Google Ads – 5 tipp, hogy maximalizáld a marketing költésed hatékonyságát! (+1 Extra tipp)

Olvasási idő 4 perc
Hb Kepek Cikk Google Ads

Vállalkozóként ma már elkerülhetetlen az online megjelenések, online hirdetések fegyvertárunkba vétele. Erről Hild Imre is tett említést korábbi cikkében. Az internetes hirdetéseken belül is a PPC, azaz pay-per-click alapú hirdetések azok, melyek a leginkább célozhatók tetszésünk és igényünk szerint. Kiszervezni ugyanakkor ezt a munkát egy újonnan induló vállalkozásnak igencsak nehéz az általában jellemző szűk büdzsé keretek miatt. Ha magunk szeretnénk gondoskodni az online megjelenéseinkről, akkor az egyik legismertebb és leghatásosabb megjelenési platform a Google kereső. Bemutatom most azt az 5 hibát, amit el kell kerülnöd, ha szeretnéd a marketing büdzsédet a leghatékonyabban hasznosítani.

1. A megfelelő fiók- és hirdetéscsoport struktúra

A fiók- és Ad Group struktúrád alapjaiban határozza meg kampányaid hatékonyságát és az átláthatóságot. Ügyelj arra, hogy ezen felépítés kövesse a weboldaladon használt termék/szolgáltatás struktúrát. Ergó ha neked van egy cipőboltod, akkor mondjuk a futócipők lehetnek egy, az utcai cipők egy másik kampány és így tovább. Figyelj arra, hogy egy-egy Ad Groupban ne szerepeljen 2-3-nál több kulcsszó. Kritikus fontosságú ez, hiszen ha egy Ad Groupon belül szerepeltetsz mondjuk 33 kulcsszót, akkor sem az algoritmusnak, sem neked nem lesz egyszerű dolgod, amikor optimalizálod a büdzséelosztást és a bid-eket, illetve a hirdetésszövegeid relevanciája is megsínyli ezt.

Kkv 021 1080x610 20200219 04

2. Hirdetés bővítmények

Ne feledd használni a hirdetés kiegészítők által nyújtott, gyakorlatilag ingyenes plusz hirdetésfelületet. Érdemes ezekből minél többet lattba vetni, hiszen számosságuk növelésével egyrészt plusz hirdetési felületet nyersz, másrészt az algoritmus is előnyben fog részesíteni, ami olcsóbb klikkekhez és összességében jobb eredményekhez fog hozzásegíteni.

Kkv 021 1080x610 20200219 01 1

3. Negatív kulcsszavak használata

A negatív kulcsszavak segíteni fognak neked kiszűrni a kéretlen, irreleváns kereséseket és kattintásokat. Ahhoz, hogy lásd, hogy pontosan mely keresési kifejezésekre jelentek meg az online hirdetéseid, keresd fel a keresési kifejezések reportot. Kattints a “Kulcsszavak” menüre, majd a fent látható lehetőségek közül válaszd a “Keresési kifejezések”-et.

Kkv 021 1080x610 20200219 02

Ha ebben a listában látsz olyan keresési kifejezést, amelyre nem szeretnéd, hogy Google Ads hirdetésed megjelenjen, vidd fel a negatív kulcsszó listába. Ezt a fent található keresési kifejezések melletti “Kizáró kulcsszavak” menüben fogod tudni megtenni.

Kkv 021 1080x610 20200219 03

4. Többféle hirdetés szöveg használata

A szövegezésed hatékonyságának tesztelése nagyon fontos ahhoz, hogy megtudd, hogy miként reagálnak az egyes hirdetési szövegekre azok, akik látják azokat. Hogy tesztelni tudd, melyik a legoptimálisabb hirdetés szöveg, készíts belőlük többfélét, majd egymáshoz viszonyítva elemezd a teljesítményeiket!

5. Google Analytics használata

Ahhoz, hogy minél pontosabb és részletesebb képet kapj arról, hogy a Google Ads kampányaidból származó felhasználók miként léptek kapcsolatba a weboldaladdal, elengedhetetlen valamilyen analitikai eszköz használata. A Google Analytics számos előnye közül kiemelendő, hogy ingyenes, az alap információkat tudni akaró, de a részletes egyedi riportokat összeállítók számára is roppant hasznos eszköz lesz. Igazán mély megismerése ugyan sok tanulást igényel, de az alapvető metrikák és adatok kinyerése a kevésbé hozzáértő felhasználók számára sem okozhat gondot.

+1: Így fejleszd magad INGYEN

A Google hirdetések világa ezen az 5 alapvető tanácson túl még számos komplex beállítást, stratégiát foglal magában, így most mutatok számodra három forrást, ahonnan további információkat nyerhetsz ki, teljesen ingyen.

  • Google New features and announcements: A Google hivatalos bejelentésekkel foglalkozó oldalát ITT éred el. Mindegy egyes hivatalos product update-ről értesülhetsz gyorsan, ha rendszeresen figyeled.
  • PPC Pro Facebook csoport: A ~2.600 tagot számláló csoportban naponta találkozhatunk hasznosabbnál hasznosabb szakmai bejegyzésekkel a fizetett hirdetések világából. Ha esetleg nem világos számodra valami a Google Ads-el kapcsolatosan, akkor kérdéseidet is bátran felteheted itt.
  • Markestic szakmai blogcikk: A Markestic is rendelkezik egy saját blogbejegyzéssel, melyben bővebben fejtjük ki, hogy miként lehet az online hirdetésekkel kapcsolatos tudásodat bővíteni. Ezt a cikket ITT találod.

A Google Ads egy erős hirdetési platform. Nagyon régóta az és még sokáig az is marad. Bármekkora és (szinte) bármilyen típusú vállalkozással rendelkezzünk is, nagyon fontos, hogy kihasználjuk az általa nyújtott lehetőségeket. A felsorolt 5 szempont figyelembe vételével sokat javíthatunk a Google hirdetéseink és összességébe az online marketingünkre szánt költéseink hatékonyságán. Ha a kampányok felállítása első ránézésre bonyolultnak tűnik, az ITT található ingyenes Google által készített tananyag segítséget nyújt.

Aki ezzel a cikkel és munkatársaival közösen igyekszik a hazai és nemzetközi partnereik online marketingjét minél eredményesebbl tenni: Bodó Bence, Markestic.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!