gondolt, így lehetővé teszik számodra az automatikus feed frissülést. Ennek ugyan megvannak a maga követelményei, de ha sikeresen beállítjuk, akkor rengeteg automatizálható munkától szabadulsz meg. Ennek a beállításáról bővebben ITT olvashatsz.

+1: Így fejleszd magad INGYEN

Ez a lista ugyan jó részét lefedi a legalapvetőbb hibáknak, melyeket a felhasználók a Google Shopping kampányaikkal elkövetnek, de vannak még további források, ha tudásodat bővítenéd. Összeszedtem néhány olyan írást és forrást, ahonnan naprakész információkat nyerhetsz ki.

  • A Google saját blogcikkei: ITT megtalálod a Google hivatalos blogbejegyzéseit, amelyek a Google Shoppinggal kapcsolatosak.
  • PPC Pro Facebook csoport: A ~2.600 tagot számláló csoportban naponta találkozhatunk hasznosabbnál hasznosabb szakmai bejegyzésekkel, többek között Shopping témában is! Ha esetleg valami nem világos számodra a Google Shoppingal kapcsolatosan, akkor kérdéseidet is bátran felteheted itt.

A Google Shopping hirdetések kiváló lehetőséget adnak arra, hogy a megszokott szöveges Google hirdetések felett vizuális formában a felhasználók elé tárhasd portékádat. Ha a fent említett alapvető szabályokat követed, akkor nem csak szimplán jelen lesznek termékeid a Google Shopping hirdetések között, hanem hatékonyan lesznek jelen.

Aki ezzel a cikkel és munkatársaival közösen igyekszik a hazai és nemzetközi partnereik online marketingjét minél eredményesebbl tenni: Bodó Bence, Markestic.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 1 / 5. Összes értékelés: 1

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.