6 kihagyhatatlan eszköz amire regisztráld a vállalkozásod még ma, hogy ki tudd használni a vásárlói ajánlások erejét

A vásárlók szeretnek online tájékozódni egy-egy termékről vagy szolgáltatásról, ezért a legjobb minden lehetséges helyszínen publikálni az üzletünket minősítő ajánlásokat. Hogy hova és hogyan érdemes felrakni az ajánlásokat, arról szakértőink mesélnek, Szabó Edit Ditte digitális marketing szakértő, Katona Tamás digitális transzformációs szakértő és Balog Gábor, a Google Digital Workshop előadója.

Nézzük a javasolt platformokat:
1) Facebook Review

Ha vállalkozásunknak van Facebook oldala, akkor a Beállítások menüpontban megtaláljuk a Facebook Review (Értékelés) engedélyezésének ikonját. Ha ez a funkció aktív, a látogatók csillaggal és szöveges üzenettel is értékelhetik vállalkozásunkat, amire mi szöveges üzenettel is válaszolhatunk. Az értékelést kitörölni, moderálni nem lehet, de a bántó kommenteket jelenthetjük a Facebooknak, a rendszer jogos kérés esetén törli a posztot.

2) Google Rating

A Google Rating (Értékelések) funkcióhoz először is a Google My Business alkalmazásban kell regisztrálni a vállalkozást. A Google Cégem (más néven Google My Business vagy Google Üzletem) egy nagyon hasznos felület, hiszen vállalkozásunkra rákeresve az érdeklődők, a céges adatokon túl értékelésekkel, ajánlásokkal is találkoznak, melyek segítik őket a tájékozódásban. Az elektronikus regisztrációt követően postai úton érkezik egy visszaigazoló kód a vállalkozás székhelyére, így ellenőrizve a vállalkozás fizikai meglétét. Tulajdonosi jogosultságunkat a Google Cégem felületén a kód visszaigazolásával aktiválhatjuk, addig csak korlátozottan használhatók a funkciók. A profilban közzétehetünk fotókat és ajánlatokat, nyitva tartást, honlapcímet és egyéb alap információkat a vállalkozásunkról, mellyel megmutathatjuk, mi teszi igazán különlegessé cégünket. Érdemes profilunkat folyamatosan frissíteni, hogy vásárlóink minden aktuális információról értesüljenek. Beállíthatjuk, hogy lehessen értékelni az üzletünket. Vásárlóink csillagozással, szöveges visszajelzéssel élhetnek, melyre minden esetben érdemes válaszolni, ezzel is építve vásárlóink és leendő ügyfeleink bizalmát. Fióktulajdonosként statisztikákat is lekérdezhetünk, pl. hányan kerestek rá a vállalkozásunkra, hányan kattintottak az útvonaltervezőre az adatlapon belül, sőt akár egy egyszerű weboldalt is létrehozhatunk néhány kattintással. Mindezt teljesen díjmentesen!

3) Aggregátor oldalak

Összefoglaló néven aggregátor oldalaknak nevezzük azokat a honlapokat, melyek különböző termékeket, szolgáltatásokat hasonlítanak össze egy kategórián belül (pl. Árukereső, Krémmánia, Tripadvisor stb.). Közös vonásuk, hogy ösztönzik a felhasználókat értékelés adására. Szektorspecifikus, hogy melyiken hogyan kerülhetünk előrébb a vásárlói visszajelzések publikálásával, de általánosságban elmondható, hogy együttműködéssel, ráfizetéssel előkelőbb helyet foglalhatunk el a nem szponzorált termékek között. Azonban a vevői vélemények ettől nem fognak változni, csak láthatóbbá válnak.

4) Saját weboldalunk

Ha webshopot üzemeltetünk, a vásárlást igazoló email kiküldésével egyidőben érdemes automatikus visszajelzést kérni a megvett termékről, ez más vevőknek is meghozhatja a kedvét egy adott áruhoz. Mások értékelése részletezheti az áru leírását, funkcionalitását.

5) Youtube referencia videó – B2B szektor titkos fegyvere

A B2B cégek kicsit nehezebb helyzetben vannak ajánlások gyűjtése esetén. Az ügyfeleket extra erőfeszítéssel kell motiválni, hogy ajánlást írjanak rólunk. Modern szokás videót készíteni szolgáltatásunkról, a vevő véleményét rögzíteni egy kisfilmben, és azt Youtube-ra feltölteni. Ez növeli cégünk hitelességét, és új ügyfeleket szerezhet nekünk, de akár fizető partnerünknek is, akit a rólunk érdeklődők is közvetve megismerhetnek. Ez az úgynevezett referencia vagy testimonial videó.

6) Microsoft 365 Forms

Ha Microsoft 365 vállalati alapot használunk cégünk mindennapos működéséhez, érdemes megismerkedni a Forms funkcióval, amivel ajánlásokat, értékeléseket is begyűjthetünk vevőinktől. Egy új Form elkészítésével egyedi kérdéssort gyárthatunk, értékelőskálát hozhatunk létre, amiről készül egy link. Ezt a linket megoszthatjuk egy automatikus levélben, vagy akár honlapunkon is, arra buzdítva a vevőket, hogy értékeljék vállalkozásunkat. A Forms által nyert információk elsősorban nekünk hasznosak. Különböző statisztikákat készíthetünk az értékelések összeadásából, melyek egy Excel-táblázatba is automatikusan átmenthetők. Akár QR kódot is nyomtathatunk a kérdőívről, így ha boltunk van, egy papírra ott is kifüggeszthetjük a vásárlóknak, hol tudnak értékelést adni, és erre szóban is felhívhatjuk a figyelmet.  Beállíthatjuk, hogy egy ember csak egy értékelést adhasson, így elkerülhetjük a trollok és a konkurens cégek játékait. 

Összefoglaló:
  • A Facebook Review-n a közösségi oldal felhasználói csillagozhatják és értkelhetik vállalkozásod.
  • Google értékelést a My Business alkalmazás aktiválásával szerezhetsz, ami további értékes információval is ellát az érdeklődők aktivitásáról. A Rating mellett be lehet vetni a Forms-t is.
  • Érdemes feltérképezni vállalkozásodhoz kötődő, vevői véleményeket gyűjtő aggregátor oldalak működését, hogy minél jobban kiaknázhasd az azokban rejlő lehetőségeket.
  • Készíthetsz referenciavideókat a vevőélményről, melyeket megoszthatsz a Youtube-on.
  • Természetesen saját weboldaladon is kérheted vevők véleményét, ehhez felhasználhatod a Microsoft 365 Forms programját is.

Szerző:
Sin Bettina – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.