Cápák között 10. adás összefoglalója – Az utolsó falat

Sajnos eljött az évad utolsó adása. Láthattuk, hogy a Cápák nem dobálóztak a pénzükkel, amikor eldobható evőeszközökről volt szó, viszont a pólóra írt idézetek ezúttal bejöttek nekik. És bár nem érdekelte őket, hogy eladó a menyasszony, azért szívesen koccintottak az évad utolsó, nyerő befektetésére.

Légből kapott ötlet

Szűts Gergő szenvedélye a repülés mellett a környezetvédelem. A Vilhemp szabadalmaztatott technológiával állít elő eldobható evőeszközöket, méghozzá természetes összetevőkből. A termékek kukoricakeményítőt és ipari kendert tartalmaznak, 28 nap alatt komposztálódnak és termőföld lesz belőlük. Emiatt teljes mértékben megfelelnek a törvényi szabályozásoknak.

Csak szívószálból 4 millió darabot szeretnének értékesíteni 3 forintos darabáron, azonban kiderült, hogy drága szívószálat eladni igencsak nagy szívás, mert idáig mindössze 1000 darab talált gazdára. Gergő 15 millió forintot szeretne 10%-os üzletrészért, melyből más területek felé is nyitna, így szépségipari tubusok, tégelyek és üdítőitalos palackok, kupakok előállítását tervezi környezettudatos módon.

A Cápáknak nem tetszett, hogy bérgyártásban állítják elő a termékeket, amelyekből még csak igen keveset sikerült értékesíteni. Így tulajdonképpen egy termékfejlesztéshez szeretne tőlük a vállalkozó pénzt kapni. Ráadásul a korábbi, eldobható eszközöket gyártó gépsorok alkalmasak az új jogszabályi feltételeknek megfelelő termék gyártására is. Így a gyárak egészen biztosan át fognak majd állni erre az újfajta, környezettudatos termékre, viszont jóval alacsonyabb áron, mint Gergőék.

A Cápák összedugták az uszonyaikat és az eldobható eszközöket támogatás nélkül dobták el.

Anyázunk

Németh Regina és Szőke-Vígh Emese a Mom Wow ruházati termékeken anyasággal kapcsolatos üzeneteket jelenítenek meg. A ruhákkal szeretnének közösséget építeni és összetartani az édesanyákat. Ehhez a ruha maga csak egy felület, a cél, hogy a rajta szereplő üzenet minél több emberhez eljusson.  A lányok szerint minden anya szuperhős, és a viselt ruhák erősítik az összetartozás érzését, így nemcsak egy ruházati márkát hoztak létre, hanem az anyaság megbecsülésének a szimbólumát is.

A legnépszerűbb darabjaik a pólók és az adománymaszkok, melyekkel rászoruló édesanyákat támogatnak. Webshopjuk megnyitását követően félmillió forintos árbevételük lett, mára pedig közel 400 anyuka viseli büszkén valamelyik terméküket.

A pólókat nagykereskedőktől vásárolják. Első éves árbevételük 1,8 millió forint volt. Idén 3500 vásárlást terveznek, mely 26 millió forintos árbevételt hozna, ebből 6 millió forint lenne az osztalék. A ruhák fogyasztói ára 5000 forint körül mozog. Bővíteni szeretnék raktárkészletüket és fejleszteni akarják weboldalukat, amihez 10 millió forintot kérnek 10%-os üzletrészért cserébe.

A márka pozitív üzenete nagyon megtetszett a Cápáknak, akik szerint életérzést árulnak és nem terméket, így ez inkább küldetés, mint üzlet. Egy induló brand, de nem ruhamárka, így pénzügyileg ezt nehéz értékelni. Tomán Szabina azonban meglátta a ruhákban rejlő lehetőséget. Olyan női vállalkozókat keres, akik formálják a társadalmat, így szívesen állt a lányok mögé és fel is ajánlott 5 millió forintot 15%-os üzletrészért cserébe. Balogh Levente szintén felajánlotta ugyanezt, de azt is hozzátette, hogy őt csak 5 éven belül kell kifizetniük. Szabina is benne volt, hogy megtartsák a visszavásárlás jogát, ha azt teljes összegben és százalékban teszik, a lányok pedig örömmel elfogadták a két Cápa ajánlatát. Ezzel megszületett az este első befektetése.

A boldogító igen

Jaloveczky Viktória és Debreczeni Attila az életben és az üzletben is társak, küldetésük pedig nem más, mint a szeretet. Ők a Cilinderesek, akik modern vőfélyek és ceremóniamesterek képzésével foglalkoznak. Az első évben 14 esküvőjük volt, majd kialakítottak egy rendszert, amelyben jutalékért cserébe kiképzik a jövő ceremóniamestereit.

