A vendégeink visszajelzése alapján kezdtünk el hinni az online edzések sikerében

Olvasási idő 4 perc
Img 2336

Balogh-Tóth Boglárka tíz éve dolgozik személyi edzőként, és két éve alapított saját egészségközpontot férjével, Balogh Dáviddal, és legjobb barátjukkal, Szilágyi Dániellel. Példaértékű, ahogyan vállalkozásukat fénysebességgel helyezték át az online térbe, kitartásukból és gyors reakcióikból még ma is profitálnak.

Mivel foglalkozik pontosan a vállalkozásod?

Dáviddal tíz éve edzőként dolgozunk. Eleinte klasszikus edzőtermi óraadók voltunk, csoportos foglalkozásokat és személyi edzéseket tartottunk. A saját vállalkozásunk ötletét az a jelenség adta, hogy nagyon sokan fordultak hozzánk különféle mozgásszervi panasszal: fájós térddel, derékkal, beszűkült mozgástérrel, és ezek ellenére akartak edzeni. Az ilyen kérések túlmentek a kompetenciahatárunkon, és szembesültünk az edzők és a gyógytornászok közötti nagy szakadékkal is. Pedig tudtuk, hogy jó megoldás csak akkor születhet ügyfeleink számára, ha mozgásszervi problémáikat gyógyító szakemberek állapotfelmérései után, velük konzultálva tudjuk csak csillapítani, nem pedig tovább rontani az edzéssel. A FunctionalFit brand megalapításával ideális világot teremtettünk, ahol az emberek tökéletes közérzetéért küzdünk nap mint nap. Edzésekkel, állapotfelméréssel, rehabilitációval, jógával és táplálkozási tanácsadással foglalkozunk. Emellett a nemrég szült, mozogni vágyó anyukáknak biztosítunk lehetőséget, hogy babával edzenek, illetve megváltozott, érzékeny testüknek is biztonságos mozgáslehetőséget adjunk. Nálunk az egész csapat együtt dolgozik az ügyfélért.

Mikor érezted először, hogy baj lesz a járvány miatt?

A legtöbb üzletágnál hamarabb megéreztük a változást, még a lezárás előtt. Már március elején az előre menekülésen gondolkodtunk, hiszen nem volt nehéz kitalálni, hogy Magyarországon is karantén következik. Március 14-én összehívtuk a csapatot, villámgyorsan elkezdtünk videókat gyártani. A cél ugyanaz volt, mint élőben: egészségesebbé tenni az embereket, de meg kellett oldanunk, hogy mi megyünk hozzájuk, nem ők jönnek hozzánk. Az edzés és a gyógytorna olyan szakma, ami személyes jelenlétet kíván, féltünk is emiatt, hogy nem fog működni, de a vendégeink visszajelzése alapján pozitívan csalódtunk önmagunk sikerében. Azonnal tudtuk, hogy élő videók helyett hírlevélben szeretnénk edzéseket tartani, hogy csak az lássa az órákat, aki tényleg kíváncsi ránk.

Img 2208

Hogy fogadták az ügyfelek a változást?

Meglepő volt, milyen rengetegen feliratkoznak, a törzsvendégek után regisztráltak teljesen idegenek is, csak lestünk. Öt nap alatt kétszáz feliratkozónk lett az első hírlevél kiküldése után. Ez fellelkesített, nem csak edzéseket, hanem szöveges tartalmat is gyártottunk, életmód cikkeket a tudatos mozgásról, ergonómiáról, egészségmegőrzésről. A bezárt stúdió üresen tátongott, de szakembereink otthonról lelkesen dolgoztak. Legyártották a videókat, mi megvágtuk, rendbe szedtük és már küldtük is ki az edzéseket. Volt olyan tesi tanár, aki a mi videónkat küldte ki online tesi órának, ez igazán nagy elismerés volt! Mindezt ingyenesen… de nem bántuk az erőfeszítést, mert a célunk az volt, hogy megtartsuk a vendégek bizalmát, ne engedjük el a kezüket. Ez sikerült is, nyitáskor ott folytattuk, ahol abbahagytuk. Sőt, egy kicsit messzebb is, mert megtartottuk az online órákat. Hiszen a vírustól való félelem valós, és sok ember szeret spórolni az idejével. Szeretne egy jót mozogni, de nem akar utazásra szánni az óráiból. 

Hogyan sikerült gyorsan digitalizálni a vállalkozást, milyen fejlesztésekre volt feltétlenül szükség?

A vállalkozás harmadik tagja, Dani intézte a digitalizálást, mi tartalmi, szakmai szempontból menedzseltük a feladatot. Volt egy jó honlapunk, nem a nulláról kezdtük. Dani keresett a videókhoz szükséges technikai megoldásokat, szolgáltatókat. Például a Telekomot.

Van olyan újítás, amit ezen időszak ihletett?

Sok vendéggel online konzultáltunk. Skype-on segítettünk elrendezni egy-egy problémát. A visszatérő kérdések miatt döntöttünk úgy, hogy a leggyakoribb kérdésekről podcastot indítunk, hogy a teljesen laikusak is megértsék a test és a szervezet működését. Ezt az új fórumot mi is, az ügyfelek is megszerettük. Van egy másik titkos tervünk is, amihez anyagokat gyártunk, de ez januárig maradjon meglepetés!

Img 9125

Sok ember nem reagált ilyen rugalmasan a Covid okozta kihívásra. Mi az, amit szerinted mindenki megtehetne a saját vállalkozásában?

Mindig, minden helyzetben inspirálódni kell, tartani magunkban a lelkesedést. Sokat lehet meríteni teljesen más vállalkozások történeteiből, sikeres emberek követéséből. Mi kisvállalkozók vagyunk, mindent is mi csinálunk, de komolyan vesszük a professzionalizmust. Sokat nézünk marketinges tanácsadásokat, értékes tippekről szóló cikkeket olvasunk, nyomon követjük a trendeket. A Hello Bizniszt is így ismertük meg, a férjem talált rá a Hello Biznisz Klubra és a Hello Biznisz Facebook csoportra, és egy új világ tárult fel előttünk. Emlékszem, két órán keresztül cikket olvastam, szakértőket kerestem, annyira tetszett. Nem vagyok aktív, nem kommentelek, de valójában mindenütt ott vagyok. (nevet) Aztán egyszer csak hívnak a Telekomtól, hogy szeretnék, ha egy reklámfilmben mutatnánk meg a történetünket… Nagy élmény volt a forgatás, és remélem, hogy a mi sztorinkból is lesz, aki erőt tud meríteni ebben a nehéz évben. Utolsó fontos tanácsom: Sokan nem veszik a fáradtságot, hogy az ügyfelekkel tartsák a kapcsolatot, pedig ez az alap, hogy értékesítsünk egy szolgáltatást, terméket. Meg kell találni, mivel tarthatjuk meg vásárlóinkat. Szükség van rájuk, és ezt érezniük kell! És persze tanulni, tanulni, tanulni…  

Sin Bettina

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!

Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
regisztrálj a hírlevelünkre!