„Egy gyenge weboldallal nem lehet ma már labdába rúgni” – Az OWAKA kids története

Névtelen Terv (89)

Tóth András többszöri karrierváltás után érkezett meg családi vállalkozásukba. Feleségével, Zsófival hozták létre az OWAKA kids-et, amely egy viszonylag telített, ám kevéssé szabályozott területre tudott betörni.

Öt éve már, hogy András asztalosműhelyt vezet, Zsófi pedig – mivel pedagógus a végzettsége – a szakmai tudásával támogatja. A férj jó ideje érezte, hogy szeretne kilépni a konyhák és gardróbszekrények világából, és saját fejlesztésű termékekkel előrukkolni.

Kereste a saját útját

András eredeti végzettsége közgazdász, de szinte egyáltalán nem dolgozott ezen a területen. Viszont 15 éven át fotózott; családok életének legboldogabb pillanatait örökítette meg.

„Nagyrészt esküvőket fotóztam és egy idő után úgy éreztem, hogy nem tudom már olyan lendülettel végezni a munkámat, mint korábban – kezdi a történetet András. „Ösztönből és tudatosan is elkezdtem keresni, merre tovább. Végül beiratkoztam a felnőttképzés keretein belül egy asztalos képzésre. Két-három éven át az egyik lábam itt volt, a másik ott – tanultam és közben fotóztam -, aztán megnyitottam a műhelyemet és azt csináltam, amit általában a lakosság rendelni szokott: konyhabútorokat és gardróbszekrényeket. Ugyanakkor tudtam, hogy hosszú távon nem ez lesz az utam; saját fejlesztésű tárgyakat, bútorokat szerettem volna készíteni.”

Ez nem sokkal a kislányuk születése előtt fogalmazódott meg benne, így nem meglepő, hogy a gyermekjátékok és bútorok irányába fordult.

„Zsófi az első pillanattól nagyon támogatott, nemcsak, mint a feleségem, de a szaktudásával is, hiszen pedagógus.”

„András 2023 tavaszától már nem vállalt asztalosmunkát, hanem elkezdtük a fejlesztést – veszi át a szót Zsófi. „Igazán kiérlelt termékekkel szerettünk volna a piacra lépni; fél év alatt készültek el az első prototípusok, ezeket kislányunk, Emma és az ismerős gyerekek kapták meg először kipróbálásra és nagyon pozitívak voltak a visszajelzések.”

Owaka005
A legszigorúbb szabályokat vették alapul

A házaspár minőségi faanyagból, gyerekbarát festékekkel és lakokkal kezelve készíti fejlesztő játékait, amelyek nemcsak több generációt is kiszolgálhatnak, de maximálisan biztonságosak is.

„A fejlesztés most igen komoly piac, ugyanakkor nagyon nagy különbségek vannak a minőség tekintetében – magyarázza Zsófi. „Azt hamar észrevettük, hogy sok esetben a „kézműves termék” meghatározás sok mindent elbír, ahogyan a „fejlesztő” feliratot is felteszik a műanyag, villogó játékokra is. A szülők viszont szerencsére egyre tudatosabbak, így igénylik a tartós, valóban minőségi anyagokból készült tárgyakat. Emellett fontos tudni, hogy irányelvek ugyan vannak a gyerek használati tárgyakkal kapcsolatban, de például, hogy mennyire kell lekerekíteni egy gyerekbútor sarkát, arra nincsenek konkrét szabályok. Mi a legszigorúbb uniós iránymutatást vettük alapelvnek és fejlesztő pedagógusok is bevizsgálták őket. A bútorokra és játékokra kerülő festékek pedig nyál- és izzadásállóak, így teljesen biztonságosak akár a legkisebbeknek is.”

Bár sok leendő vállalkozó úgy képzeli el, hogy a meglévő főállása mellett nő majd ki az új láb, Zsófi és András nem osztja ezt a véleményt.

„Tudatosan készültünk arra, hogy legalább fél év lesz, mire a piacra tudunk lépni, de ez csak akkor tud ennyi idő alatt megvalósulni, ha minden energiánkat erre fordítjuk – mondja András. „Utólag nézve, talán picit alábecsültük az időt, de októberben el tudott indulni a weboldalunk. Igyekeztünk erre az időre előre félretenni, hiszen azt is tudtuk, hogy nem lesz bevételünk, miközben fenn kell tartanunk a családunkat, fizetnünk kell a műhely bérleti díját és új eszközökre is kell beruháznunk. Mindeközben tudtuk, hogy a minőségi termékeket csak minőségi weboldalon lehet forgalomba hozni; itt segített az előző életem – a fotókat én csináltam -, viszont azt is éreztük, hogy ma már egy gyenge weboldallal nem lehet labdába rúgni.”

A közösségi oldalakon, önazonosan

A vállalkozó házaspár igen sűrű évet tudhat maga mögött. A karácsony előtti időszakban előfordult, hogy éjjel kettőkor még a műhelyben voltak. Míg András az asztalos munkát végezte, Zsófi a finom mozdulatokat igénylő festést. És ő felel a marketingért is.

„A magánéletben szinte egyáltalán nem használjuk a közösségi oldalakat, talán ez volt számunkra az egyik legnagyobb kihívás a vállalkozásban – mondja Zsófi. „A nagy kérdés az volt, hogyan lehetünk úgy önazonosak ezen a területen, hogy közben a márkát is egyre nagyobb közönséggel ismertessük meg. Ez a 2024-es év egyik kihívása, illetve az, hogy még inkább megismerjük a vásárlóinkat. Jó érzés, hogy egy-két vásáron már úgy jönnek oda hozzánk, hogy ismerik a termékeket, a weboldalunkat és konkrét kérdéseik vannak.”

Ugyan az OWAKA kids termékek nem a legolcsóbb kategóriába tartoznak, ám Zsófi és András szerint ez nem jelenti azt, hogy csak a legtehetősebbek engedhetnék meg maguknak.

„ Összességében azt látjuk, hogy azok a családok, akik értik és értékelik ezeket a termékeket, elfogadják ezzel együtt az árát is. Nem ritka az sem, hogy a nagyszülőktől kapják a gyerekek a többfunkciós játékainkat szülői ajánlásra.      ”

Szintén nagy kihívást jelent a munka és a magánélet egyensúlyának megtalálása.

„Ebben picit segít, hogy a műhely nem a lakhelyünk közelében van, viszont tény és való, hogy vacsora közben a legnagyobb lelkesedéssel tudunk beszélgetni egy-egy új ötletünkről – meséli Zsófi. „Soha nem hittem volna, hogy egy új felületkezelő anyagnak ennyire lehet örülni.”

Zsófi és András tippjei, hogy jól működjön a családi vállalkozás
  1. Csak olyan területen vállalkozzatok együtt, ami mindkettőtök számára szívügy. Így tudjátok mindketten a maximumot nyújtani.
  2. Tudatosan jelöljetek ki olyan időt, amit együtt, a munkától távolt töltötök.
  3. Ha meg is vannak a saját, külön területek a vállalkozáson belül, azért adjunk lehetőséget a másiknak is, hogy elmondja a véleményét. Sokszor egy külső szem olyan szempontokat is meglát, amit mi már nem.
  4. Legyenek határozottan kijelölve, hogy mely terület kihez tartozik.
  5. A pénzügy mindenképpen egy ember kezében legyen, aki elég alapos és pontos ahhoz, hogy ezt kezelje.

Szerző:
Ványik Dóra – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 5

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.