Reklámozz átgondoltan!

A reklámok és a marketing tervezésében kulcskérdés a jó célzás, az átgondoltság és a piac változásainak követése. Tudnod kell, hogyan határozod meg saját magadat a piacon. Ez dönti el, milyen akciókat szervezhetsz, reklámokat gyárthatsz és milyen árat alkalmazhatsz. Most ehhez adunk pár szempontot.

Kinek szeretnéd eladni a termékeidet, mennyiért, milyen csatornákon keresztül? Ezekre a kérdésekre mindig tudnod kell a választ, ráadásul a termékeid fejlesztését és árazását is ezeknek megfelelően kell alakítanod. 

Mielőtt tehát reklámkészítésbe fogsz, tudnod kell, mit vár el tőled a vásárlód, és ehhez kell igazítanod az üzenetet is. 

Kinek üzensz a reklámokkal?

Meg kell határoznod, hogy milyen termék esetében mit üzensz a vásárlóidnak, és ez az üzenet összhangban van-e a cégfilozófiáddal, az imázsoddal!

Az interneten és az online térben jól csoportosíthatod az üzeneteidet a következő szempontok szerint: életkor, társadalmi státusz, lakóhely, jövedelmi helyzet, érdeklődési kör, identitás, hobbi. 

Másként is kategorizálhatod az ügyfeleidet – a közönségedet csoportosítják helyetted az internetes rendszerek.

Minden társadalmi csoportnak érdemes az adott körben természetes stílusban megfogalmazni a céged üzenetét. Ha hagyományos reklámeszközökben gondolkodsz, akkor is figyelned kell a különböző csoportokra. 

Kelts vágyat! 

Miért fogják az adott terméket éppen tőled megvásárolni? Mindig ezt a kérdést kell feltenned magadnak. És ha már kész válaszod is van, az erős támpont a hatékony reklámok elkészítéséhez. 

Logikus gondolatokban kell megfogalmaznod az előnyeidet a versenytársakhoz képest.

Helyezz egy gondolatot vagy terméket a fókuszba! 

Termékközpontú kommunikációban ez maga az áru lesz. Például a Márka meggy esetében ilyenkor a retró életérzést hangsúlyoznánk! 

A céged értékei is lehetnek a központban. Ha sokféle terméket készítesz kecskéből, azokhoz érdemes szólni, akik tradicionálisan szeretik a kecskét. De: ne azt az üzenetet találd ki, hogy a Mekk Mester Kft. minden terméke csúcsminőségű, mert annak pont nem lesz pozitív üzenete! 

Gondolj a vásárlóidra!

A pálya, amelyet kijelölsz akár a termék, akár a céged számára, sokféle lehet. Ha például egy korábban ismeretlen műfajt teremtettél, üzenheted a piacnak, hogy te vagy az első. Nem ciki, ha azt mondod: a tejivók mintájára kitaláltad a sajtozót. A sajt azonban nem olcsó műfaj. 
Olyan helyen kell hirdetned, ahol jó körülmények között élő embereket érsz el. 

Ha kifogytál az innovációból, vagy éppen olyasmivel foglalkozol, amiben nem te vagy az úttörő, fogalmazd meg a cégedet és a termékeidet az ár-termék-helyszín-promóció négyszögben. 

Találd el az üzeneted!

Meg kell nézni, milyen üzenetekre fogékony a vevőköröd. Ha a piacvezető cég az adott szegmensben egy multi, nem kell szégyellned, ha a legnagyobb magyar tulajdonú szereplőként mutatod be magad. Arról már korábban is írtunk, hogy ismerned kell a vevőidet, s ha ez már adott, nekik tetsző üzenetekkel erősíthetsz.

Sok esetben egyszerre a versenytársaidhoz is mérned kell magad. Lehetsz te az, aki a garantált minőséget biztosítod. Lehetsz te az a gyártó, aki gondol az allergiásokra. Éppenséggel gyárthatod a termékeidet a lehető legzöldebb eljárással is. 

Egy a fontos: találd el a vevőköröd érdeklődését! 

Ha a konkurencia vásárlóit szeretnéd magadhoz édesgetni, akkor kedvezőbb képet kell festened magadról vagy a termékedről, mint a róla kialakult vélekedés. 

Ha árérzékeny környezetben űzöd az ipart, akkor az áraiddal egyben reklámozol is, és az árakat kell hangsúlyoznod a hirdetésekben is. De van olyan környezet, ahol a gyorsasággal, a kényelemmel vagy éppen az udvariassággal tudod megnyerni a vevőket. 

Gondolkodj, légy ötletes!

A jó ötleteket díjazzák a vásárlók, ezért emeld ki az erősségeidet! Első helyett lehetsz például hagyományteremtő. Mindig legyen szempont, hogy lekövetted-e a piac igényeit!

Ha például a kilencvenes években nagyon menő panziód fénye már megkopott, váltanod kell az alsóbb kategóriák irányába, ennek megfelelően kell átfogalmaznod a reklámüzeneteidet, valamint más közönségre kell lőnöd a kommunikációban. Ha viszont túl vagy egy jelentős felújításon, akkor nyilván az árakat is a magasabb igényekhez igazíthatod, és igényesebb körnek szóló hirdetésekkel operálhatsz.

Logika, emóciók, megtérülés

Végül kalkulálj! Mennyit fogsz költeni a reklámra, és az mennyit hoz majd? Mindig járjon a fejedben, hogy a kevesebb néha több!

A reklámok egyszerre hatnak a logikára és az emóciókra. A tisztán informatív reklámok már nem túl gyakoriak. Ma a tisztán emocionális reklámok csúcsra járnak. Autóreklám műszaki adatok nélkül? Elég üzenet, ha egy baba alszik a hátsó ülésen.Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!