5 instant karácsonyi marketing tipp + letölthető sablon

Bár sokan túl vannak már a karácsonyi bevásárláson, az emberek nagy része még a következő napokban fogja eldönteni, hogy hol és milyen ajándékot vásároljon szeretteinek.  Ezért fontos, hogy az előtted álló időszakban mindent hozz ki a marketingedből, amit lehet. Persze ez nem jelenti azt, hogy itt az ideje az újratervezésnek, de finomítani mindenképpen érdemes. Mik azok, amiket érdemes most megtenni?

Olvasd el Lévai Richárd, közösségi marketing szakértő tippjeit, a cikk végén pedig töltsd le a karácsonyi kampány ütemező sablont, amivel könnyebben tervezheted meg a következő karácsonyi kampányodat!

5 tipp a karácsonyi marketingedhez

1. Írj ajándék tippeket!

Állíts össze olyan listákat a termékeidből, amikkel ötleteket adhatsz a célcsoportodnak!

Például:

  • 10 ajándék tipp futóknak,
  • 5 kihagyhatatlan ajándékötlet utazóknak,
  • 15 konyhai kütyü, amire titokban vágynak a főzni szerető férfiak
  • stb…

Természetesen a listákba rakj linket, ami a konkrét termékedhez, szolgáltatásodhoz vezet! Ezeket a listákat írd le a blogodra, weboldaladra, küldd ki hírlevélben! Sőt, készítsd el őket videó és sztori formában is, hogy minden felületen elérd a célcsoportodat.

2. Az akciókat és a termékeket jól emeld ki vizuálisan!

Jelöld meg a termékeket a Facebook posztjaidban, Instagram sztorikban kattintható módon, így közvetlenül a termékekhez tudod vinni az embereket. Ha dinamikus remarketinget használsz, az akciókat könnyen fel tudod tüntetni a képen, ha pedig videókat készítesz a Facebook hirdetéskezelőjében, karácsonyi matricákkal és keretekkel teheted izgalmasabbá az ajánlataid megjelenését.

3. Használd profin a remarketinget!

Ha nincs még remarketinged, még van időd beépíteni a weboldaladba, ha pedig van, állítsd be úgy, hogy újra utolérd azokat a látogatóidat, akik nem vásároltak. Ezt megteheted termékenként is, de ha készítettél ajándék ötlet listát, akkor ennek megtekintőit is újra tudod célozni.  

Ha pedig webáruházad van, nem szabad kihagynod a dinamikus remarketinget, amivel az egyes termékek látogatóit tudod utolérni könnyedén akkor is, ha több ezer különböző darabból áll a kínálatod.

Jó ötlet videókat használnod a kommunikációban, többek között azért is, mert a videó megtekintőidet újra meg tudod célozni a videóban látott termékekkel. Egyébként erről a témáról fog szólni jövő heti élő közvetítésünk. Jelentkezz az eseményre, hogy megnézd gyakorlatban is, mit kell tenni!

4. Keress a vásárlóidhoz hasonló embereket!

Az emberek ott hagyták nálad a digitális lábnyomukat egy látogatás vagy vásárlás formájában, használd ezt ki, és keress hozzájuk hasonló embereket! Ehhez készíts egyéni célközönség listát a vásárlóidból, majd kerestess hozzájuk hasonló embereket a Facebook hirdetési rendszerével, és mutasd meg nekik a kínálatodat! Érdemes az egyes termékcsoportok vevőihez (vagy akár azokhoz, akik a kosárba rakták a termékeket), külön-külön hasonló embereket keresni. Így olyanokhoz is eljuthatsz célzottan, akikhez az alapértelmezett hirdetés célzási beállításokkal nem.

5. Ne engedd el a látogatódat!

A remarketing mellett hasznos az is, ha a webáruház elhagyása előtt megszerzed az e-mail címét egy kilépés előtt felugró popuppal. Így utána tudsz nyúlni az ajánlataiddal még a karácsonyi időszakban, vagy akár később is.

Használd ezeket a tippeket annak érdekében, hogy igazán eredményes legyen a karácsonyi kampányod. De tudod mit? Amikor vége van a karácsonynak, gyorsan elemezd ki a történteket! Nézd meg például Google Analytics-ben, melyik csatornából jött a legtöbb vásárlás, ellenőrizd a különböző hirdetési rendszerekben, melyik hirdetések voltak a leghatékonyabbak, stb. Írd le a tapasztalataidat, hogy a következő szezonod még jobb legyen!

Ha pedig jövőre még eredményesebb karácsonyi kampányt szeretnél, ebben is segítünk.
Töltsd le Lévai Richárd karácsonyi kampány ütemező sablonját, ami már januártól segít felkészülni!

Töltsd le az előadás diáit!

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 2.5 / 5. Összes értékelés: 2

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.