A közösségi média segítségével dönt jegyeladási rekordokat a Győri Állatkert

Olvasási idő 7 perc

Egy fecske nem csinál nyarat – szól a mondás, de máris hozzáteszem: kivéve, ha a fecske profi marketinges és „TikTokozik”. Komolyra fordítva a szót: jelentősen nőtt a Győri Állatkert iránti érdeklődés azóta, hogy csapatukat egy online marketing szakértő is erősíti. Tóth Zoltán tudatos stratégia mentén dolgozik az intézmény népszerűsítéséért. Ma már a Facebook és az Instragam oldalak mellett TikTokon is aktívan megjelenik az állatkert, s ez jelentős számú külföldi látogatót vonz Győrbe.  

Több mint egymilliárd napi aktív felhasználója van a TikToknak, amely ezzel a világ egyik legfelkapottabb közösségi platformja. Azonban sokan azt gondolják, hogy ez a felület csak a szórakoztatásról szól, nem több mint táncolós és mókás videók megosztási felülete. Ez közel sincs így. 

Az állatkertekről nem úgy gondolkodik az átlagember, mint a bevételekért küzdő létesítményről, pedig a jegyek eladására nekik is igazán nagy szükségük van. Az ilyen intézmények költségvetése általában fenntartói támogatásból és saját bevételekből áll össze, s az utóbbinak egyre nagyobb jelentősége van. A Győri Állatkert tavaly augusztusban döntött az online médiafelületeinek megreformálása mellett azért, hogy a rendszertelen megjelenést állandósítsák, illetve feltárják, milyen eredményt hoz az, ha profi szakember kezeli a digitális médiát. Nagyon örültem ennek a felkérésnek, mert a téma közel áll a szívemhez. Ráadásul szeretem a kihívásokat, amelyből itt van bőven – emlékszik vissza a tavaly augusztusi indulásra Tóth Zoltán online marketing szakértő, majd az első tapasztalatokról kérdezem és kifejti: – Egy meglévő Facebook és egy Instagram oldal fogadott. Elsődleges célomnak ezek megreformálását tűztem ki. Rendszeresítettem a posztokat, a sztorikat, kibővítettem az eszköztárt, például promózni kezdtük a nagyobb eseményeket a fókuszok pontos beállításával – mondja Zoltán, hozzátéve, hogy már a legelején, szeptember-október hónapokban látszottak az eredmények. Az első nagy program, a tavalyi Halloween rekord érdeklődői létszámot hozott, közel tízezren fordultak meg az állatkertben.  

Külföldi vendégeket hozott az újszerű online marketing 

A kezdeti sikerek után Zoltán felé tovább nőtt a bizalom az állatkert vezetése részéről. Elismerték, hogy ötleteinek célja van és várhatóan eredménye is lesz. Így aztán 2022 tavaszán elindította a Győri Állatkert TikTok oldalát. A felületen azóta közel harmincezren követik az állatkertet, a jegyeladások rekordokat döntenek. A Győri Állatkert TikTok-videói üzenetüket tekintve arra hivatottak, hogy az emberekhez közelebb vigyék az állatok szeretetét, az állatkert fontosságát, ezen keresztül az élőhelyek és a fajok védelmét – ismerteti a szakember, hozzátéve, hogy törekszik a napi legalább egy poszt elkészítésére. Tapasztalata szerint az Insta-sztorik nagyon népszerűek, Zoltán előszeretettel használja. Azt vallja, hogy a legjobb tartalmak úgy készülhetnek el, ha a marketinges együtt „él” a témájával. – Ez nagyon fontos nekem, mert belülről sokkal jobban lehet látni a hibákat és az értékeket is. Így nem kell pingpongozni az információkért sem, nem irodákban találjuk ki, hogy mi kerüljön ki, hanem bejárom az állatkeretet, jelen vagyok a gondozóknál. Készül anyag a születésekről, születésnapokról és persze a kevésbé vidám történésekről is. De nem csak a legnagyobb sztorikat szoktuk mutatni. Olykor egy hétköznapi pillanat is lehet izgalmas. Ez egy jó terep, mindig van téma – húzza alá az oktatással is foglalkozó szakember és kiemeli, hogy az állatkertben 2022 év végéig 200 ezer látogatóra terveztek, de ezt a számot már augusztusra teljesítették. Így most az a céljuk, hogy a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetet ne csak túlélje az állatkert, hanem kihozza belőle a maximumot. – A létesítmény látogatóinak a negyven százaléka külföldi, azon belül is a kilencven százalék szlovákiai. Többségük a közösségi média felületekről értesül az aktualitásainkról. Ezt a számot szeretnénk tovább növelni azzal, hogy még többekhez juttatjuk el a programjaink hírét. Hiszen nagyon sokan járnak át a szomszédos országokból most Győrbe, itt költik el az eurójukat. Tavaly olyan jó évet zárt az állatkert a téli szezonban, amilyet még soha. Ezt szeretnénk folytatni idén is – húzza alá, s hozzáteszi, hogy TikTok tartalmat gyártani nem ördöngösség és mindenkinek azt ajánlja, próbálja ki.  

