A biznisz és az élet napos oldala – Annamária üzletet épített saját esküvői ötletére

Milyen vállalkozást indítsak? – merül fel sokakban a kérdés, s bizonytalanságuk talán sosem fordul bizonyossággá. Vannak azonban olyan szerencsések is, akiknek nem kell tanakodniuk, mert az ötlet talál rájuk. Rónai-Zsabin Annamária ez utóbbi táborhoz tartozik: saját esküvőjére megalkotta egyedi köszönőajándékát, ami olyan jól sikerült, hogy ma már jelentős megrendeléseket teljesít más menyasszonyok számára. Vállalkozásában édesanyja a támasza, akivel igazi nyerő párosként egészítik ki egymást. Megindító sztori: Let it grow!   

A Let it grow története a tomboló világjárvány időszakában kezdődött, 2020-ban. Rónai-Zsabin Annamária (Panni) a pandémia miatt őszre halasztott esküvőjére készült. Így emlékszik az indulásra: Köszönőajándékot kerestem, ami kedves, kreatív, természetbarát, és jó az ára is. Semmi ilyesmit nem találtam, viszont közben megszületett bennem az elképzelés, hogy virágmagos csomagocskákat szeretnék adni a vendégeinknek. Anyuval közösen elkészítettük a násznépnek szánt csomagokat, majd az ötletet megosztottam egy menyasszonyos Facebook csoportban. Óriási sikere lett. Rengetegen írtak, hogy ők is szeretnének ilyet. Megrendelésekkel bombáztak, mi pedig legyártottuk a csomagokat.  

Annamária még egyetemre jár, s volt egy főállása is, ezért egyedül nem győzte a teendőket. Selyemfestő édesanyja, Mile Mária csatlakozott hozzá. – Ki kellett találnunk mindent. Gyorsan összedobtunk egy weboldalt, ahol adatlapon lehetett rendelni. Mi pedig cetliket mágneseztünk a hűtőre, hogy ne felejtsünk el semmit. Igazából nagyon kezdők voltunk, kezelhetetlen volt a rendszerünk. Ezért aztán a szezon közepén felépítettünk egy webáruházat, ahol több folyamatot automatizáltunk. Ez már nagyon jól működik. Akkoriban léptünk be az esküvő bizniszbe, amikor igencsak kaotikus volt a rendezvények világa. De mégis berobbant a dolog – mondja Mária, majd hozzáteszi, hogy termékkínálatuk mostanra mindent lefed, ami egy esküvőn papírdekoráció. Így rendelhető tőlük ültető kártya, meghívó és boríték is, sőt idén bevezetik a digitális meghívókat. Szlogenjük egy szólás-mondás: Ültess egy virágot, tedd szebbé a világot. Felmerül a kérdés: Hogy jönnek a méhek és a virágmagok egy esküvőhöz? Annamária válaszol: – Az a lényege az egésznek, hogy haszontalan ajándék helyett adjunk olyat, ami egyrészt szép, másrészt hasznos a bolygónak. A virágmagból gyönyörű virág lesz, ami ráadásul táplálékul szolgál a méhek és más beporzó rovarok számára. Nem gondoljuk, hogy ettől fog megváltozni a világ, de ha csak egy méhecskének adunk enni, az is nagy dolog. Elmondhatjuk, hogy közel 20 focipályányi területen nőtt virágmező, ha mindenki elültette azt a csomagot, amit mi forgalmaztunk 2020 óta – mondja, Mária pedig hozzáteszi: – Nagyon jó dolog saját magunknak virágot ültetni, de ha mást is rá tudsz venni és ezzel csak egy perc boldogságot okozol, az még jobb.   

A nagy napra mindennek rendben kell lennie 

A Let it grow-nál minden csomag az anya-lánya páros keze munkája révén készül el. Nagyon büszkék arra, hogy eddig hiba nélkül teljesítették a megrendeléseket. Bár saját bevallásuk szerint voltak nehéz pillanataik. Előfordult, hogy elcseréltek két csomagot, ekkor autóba ültek és személyesen cserélték vissza. – Erősségünk, hogy bele tudjuk élni magunkat az esküvőre készülődés hangulatába – húzza alá Annamária, hozzátéve, hogy éppen ezért kísérik végig az esküvőszervezés folyamatát, a saját termékeik pontosságára pedig kiemelt hangsúlyt fektetnek. „A nagy napra mindennek rendben kell lennie” – hangsúlyozzák.  

A termékek eladásában Mária jártasabb a saját selyemfestő műhelye miatt. Kiemeli: – A Let it grow-nál pár kattintással lehet rendelni. Kiválasztod a terméket, beírod, hogy milyen szöveg kerüljön rá, megjelölöd a darabszámot, s már kész is. Nálunk nem kell árajánlatot kérni, így minden sokkal gyorsabb és egyszerűbb – részletezi és hozzáteszi, hogy nagyon lelkesen állnak az újításokhoz és előszeretettel használják az internet erősségeit. Tudatosan helyeznek el hirdetéseket, jelen vannak a közösségi oldalakon, s a Pinteresten is megtalálhatóak. Esküvői magazinokban is találkozhattak már velük az érdeklődők. A vásárlók elérésében a Marketing Commando útmutatásait alkalmazzák. Amit lehet, digitalizáltak: a megrendeléseket, a számlázást, a bankolást, s olyan webáruház-szolgáltatót választottak, amelynek jó az ügyfélszolgálata. Weboldalukon blog is működik, amelyet Annamária működtet. – Ez csak adta magát. Mivel a saját esküvőm miatt volt lehetőségem felmérni, hogy melyek azok a témák, amelyek foglalkoztatják a menyasszonyokat és számos kérdésnek utána is jártam, elkezdtem bejegyzéseket írni ezekből. De esküvő szervező írása is olvasható a blogunkon. Ezekkel az anyagokkal szeretnénk segíteni a köszönőajándék miatt minket felkereső aráknak – mondja Panni. 

