Hogyan használjuk hatékonyan a technológiát vállalkozásunk építésére?

Hellobiznisz Cikk Meetup 1080x610

T-Systems kerekasztal beszélgetés, Hello Biznisz meetup, Árkád Pécs

Résztvevők:

  • Az est házigazdája, moderátora: Kiss Imre (YouTuber)
  • Máté Krisztina (televíziós műsorvezető)
  • Kuczkó Anikó (Input program)
  • Túri Márton (az ujraterveztem.hu blog tulajdonosa)
  • Mozsgai József (állattenyésztő mérnök, Mozsi Major)
  • Fejes Zoltán (T-Systems vezérigazgató-helyettes)

Tervezd újra!

Nem feltétlenül a lelkes egyetemistákból lesznek az eredményes vállalkozók – tartja Túri Márton, aki mintegy 50 karrierváltóval készült interjú tapasztalatai alapján úgy látja, elsősorban a 30-40 év közöttiek érzik úgy, ideje új kihívás után nézni. Az ujraterveztem.hu blog tulajdonosa maga is átment a karrierváltás buktatóin, szerinte ennek oka egyrészt a cél és az érték keresése a munkában, másrészt pedig ez az az életkor, amikor egzisztenciálisan már meg tudja valaki teremteni a vállalkozás alapjait.

Arra, hogyan válasszuk ki a leendő vállalkozásunk témáját, már Máté Krisztina, televíziós műsorvezető mondott megszívlelendő tanácsot. Szerinte gyakran éppen a legegyszerűbb, legkézenfekvőbb témát érdemes megragadni, amiben otthon vagyunk, amiben jók vagyunk, és amit élvezünk, mert ettől leszünk igazán hitelesek. Nem kell nagyon új és más, főleg krízis esetén nem.

Jó, ha van egy adag őrültség is az emberben az elrugaszkodáshoz, de kitartás, magabiztosság is kell, hogy kiálljunk a saját elképzelésünk mellett. Mozsgai József, a Mozsi Major tulajdonosa, állattenyésztő mérnök az egyetem után a romokban heverő hazai agrárium helyett inkább a kereskedelmet választotta és a multinacionális vállalatok világában helyezkedett el. Bő 10 év munka után úgy érezte, hogy bár a csillogás és a bőség kecsegtető, valami mégis hiányzik az életéből. Mindenét eladta, minden pénzét egy családi vállalkozásba forgatta be és visszaköltözött a szülőfalujába, hogy állattenyésztő farmot alapítson. Sokan bírálták a döntését, de kitartott, mert szerette az eredeti szakmáját. Kétségtelenül segítségére volt a sikerben az agrárdiplomája mellett a kereskedelmi tapasztalata is, de nagy adag bátorság és egy biztos háttér is kellett az újrakezdéshez, ami az ő esetében a családi birtok volt.

Mozsgai József hisz abban, hogy belekezdeni bármibe úgy érdemes, hogy az ember tudja, minőségi terméket hoz létre és hitelesen át tudja adni a tudását. Ha van perspektíva, már fel lehet építeni lépésről lépésre a sikerhez vezető utat. Nagy előny ilyenkor, hogy belülről jön a motiváció, maga a munka szeretete adja az energiát és a hajtóerőt.

Digitális marketing, szinte ingyen

Mozsgai József a teljes marketingjét a közösségi médiára alapozta. Jelenleg mintegy 8000 követővel és heti százezres interakcióval rendelkező Facebook oldal működtetője. Számára ez a felület tette lehetővé, hogy kilépjen a szűk környezetből és egy szélesebb, fizetőképes felvevő piacot találjon a minőségi, pedigrés tenyészállatok számára. „Jó terméket kell gyártani, de csak akkor tudjuk mi a jó, ha tudjuk, mire van igény” – tartja. Ezért van szükség arra, hogy a motiváció mellett a piacot is megismerjük, idővel pedig megtanítsuk arra, mire alkalmas a termékünk és mire nyújt megoldást. Ez a tevékenység tulajdonképpen egy ingyenes, kevésbé direkt reklám. Mozsgai József figyelmeztet ugyanakkor arra, hogy ez folyamatos munka: legfontosabb a szakmai hitelesség, főleg a Facebook csoportokban, ahol bárki mondhat bármit és nekünk kell kiválogatni, mi igaz, mi nem. Cserébe azonnali, ingyenes visszacsatolást is kapunk, ami felér egy milliókért vásárolt közvélemény-kutatással.

Máté Krisztina szerint is fontos az online jelenlét, ami ma már egyszerű technikai eszközökkel megoldható. Nagy előny, hogy nem kell egy teljes TV stáb és felszerelés, hogy filmezzünk, már a hétköznapi okostelefonok is képesek olyan képi és hangminőséget produkálni, ami az online felületekre bőven megfelelő.

Fejes Zoltán a T-Systems vezérigazgató-helyettese szerint a digitalizációnak több célja van a vállalkozásban: a hatékonyabb munkavégzés által szabadidőt teremteni, növelni a profitot és javítani a kommunikációt az ügyfelekkel.

Kuczkó Anikó, az Input program pécsi startup koordinátora szerint fontos tudni azt is, nem lesz sikeres valaki attól, hogy startupnak bélyegzik. Egy vállalkozás nem feltétlenül startup, viszont minden startup vállalkozás lesz idővel -feltéve, ha jól megy neki. Bármilyen típusú legyen is a vállalkozás, életképesnek kell lennie és kell, hogy legyen benne potenciál, hitelesség.

Nemcsak a kerekasztal-beszélgetésben résztvevők közül, de a közönség soraiból is kerültek ki újratervezők. Egyikőjük be is számolt a pályájáról, amely sok közös vonást mutat a korábban elhangzott történetekkel. A hölgy közgazdász végzettséggel, a banki-biztosítási területről váltott és mostanra vezetőfejlesztésben, coachingban ért el sikereket. A váltás nem egyik napról a másikra történt, a coaching már a tanulmányai során is inspiráló volt számára, de az egyetem után más területen helyezkedett el. Az évek során egyre jobban érlelődött benne, hogy visszakanyarodjon vágyott szakmájához és tapasztalatait másokkal is megossza, ezért belevágott és ma már saját vállalkozását vezeti.Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!