A TikTok ma már hasznosabb, mint a Facebook 

Nincs olyan téma, amelyhez ne lehetne tartalmat gyártani. Például egy mesterember bemutathat néhány dolgot, amit otthon bárki meg tud csinálni. Mondjuk egy kapcsoló- vagy egy izzócserét. Egy szakmunkás is tud inspirálni másokat, felkeltheti az érdeklődést az adott szakma iránt. S az is lehet, hogy ezzel tartalmasabbá tudja tenni saját életét: picit szerethetőbb lesz a napja azáltal, hogy tartalmat posztolt a munkájáról – hangsúlyozza a Demerung Stúdiót működtető, fotózással és videózással már közel harminc éve foglalkozó szakember. Tóth Zoltán szerint a rendszeresség nagyon fontos. Ha nem posztolunk gyakran, akkor legalább arra figyeljünk, hogy ha például heti egy anyagra van időnk, akkor az mindig ugyanazon a napon kerüljön ki. Hozzáteszi azt is, hogy a TikTok videózás is az a műfaj, amelyet lehet tanulni és egyre jobb lehet benne az ember.El kell kezdeni 1.0-s verzióban. Ha nem kezdjük el, akkor nincs mit továbbfejleszteni. A technikán lehet javítani, egyre jobbak lesznek a videók, csak induljunk el az úton. A semminél a gyenge videó is jobb – bátorít minden vállalkozást a TikTokra. Zoltán kiemeli, hogy ha ő most indítana céget, akkor nála már nem előzné meg a Facebook és az Instagram a TikTok felületet az online marketing fontossági listán.   

Eredményt akarsz? Kövesd a trendeket! 

A Győri Állatkert aktualitásaira visszatérve, új csarnokot vesznek birtokba ezekben a hetekben, amelyben játszóházat alakítottak ki a gyermekek számára. A két napos Halloween-i programon túl már készülnek az állatok karácsonyára is. Idén együttműködést kezdtek tanzániai nemzeti parkokkal, akiknek a Xantus Alapítványon keresztül nyújtanak támogatást. Céljuk, hogy segítsék az ottani fajvédelmet, az edukációt, szemléletformálást az élőhelyek védelmével kapcsolatban, illetve erősítsék a nemzeti parkok kommunikációját. Számos eszközt adományoztunk az Mkomazi Nemzeti Parknak, s az alkalmazásukat is megtanítottuk a tanzán kollégáknak. Így ma már ott készült különleges videók is láthatók a park TikTok csatornáján – avat be Zoltán. Mint kiderül, a magyarországi természetvédelemmel foglalkozó intézmények körében nem jellemző a tudatos internetes jelenlét. Ahogy a Győri Állatkert online marketingese fogalmaz: a legtöbben mostohagyerekként kezelik ezt a területet és rábízzák valakire, akinek egyébként más a munkája és nem is ért hozzá. Pedig ma már ennek a jelentősége óriási, ahogy látszik a Győri Állatkert példáját megismerve. – Az emberekben, intézmény- és cégvezetők sajnos sokszor beleragadnak téves elképzeléseikbe. Ez nem jó, hiszen ami egyszer igaz volt, az ma már nem biztos, hogy igaz. Ha jó eredményt akarunk elérni, akkor követni kell a trendeket – foglalja össze a jegyeladási rekordokat döntögető Győri Állatkert marketing szakértője.   

Tóth Zoltán tanácsai vállalkozóknak a TikTok használatához 
  1. Kezd el! Ne keresd a kifogásokat! Eleinte a téma a fontos, nem a minőség. A saját munkánkat, cégünket bemutatni nem ördöngösség, hiszen minden nap ebben élünk.  
  1. Törekedj rendszerességre! Nem a gyakoriság a lényeg, hanem a rendszeresség. Ha heti egyet tudsz kitenni, akkor azt minden héten ugyanazon a napon tedd meg. 
  1. Nagy előny, ha egy tartalmat fel lehet tölteni mindhárom platformra. Törekedj erre! 
  1. Ha az új vásárlók elérése a cél, akkor be kell tartani a 30-70 %-os arányt. Vagyis: a tartalmak 30 százaléka az értékesítésről szól, 70 pedig a figyelmet ragadja meg. Utóbbiak inkább olyan témáról szóljanak, amely az emberek számára érdekes, segítséget kapnak belőle, vagyis ami visszahozza őket a csatornára.  
  1. A kommenteket is kezelni kell, de ne válaszoljunk elhamarkodottan. Érdemes elszámolni tízig, sőt akár egy napot is várhatunk, nehogy a válaszunk olaj legyen a tűzre. Először ülepedjen le bennünk a felvetés, csak azután reagáljunk. Sőt, sokszor, ha várunk, időközben már a követők megoldják a felmerült problémát a komment szekcióban.   
  1. Ne legyünk túlzottan szigorúak magunkhoz. Nyilvánvaló, hogy azonnal nem fogunk olyan tartalmat gyártani, mint aki már régóta ezt csinálja. Hatosával nem lehet felfelé ugrálni a lépcsőfokokon. Ehhez türelem kell, a saját tempójában kell haladnia mindenkinek.   

Szerző:
Lakatos Katalin – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 4

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.