A visszajelzések sokat jelentenek a cég életében. Mint mondják, a megrendelők nagy többségétől, körülbelül kétharmadától kapnak emailt vagy értékelést. – Volt, aki azt írta, hogy bár vőlegénye még nem volt, de azt már tudta, hogy ilyen köszönő ajándéka lesz – idézi fel az ötletgazda. 

Családi vállalkozás, összhangban a természettel 

A család közben bővült, Panni édesanya, Mária nagymama lett. Így az üzletet továbbra is együtt viszik annak ellenére, hogy hosszú távon Mária szeretne visszatérni a selyemfestéshez, amely az ő eredeti szenvedélye. – A kislányom most babázik, úgyhogy ő most főállásban anyuka. Megpróbáltuk, hogy én visszatérek a selyemkendőimhez, ő pedig csinálja a Let it grow-t, de baba mellett nem ment. Most az alapfelállásban működünk, vagyis mindketten dolgozunk benne, amennyit tudunk. Idén már szeretnénk segítséget bevonni, hogy egyszerűbb legyen az életünk. S a fő terv az, hogy amikor nagyobb lesz a gyermek, akkor Panni egyedül viszi majd a vállalkozást. 

A Let it grow csomagocskákba egy virágmag mix kerül, amely olyan virágokat tartalmaz, amelyek egymás után, több hónapig pompáznak. Céljuk ezzel az, hogy minél hosszabb ideig legyen tápláléka a rovaroknak. – Vidéken élünk, a természettel való együttélés alap attitűdünk és szeretnénk, ha ezt egyre többen élnék meg így.  Már saját méheink is vannak. Ebben az évben a fiam által készített mézet fogjuk forgalmazni az ajándékcsomagokban. Ő időközben méhész lett, termékeivel csatlakozik hozzánk. A méhek elképesztőek. Minél többet tudunk meg róluk, annál inkább így gondoljuk – avat be Mária. S ha már szóba jött a méz ajándékcsomagokba csomagolása, megkérem Annamáriát, fejtse ki, miért fordultak ebbe az irányba.  

Vevőkör bővítés: nyitás a vállalatok felé 

A bagi székhelyű kisvállalkozásnál úgy gondolták, jobb, ha több lábon áll az üzlet. Az esküvők az egyik stabil célterület, de meghirdették szolgáltatásaikat a vállalatok körében is. Sikerrel jártak, egyre több a megrendelőjük ebből a szektorból. – Tavaly karácsonyra készítettünk először céges ajándékcsomagokat, amelybe került méz is, sőt az egyik újításunk egy viaszgyertya készítő készlet, amit szintén forgalomba hoztunk. Volt benne rizikó, mert ezeket is mi magunk készítettük el, még a dobozok is kézművesek, amelybe belekerültek a termékek. Ezért volt egy korlát, amely fölött már nem tudtuk volna teljesíteni a megrendeléseket, de végül mindenki megkapta, amit kért. Egyre jobb ez a céges vonal, egyre többen rendelnek. A vásárlóink között voltak például webshopok, akik a kiszállított csomagba tették kis ajándékként a termékünket, de rendeltek tőlünk cégek karácsonyi ajándékokat, s nőnapra is szoktunk nagy megrendeléseket teljesíteni, például önkormányzatoknak – részletezi. 

A Let it grow évről-évre erősebb. A forgalom az első esztendőben Mária és Panni minden álmát felülmúlta, majd ezt 2021-ben megháromszorozták. Tavaly pedig megduplázták a 2021-est. – Évente hatvanezer pár köt házasságot, ennek mi a töredékét szolgáljuk ki. De az a legfontosabb, hogy aki a mi ügyfelünk lesz, az elégedett legyen. Fontos, hogy mi is megtaláljuk a számításunkat, jól járjanak a méhecskék és azok a járókelők, akik látják a virágokat – mondja Mária. 

2023-ra új tervekkel készül az anya-lánya páros. Mostantól minden esküvői meghívó megrendelés mellé ajándékba adnak digitális esküvői meghívót. Új kollekciók, újabb minták is készülnek, de nem fognak elrugaszkodni a természet ihlette témáktól. Mindezen túl a Let it grow célja a külföldi piacra lépés. – Az EU-ba fogunk nyitni, a német nyelvterületen szeretnénk megjelenni. Ehhez elkészítjük a német nyelvű digitális platformjainkat. Úgy gondoljuk, hogy az esküvők tőlünk kicsit nyugatabbra sem mások, mint itt, a mostanáig megszerzett tapasztalatainkkal segíteni tudjuk majd még több pár nagy napjának sikeres megszervezését.   

Tippek az online piacra lépéshez a Let it grow megalkotóitól 
  1. Egy termék iránti érdeklődés felmérhető közösségi oldalak csoportjaiban is. A Let it grow népszerűsége menyasszonyos csoportokból indult.   
  1. Webáruházat akár alap felhasználói ismeretekkel is létrehozhatunk, de fontos, hogy olyan felületet válasszunk, amelynek különösen „támogató” az ügyfélszolgálata. 
  1. Érdemes blogot is működtetni, amely vásárlóink ismereteinek bővítését szolgálja, segíti őket az eligazodásban. 
  1. A folyamatok digitalizálásával rengeteg időt spórolhatsz meg. 
  1. A hirdetéseket tudatosan kell elhelyezni a vállalkozás profiljától függően, ahhoz illő közösségi oldalakon, médiumokban. 

Szerző:
Lakatos Katalin – Telekom Hello Biznisz szerkezstőség 

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 4.4 / 5. Összes értékelés: 7

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.