Ötféle vitaminnal indította vállalkozását, ma több mint 1000 terméke és 10 webáruháza van – az ODP Vital sikersztorija

Az egészség a legfontosabb – Dráb György már több mint 15 évvel ezelőtt is úgy gondolta, hogy ez a mondat egyáltalán nem egy elcsépelt közhely, nagyon is valós igényekre mutat rá. A korábban élelmezési szakemberként dolgozó Györgyöt saját érdeklődése is az egészségmegőrzés felé terelte, erre építette családi vállalkozását, az ODP Vitalt. Ha ez a név nem is lenne ismerős, a Dr. Herz márkajelzésű termékekkel már nagyobb valószínűséggel találkozhattunk patikákban, bioboltokban – György vezette be Magyarországon a termékcsaládot. Az ő sikersztorija következik. 

„Németországban dolgoztam, ott ismerkedtem meg a több, mint 100 éves német Kräuterhaus gyár Sanct Bernhard termékeivel, amelyek piacvezető vitamincsaládnak számítottak, és számítanak ma is. A német minőség és precizitás messze földön híres, szerettem volna, ha a magyar emberek is kapnak egy szeletet ebből a felfogásból és életérzésből. A Dr. Herz termékcsalád pedig a cégünk alappillére lett, kezdetben 4-5 vitaminnal indult, ma pedig, 15 év elteltével a termékfejlesztések és az innováció hatására több mint 300 fajta Dr. Herz termékkel találkozhatnak a vásárlók. Az étrendkiegészítők mellett, krémek, illóolajok, orvostechnikai eszközök is szerepelnek portfóliónkban” – mutatja be György vállalkozása hátterét. 

György saját bevallása szerint a legmagasabb minőséget, a legjobb termékeket kereste és találta meg importőrként. Ennek igazolása, hogy a vállalkozás kezdeti időszakában, amikor az üzletkötők a patikákat, majd a bioboltokat látogatták, hamar beindultak a megrendelések, idővel szélesedni tudott a termékpaletta is: „Büszkék vagyunk rá, hogy olyan kuriózumokkal ismertettünk meg a magyarokat, mint az oltalom alatt álló, eredetmegjelöléssel ellátott Pelzmann termékcsalád, vagy a világ minden tájáról a legjobb bio termőterületekről származó gyümölcslevek” – mondja.  

Amikor egy webshop már nem is elég 

Induláskor György mellett két munkatárs dolgozott a központban, és öt üzletkötő kereste fel a potenciális értékesítő partnereket. Mára jelentősen megduzzadt a létszám: több mint harminc munkatársa van a cégnek, szükség is volt rá, hogy egy nagyobb telephelyre költözzenek. Az ODP Vitalnak négy márkaboltot üzemeltet a vállalkozás székhelyén, Pécsett, de országosan több mint 2500 partnerrel állnak kapcsolatban. Eleinte mindössze ötféle vitaminnal kezdték az értékesítést, mostanra több mint 1000 termék szerepel a kínálatban. A vállalkozás sikerességét igazolja, hogy többször is szakmai elismerésben részesült a márka: „Büszkeség számunkra, hogy a Dr. Herz márka már több alkalommal lett Superbrands és MagyarBrands díjas termék” – árulja el György. 

A termékpaletta bővítése, fejlesztése abszolút tudatosan történik, Györgyék folyamatosan nyomon követik a piacot, elemzik a tapasztalatokat, és beépítik üzleti stratégiájukba, hogy a vásárlóik a számukra legmegfelelőbb termékekkel találkozhassanak. Azt is hamar felismerték, hogy az online térben is meg kell jelenniük, ezért elindították webáruházukat – majd ahogy egyre több adatuk lett arról, hogy milyen termékeket keresnek vásárlóik, milyen igényeik vannak, további tíz webshopot hoztak létre. 

„A különböző webshopok létjogosultságát részben a különböző termékkörök – például humán étrend-kiegészítők, állatvitaminok, orvostechnikai eszközök, stb.  – differenciáltsága, részben a vásárlók keresési és vásárlási szokásai, illetve a terméktípusok bizonyos meghatározott szempont szerinti csoportosíthatósága indokolja. Hogy ez nem elhibázott gondolkodás, arra bizonyíték az is, hogy a kiskereskedelmi forgalom egyre meghatározóbb hányada bonyolódik online” – összegzi György, mi a tapasztalatuk az online trendekkel kapcsolatban. 

Nemcsak reklám kerül a saját online felületekre, tudásmegosztás is 

György rámutat az online értékesítés egyik nagy előnyére is: „Online felületeken történő vásárlások esetében optimalizálható az ott regisztrált vásárlók marketing megkeresésekkel kapcsolatos aktivitása, ami gyors és hatékony kommunikációs utat jelent eladó és lehetséges vevő között. Különösen nagy jelentősége volt ennek például a covid-járvány időszakában, amikor az online megrendelések száma megtöbbszöröződött.” 

A cég online kuponokkal, kedvezményekkel és hírlevelekkel igyekszik fenntartani a vásárlók érdeklődését és ösztönözni őket a további vásárlásokra. De van még egy fontos eszközük, ami egyedivé is teheti őket: „Tudásanyagot is megosztunk időről-időre webes felületeinken. Népszerűnek bizonyult például a COVID melléktüneteként kialakult szaglászavarok kezelésére szolgáló szaglásterápiánkról szóló anyag.” 

Persze ahhoz, hogy az általuk megszerkesztett tudásanyagok széles közönséget elérjenek, szükség van megfelelő internetes jelenlétre is: Facebookon és Instagramon is intenzíven kommunikálnak. A digitális tartalomgyártásban pedig grafikus és informatikus kollégák és segítik őket. 

A biztos háttér: az összetartó csapat 

Ha Györgyöt arról kérdezzük, mi jelenti a vállalkozói létben a legnagyobb kihívást, akkor arra utal, hogy a kezdet bizony mindenkinek nehéz: „Az elindulás a legtöbbünk számára egyszerre vonzó és félelmekkel teli. Sokunk számára kedvező a szabadabb és kreatívabb életforma, ám ez gondos tervezést, nagyobb önfegyelmet, több kihívást, folyamatos szakmai felkészültséget és intenzív piaci elemzést követel.” 

Amire különösen büszke, az a vállalkozásában kialakult csapat: minimális a fluktuáció, sokan a kezdetektől fogva itt dolgoznak. „Családbarát munkahely vagyunk, munkavállalóim többsége édesapa, édesanya. A családot értéknek tekintem, fontos számomra, hogy a munkavállalóimat segítsem a munka és magánélet közötti harmónia megteremtésében.” 

Ami pedig a jövőbeli terveket illeti, nincs megállás, szeretné tovább fejleszteni a portfóliót: „Célunk minél több orvostechnikai eszköz, valamint étrendkiegészítő forgalomba hozatala, egyedi receptúrák megalkotása képzett, elismert szakembereink segítségével. Tíz év múlva szeretnénk magunkat a TOP5 étrend-kiegészítő nagykereskedő között látni” – vázolja György a terveket 

És hogy mi kell egy vállalkozónak ahhoz, hogy ilyen dinamikus növekedést érhessen el? György receptje egyszerűen hangzik: „Elhivatottság, kitartás, folyamatos fejlődés.”  

Szerző:
Ganzler Orsolya – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 2

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.