A vállalkozás második évében 56 esküvőn vettek részt, majd tavaly 140 előjegyzett esküvővel és 7 ceremóniamesterrel várták a tavaszt. Sajnos a járvány megszakította a mézesheteket, ezért segítségért fordultak a Cápákhoz.15 millió forintot kértek 10%-os részesedésért, a pénzt termékfejlesztésre és tartalékolásra használnák.

A Cápák nem értették, hogy ha egy párt alkotnak, és ez a hivatásuk, akkor vajon miért nem házasodtak még össze. Attila azonban megnyugtatott mindenkit, ha eljön a pillanat, meg fog történni a házasságkötés is. Hogy a pillanat mihamarabb eljöjjön, Moldván András felajánlotta hozzá vőfélyi szolgáltatásait.

Egy esküvőn a pár 150–200 ezer forint közötti összeget fizet a szolgáltatásért, melynek 70%-át a ceremóniamester, 30%-át pedig Viktória és Attila kapja meg. Tavaly 8,5 millió forint bevételük volt összesen, idén pedig 300 esküvőt terveznek. Balogh Péter szerint jól látható, hogy brandet építenek, és ha jól szervezik, akár nagy üzlet is lehet belőle, de ez a cég most még nem itt tart. A Cápák a banki hitelt javasolták nekik, és a befektetésre a boldogító igen helyett inkább nemet mondtak.

Ne habozz!

Homoky Dorka negyedik generációs borászként dolgozik saját márkája építésén. Korábban a családi borászatot erősítette, azonban érdeklődési az organikus szőlőből készülő natúr bor felé fordult. Semmit nem vesz el és nem tesz hozzá, úgy hozza létre a bort, ahogyan azt a természet teszi, mindenféle adalékanyagtól mentesen.

A borai esetében az erjedés legvége palackon belül történik meg. 8 éve készít bort, és évente 5000 palackot értékesít. Magyarország mellett három nyugat-európai országban is kereslet van boraira, így összesen évi 16 millió forint az árbevétele. Egy palack boron az előállítási költséghez viszonyítva 400%-os profit van. A nyereséget idáig mindig visszaforgatta a vállalkozásába. A következő évben árbevételét valószínűleg meg fogja duplázni, mert a rendelések nagy része előre le van foglalva. 10 millió forintért jött, 7%-os részesedést adna érte.

A Cápáknak egy habzóbort hozott kóstolásra, mert úgy érzi, ez mutatja meg legjobban, hogy miről szól a natúr bor. Moldován András édesanyja szerint szerelmesnek lenni egyszerre csak egy dologba lehet, az ő szíve pedig a disznóké, így ő ebből a buliból kimaradt. Balogh Leventének nem volt elég a 7%, így 10 millió forintért 25%-ot kért, de azt ígérte Dorkának, hogy nem kis dolgok várnak majd rá és a vállalkozásra, ha mellette dönt. Dorka a borával ellentétben nem sokat habozott, és elfogadta Levente ajánlatát, így megszületett az este második befektetése.

A múlt heti, évadzáró adásban így két vállalkozás talált befektetőre, Homoky Dorka pedig elnyerte a Telekom Digitálisan Tettrekész Díját.

Nézd meg Dorka bemutatkozó kisfilmjét!

Egy időre most elbúcsúznak a Cápák, de az újabb támadásra már nem kell sokat várni.

Ha üzleti ötleted megvalósításához vagy vállalkozásod fellendítéséhez befektetőt keresel, jelentkezz az RTL Klub üzleti showműsorába ezen oldalon!

A Cápák sikeres és elismert, milliárdos vagyonnal rendelkező befektetők, előttük mutatják be hazai vállalkozók a terméküket, ötletüket vagy már működő cégüket. A Cápák, azaz a befektetők, ezúttal is saját pénzüket kockáztatják, amikor a kamerák előtt, a stúdióban eldöntik, hogy beszállnak-e egy adott üzletbe, vagy sem.

A befektetésre érdemes vállalkozók a Cápák között nem csak üzleti partnert, hanem személyükben üzleti mentort és társat is találhatnak. A műsort követően elkezdődik a kemény, kitartó közös munka, melynek gyümölcsét közösen aratja le a befektető és a vállalkozó egyaránt.

Várjuk minden olyan vállalkozó jelentkezését, aki úgy érzi, hogy képes Kishalként megállni a Cápák előtt, ezzel növelve saját esélyeit az üzleti világban. Itt a siker sós vízzel és egy jól felépített pitch-el van “kikövezve”!

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.