„Egyetemistaként hatalmas előnnyel indul az ember, mivel rengeteg szabadideje van” Beszélgetés Varga Bencével, az e-beszállító egyik alapítójával, amely ötlet a MagentaKrafton a Hello Biznisztől különdíjat kapott

Interju

Hazai fémipari kisvállalkozókat megcélzó platformot dobtak össze a pandémia első hulláma alatt, majd gyors iterációval módosítottak a terméken és új célcsoportot jelöltek ki. Az e-beszállító.hu és a projektem.hu mögött két húszas évei elején járó srác van, akik fiatal koruk ellenére már többéves startup tapasztalattal bírnak. Varga Bence a termékek üzleti irányításért felel, mellette az ELTE pénzügyi mesterképzés hallgatója, míg társa Tősér Máté CTO-ként az IT folyamatokat menedzseli. Az e-beszallito.hu MVP-ig fejlesztett ötletükkel pályáztak a Telekom MagentaKraft felhívására is, amelyen sikerrel szerepeltek, és elnyerték a Hello Biznisz egyik különdíját. Varga Bencével beszélgettünk. 

Hogyan indult az e-beszállító? Milyen üzleti igény felismerése szülte az ötletet?  

Még a pandémiás időszak elején, egy baráti beszélgetésből jött a platform ötlete, amely voltaképp egy valamennyi iparágban jellemző problémára kínál megoldást. A vállalatok életében előbb-vagy utóbb elérkezik az a pont, amikor a növekedésükhöz egy új partnert kell bevonniuk. A cégek tipikusan ilyenkor a közeli kapcsolatrendszereikből merítenek, mert ez a legbiztosabb és leggyorsabb módja, hogy új szállítókat vagy új vevőket szerezzenek. Viszont ismert akadály, hogy ez a kapcsolati háló viszonylag gyorsan kimeríthető, és ilyenkor fordulnak a cégek az internethez. Ez gyakran azért zsákutca, mert a vállalatok rengeteg nagyon rosszul strukturált és nem összehasonlítható adatot találnak a potenciális partnereknél. Az adatok megszűrése hatalmas erőforrás, amely sokszor így sem vezet mindig eredményre, a cégek nem mindig találják meg azt, amit keresnek. Erre fejlesztettünk még májusban egy nagyon alacsony funkcionalitással rendelkező MVP-t, ami piactérképként szolgál a vállalatoknak, hogy megtalálják a számukra legjobb üzleti partnereket. Azt gondoljuk, hogy az e-beszállító jó lehetőség a kisvállalkozásoknak is, mert láthatóvá válnak a nagyvállalatok árnyékában. 

Miért a fémipari szereplőkre fókuszáltatok első körben?

Jelenleg nagyon sok iparágban rendkívül elavultak a digitális csatornák használata, köztük a fémipari szereplőknél is. A pandémia alatt nagyon felértékelődött, hogy milyen egy cég digitális oldala, a platformunkkal segíteni szeretnénk megerősíteni ezeket a csatornákat. Az oldalon nagyon erősen törekedtünk arra, olyan paramétereket adjanak meg a cégek, amelyek alapján könnyen kereshető a szolgáltatásuk, és ezáltal tényleg értéket adnak a beszállítót keresőknek.

Hogyan és minek a hatására változott meg a platform?

Észrevettük, hogy más ipari szegmensben is szeretnének digitálisan megerősödni a cégek, és nekünk is több tapasztalatunk van az IT szektorban, ezért jobban ki tudjuk szolgálni ezt az igényt. Az új termék, a még gyerekcipőben járó projektem.hu emellett a visszajelzések és a MagentaKraft mentorprogram hatására is fejlődött. A projektem.hu-val egy átfogó szolgáltatást nyújtanánk a digitális transzformációhoz azoknak a vállalatoknak, akik biztosabb alapokra helyeznék és megerősítenék a portfóliójukat.

Konkrétan kiket szeretnétek elérni a projektem.hu-val?

Az új célcsoportunkban azok a vállalatok vannak, akik szeretnének új digitális szolgáltatást tervezni és megvalósítani, legyen szó egy új weboldalról, alkalmazásról vagy szoftverről. A másik oldalról meg azokat a vállalatokat, szabadúszókat szeretnénk elérni, akiknek van szabad kapacitásuk, és szeretnének új projektalapú megbízásokat kapni.

Milyen tapasztalatokat szereztetek a MagentaKraftban?

A MagentaKraftnak van egy nagyon jó, közös színtere, ahol jókat lehet beszélgetni sok, jó felfogású fiatallal és mentorral. Mi is nagyon várjuk, hogy megosszuk, hogy ki milyen tapasztalattal vágott bele a pandémia alatt ebbe a startupozásba, egy új innovációs történetbe. Társammal, Tősér Mátéval mi is egy másik projekt kapcsán ismerkedünk meg, szóval személyes tapasztalunk is, hogy az ilyen startupos találkozások hosszú távon is fontosak maradhatnak. Annál a projektnél egy kiterjesztett valóságos (AR) alkalmazást fejlesztettünk, amelynek nemsokára élesedik a legújabb változata. 

Mit gondolsz, fiatalként előnnyel vagy hátránnyal indultok ebben az innovációs közegben?

Szerintem egyetemistaként hatalmas előnnyel indul az ember, mivel rengeteg szabadideje van. Másfelől se szakmai tapasztalata, se tőkéje nincs, ami veszély lehet, de ezek a hiányosságok a mai piacon könnyen pótolhatók, ha jelentkezünk egy inkubációs programra. Ott megadják a szakmai támogatást és a szükséges tőkét, mivel általában ezek a programok valamilyen intézményesített befektetővel állnak kapcsolatban. Ilyen szinten egyetemistaként jó eséllyel tud elindulni egy fiatal és vállalkozást indítani. Én úgy érzékelem, hogy a társadalom is egyre inkább elfogadóbb azzal, ha valaki innovációs projekten dolgozik, startupozik vagy vállalkozik. Utóbbinak korábban rosszabb megítélése volt, de ma már szerintem látják, hogy mennyi munka van mögötte, és legtöbbször az a célja ezeknek a startupoknak, hogy valamilyen fontos problémára hozzanak megoldást. Ráadásul, ha valaki meg tudja hallani az ügyféligényeket, akkor akár a nagymúltú vállalatokat is meg tudja előzni. Minket ez a munkában mindenképp motivál.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!

Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
regisztrálj a hírlevelünkre!